کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکو، پکن و وین برای ایران نقش مکمل دارند

4 بهمن 1400 ساعت 21:37

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی با بیان این‌که راهبرد متوازن سازی روابط خارجی با قدرت پیگیری خواهد شد، اعلام کرد: مسکو، پکن و وین برای تامین منافع ملی ایران نقش مکمل دارند.


به گزارش جهان نیوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (دوشنبه) در توئیتی نوشت: راهبرد متوازن سازی روابط خارجی با قدرت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: مسکو، پکن و وین برای تامین منافع ملی ایران نقش مکمل دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دوگانه‌های میدان و دیپلماسی یا شرق نگری و غرب محوری، همگی آدرس‌های غلطی است که کارکرد سیاست خارجی را در ادوار گذشته محدود کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی ایران و همسایگان در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه اظهار داشت: بارها سعی کردیم توضیح دهیم هیچ اقدامی که خدشه‌ای وارد کند به تصمیم سیاسی و شعار پایدار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقلال سیاسی کشور و نه شرقی و نه غربی، اتفاق نیفتاده نه در رویکرد ما به چین و نه در رویکرد ما به روسیه و به صراحت اعلام می‌کنیم که در حوزه روابط خارجی هم با غرب و هم با شرق کار می‌کنیم ولی در حوزه استقلال سیاست نه شرقی نه غربی با قدرت در جای خودش و به درستی قرار دارد.


کد مطلب: 789573

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789573/مسکو-پکن-وین-ایران-نقش-مکمل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com