جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 789655
سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، گفت:‌این گروه سنی دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک را دریافت می‌کنند و واکسیناسیون این افراد اختیاری و با رضایت والدین است.
آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد هاشمی، سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:‌واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و این افراد می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پلکانی بودن واکسیناسیون صحبت شده است، بیان داشت: در گام نخست کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسیناسیونشان انجام می‌شود و این گروه سنی دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک را دریافت می‌نند که در دو مرحله تزریق خواهد شد.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداست ابراز داشت: رضایت والدین شرط اصلی تزریق واکسن است و اختیاری است و همان مراکز تجمیعی واکسیناسیون واکسیناسیون این گروه سنی را انجام می‌دهند.

هاشمی متذکر شد:‌به هرحال آمار نگران کننده‌ای در خصوص امیکرون داریم و در چند روز اخیر نیز نوع کرونای دلتا نیز زیاد شده و رعایت پروتکل‌های درمانی نیز بین ۴۶ تا ۴۷ درصد است.

وی با تاکید بر توجه جدی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشت، تصریح کرد: نحو استفاده درست ماسک باید مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه قید اجباری در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این همه تلاش وریسمان بافتن برای شروع مدارس وبازگشایی به هرقیمتی واقعا برای مردم جای شبهه دارد.اگر هدف بر بازگشایی است چرا موسسات آموزش عالی-حوزه های علمیه فعال نیستند.شما هنوز نتوانسته اید کارمندان دولت را ملزم به تزریق واکسن نماییید اونوقت بحث از واکسیناسیون کودکان است