پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چمران: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کاهش می‌یابد

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 789651
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جلسه کمیسیون تلفیق جهت بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران امروز در حال برگزاری است، گفت: احتمالا میزان بودجه شهرداری برای سال آینده نسبت به آنچه که شهردار تهران ارائه کرده کمتر و نزدیک به بودجه سال ۱۴۰۰ باشد.
چمران: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کاهش می‌یابد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، درباره بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران اظهار داشت: امروز جلسه کمیسیون تلفیق درباره بررسی کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری که هفته پیش توسط علیرضا زاکانی شهردار پایتخت به شورای شهر ارائه شد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بنده امروز در این جلسه به دلیل توصیه پزشک برای استراحت حضور نداشتم گفت: البته مشورت‌ها در این زمینه در حال انجام است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری توسط شورای پنجمی‌ها حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان بسته شده بود و ما مجبور شدیم به دلیل پیش‌بینی عدم تحقق این بودجه آن را اصلاح کنیم و به حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برسانیم.

چمران ادامه داد:، اما متأسفانه همین میزان بودجه هم محقق نشده و ۳۲ هزار میلیارد تومان به تحقق رسیده است و این نشان می‌دهد که نمی‌توان بودجه را زیاد افزایش داد.

وی بیان داشت: از طرفی از شرایط اقتصادی کشور طی سال آینده نیز چندان مشخص نیست و به صورت خوشبینانه می‌توان بودجه را نزدیک به بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه را بالا مصوب کنیم هنر نکرده‌ایم گفت: فکر می‌کنم که بودجه ۱۴۰۱ نسبت به آن چیزی که شهردار تهران ارائه کرده با تصمیم شورای شهری‌ها کاهشی شود البته اصولا همیشه همینگونه بوده و رقمی که شورای شهر مصوب می‌کند نسبت به آنچه شهرداری ارائه می‌دهد کمتر است.

چمران تصریح کرد: باید رقم بودجه را برای ۱۴۰۱ به میزانی در نظر گیریم که امکان تحقق آن وجود داشته باشد و به عبارتی بودجه منطقی پیش‌بینی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *