جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲
یادداشت حسین شریعتمداری//

عصای موسی است، چوبدستی نیست!

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 789578
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: آمریکا و اسرائیل و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آنها می‌دانستند سفر رئیسی و آنچه در پی‌ داشته و دارد، نقطه عطفی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پایان رویکرد منفعلانه‌ای است که [متاسفانه] در مواردی از سوی برخی مسئولان دنبال می‌شده است و آن را ضربه سنگینی تلقی می‌کردند که موجودیت و باج‌خواهی آنان را در منطقه با چالش جدی رو‌به‌رو خواهد کرد.
عصای موسی است، چوبدستی نیست!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتشار یادداشتی تحت عنوان «عصای موسی است، چوبدستی نیست!» نوشت:

۱- در کلام خدا (آیات ۱۱۷ تا ۱۲۳ سوره مبارکه اعراف) به داستان مواجهه حضرت موسی علیه‌السلام با ساحران اشاره شده و آمده است؛
« وَ أَوْحَیْنا إِلی‏ مُوسی‏ أَنْ أَلْقِ عَصاکَ فَإِذا هِیَ تَلْقَفُ ما یَأْفِکُونَ * فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ * فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرینَ* وَ أُلْقِیَ السَّحَرَةُ ساجِدینَ * قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ * رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ *

و به موسی وحی کردیم: عصایت را بینداز. ناگهان آنچه را جادوگران به دروغ بافته بودند، به سرعت بلعید * پس حق به اثبات رسید و آنچه همواره جادوگران [به عنوان سِحر] انجام می‌دادند، باطل و پوچ شد * [فرعونیان] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خواری بازگشتند * و ساحران [با دیدن آن معجزه عظیم و باطل شدن سِحر خویش] به سجده افتادند * گفتند: [از روی حقیقت] به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم * پروردگار موسی و ‌هارون».

ساحران که به دعوت فرعون برای مقابله با حضرت موسی‌(ع) آمده بودند، بر این باور بودند که موسی نیز یکی از ساحران است و از آنجا که هیچ ساحری را برتر از خود نمی‌دانستند، کمترین تردیدی نداشتند که در مقابله پیش ‌روی بر موسی غلبه می‌کنند و پیروز این آوردگاه خواهند بود اما، وقتی عصای موسی را دیدند که به اژدهایی تبدیل شده و همه آنچه به سحر آورده بودند را بلعیده و از میان برداشته است، از ژرفای دل به حقانیت موسی علیه‌السلام و خدای یگانه ایمان آورده و در پیشگاه پروردگار جهانیان به سجده افتادند. چرا؟ چون اهل فن بودند و سره را از ناسره تشخیص می‌دادند و می‌دانستند که آنچه موسی‌(ع) آورده است از نوع سحر و جادو نیست. آنها خود از چیره دست‌ترین ساحران بودند و فرق میان سحر و معجزه را می‌دانستند.

۲- وقتی ساخت موشک‌های نقطه زن سپاه به نتیجه رسید، ژنرال بلند‌پایه رژیم صهیونیستی که از کارشناسان برجسته صنایع موشکی بود گفت؛ اگرچه سپاه دشمن اسرائیل است ولی به عنوان یک متخصص کارکشته، آنچه پدید آورده‌اند را دستاوردی بزرگ می‌دانم و به احترام متخصصان ایران کلاه از سر برمی‌دارم و نمونه‌های دیگری از این دست و در عرصه‌های مختلف، علمی، تکنولوژیک و... که فهرست آن هم به درازا می‌کشد و بیرون از محدوده این وجیزه محدود است.

۳- سفر آقای رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه که به دعوت چند‌باره پوتین صورت پذیرفت و مواضع مقتدرانه ایشان در این سفر، به وضوح از آغاز فصل جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و ضربه شکننده‌ای بر پیکر آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن بود و نشان می‌داد که ایران اسلامی را نمی‌توان در تنگنای تحریم‌ها به بند کشیده و در انزوا ‌انداخت بلکه جمهوری اسلامی به قطب قدرتمندی تبدیل شده است که نه فقط در نقشه دیگران خوانده نمی‌شود بلکه خود نقشه‌پرداز و طرح‌آفرین است و‌...

آمریکا و اسرائیل و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آنها می‌دانستند سفر رئیسی و آنچه در پی‌ داشته و دارد، نقطه عطفی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پایان رویکرد منفعلانه‌ای است که [متاسفانه] در مواردی از سوی برخی مسئولان دنبال می‌شده است و آن را ضربه سنگینی تلقی می‌کردند که موجودیت و باج‌خواهی آنان را در منطقه با چالش جدی رو‌به‌رو خواهد کرد.

۴- اکنون نگاهی به اظهارات و مواضع آمریکا و متحدانش درباره سفر آقای رئیسی به روسیه بیندازید. چه می‌بینید؟ انبوهی از ابراز نگرانی و عصبانیت و ابراز استیصال و نا‌امیدی از ادامه فشارها بر ایران و‌... چرا؟! چون می‌دانند چه اتفاقی افتاده است و می‌دانند قطب قدرتمندی در حال شکل‌گیری است که موجودیت آنها را با خطر جدی رو‌به‌رو کرده است و‌...

حالا نیم نگاهی هم به مواضع یک جریان غربگرا (بخوانید غربگدا) و آلوده داخلی داشته باشید. با انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها و یقه جر دادن‌ها علیه این سفر راهبردی به میدان آمده‌اند! اظهارات و نوشته‌های این پادوها با توجه به هویت وابسته آنها اصلاً تعجب‌آور نیست، بلکه فقط خنده‌دار است.

چرا میز مذاکره رئیسی و پوتین دراز بود؟! چرا از پوتین برای فروش S۴۰۰ تضمین نگرفتیم؟! مردم ایران از تزار خوششان نمی‌آید چه تزار نیکلای چه تزار پوتین! انقلابیون درباره روسیه و چین حرف‌های حزب توده و مائو‌ئیست‌ها را تکرار می‌کنند و ... ادعاهای دیگری در اوج کینه‌توزی و بی‌سوادی.

سفر آقای رئیسی با توجه به هویت ایشان که خود را فرزند و شاگرد دو امام انقلاب می‌داند فقط پرده‌ای از برکات ناشی از حرکت در مسیر انقلاب را به نمایش گذارده است. انقلابی که به قول « اَبا اِبان» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی دنیا را به لرزه ‌انداخته است. امید آنکه قدر این انقلاب را بدانیم و در همه امور بر صدر بنشانیم.

و بالاخره برادر عزیزم آقای نجم‌الدین شریعتی مجری فرهیخته برنامه تلویزیونی «سمت خدا» از قول حضرت آقا نقل می‌کرد که در‌باره تلویزیون فرموده بودند « تلویزیون عصای موسی است و معجزه می‌کند مبادا از آن به عنوان چوبدستی استفاده کنید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم و یاور با وفای انقلاب ونظام.
اسکندری
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه مغز کلام
کامران
Iran, Islamic Republic of
درود بر عمار انقلاب اسلامی حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
....
درود بر زلزله روح اصلاحطلبان
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که هیچکدوم از اصلاحطلبان حاضر نیستند با شریعتمداری مناظره کنن و فقط در اینترنت و پای خبرها و در کامنتها میان و توهین میکنن.


Iran, Islamic Republic of
الان زامبی های لیبرتی نشین حمله میکنن تا تیک منفی بزنن .
Iran, Islamic Republic of
عقده روی دلم مونده یکبار یه نفر از اون جماعت اصلاحطلب با دلیل و منطق و بدون توهین و ناسزا و مسخره کردن بتونه جواب این بزرگوار رو بده
Iran, Islamic Republic of
جانم؟ کدوم رفتار؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم یکی از روشنگر های شگردهای دشمن در عصر ما و عمارگونه عطر بصیرت را در فضا جامعه پراکنده میکند با تیز هوشی و استدلال عقلانی.
صابر
Iran, Islamic Republic of
علت مذاکرات فعلی در وین در برجام به ان علت است که تیم ظریف تعهداتی بین امللی برای مملکت ایجاد کرده و جالب ان است که ظریف اعتراف کرد چون نخوانده متوجه نشده به جای لغو کلمه تعلیق امده . برجام را نخوانده امضاء کرده.