پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبر سکته مغزی اشرف غنی تکذیب شد

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 789639
ساعاتی پیش خبری مبنی بر سکته مغزی رئیس‌جمهور سابق و فراری افغانستان منتشر شد اما دقایقی قبل برادر او این خبر را تکذیب کرد.
خبر سکته مغزی اشرف غنی تکذیب شد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه کابل تایمز و شبکه بی بی سی ساعاتی پیش اعلام کردند «اشرف غنی» در ابوظبی دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان «شیخ زاید» منتقل شده است. چندین خبرگزاری داخلی و بین‌المللی نیز این خبر را به نقل از کابل تایمز پوشش دادند.

با این وجود «حشمت غنی» سیاستمدار افغان ، رئیس شورای عالی کوچی‌ها و برادر اشرف غنی دقایقی قبل  با انتشار توئیتی در صفحه خود اعلام کرد «دکتر اشرف غنی در صحت و سلامت است، شایعات در مورد مریض بودن کاملاً ساخته شده توسط برخی شخصیت های مشکوک است.»

پس از تکذیب حشمت غنی کابل تایمز خبر خود در این خصوص را از وب سایتش حذف کرد.

چندی بعد از فرار غنی از افغانستان یکی از مشاوران او به بیان جزئیات فرارش از کابل پرداخته و در این خصوص اعلام کرد رئیس جمهور اشرف غنی و همه‌ی مقامات افغان از سرعت پیشرفت طالبان به سمت کابل متحیر شده بودند به همین خاطر رئیس‌جمهور سابق افغانستان تصمیم به ترک این کشور گرفت.

پس از فرار غنی از کابل سفیر روسیه در کابل و سفیر افغانستان در تاجیکستان نیز اعلام کردند او  ۱۶۹ میلیون دلار را از خزانه دولت افغانستان سرقت و بقیه آنچه نتوانسته با خود ببرد را در فرودگاه رها کرده بعد پا به فرار گذاشته است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *