جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۱

کمیسیون تلفیق حداقل حقوق را پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 789550
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون تلفیق تصویب کرد که در سال آینده حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.
حداقل حقوق کارکنان در سال آینده تعیین شد
به گزارش جهان نيوز، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱  اظهار کرد: کمیسیون تلفیق امروز تبصره ۱۲ لایحه بودجه درباره حقوق و دستمزد را تصویب کرد که به موجب آن حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد دولت در لایحه حداقل حقوق را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده بود.
 
متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:
بر اساس گزارش ایسنا، حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ده درصد (۱۰%) به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.
 
در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور، مبلغ پنج میلیون و سیصد و سی و هشت هزار (۵.۳۳۸.۰۰۰) ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری و یا معادل این امتیاز برای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص، در سطری جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می‌گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و نظایر آن قابل محاسبه نیست. علاوه بر مبلغ مذکور، ضریب حقوق به میزان (۳%) افزایش می‌یابد.

پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱_ ۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از پنجاه و شش ریال کمتر باشد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
راجع به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چیزی نگفته اند.آیا به حقوق آنها هم اضافه می شود یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
حداقل حقوق باید ۶ میلیون تومان باشه،
Iran, Islamic Republic of
ایکاش قادر بودیم جلوی گرانی های اجناس و را بگیریم
Iran, Islamic Republic of
به جای افزایش حقوق ها قیمت ها رو پایین بیارید افزایش حقوق باعث افزایش اجاره و قیمت کالاها میشه و هیچ دردی رو دوا نمیکنه ضمن اینکه خیلیها بیکارند و اصلا شغلی ندارند
United States
حقوق را زیاد می کنند ولی وقتی که جنس باز هم گران می شود قدرت خرید مثل قبل است. مثلا حقوق من 1000 تومان است یک جنسی 500 تومان است، حقوق من میشود 1500 تومان جنس میشود 1000 تومان، یعنی قدرت خرید هیچ فرقی نمیکند و فقط نمایش عددهای بزرگ است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بازهم باقيمانده حقوق پانصد تومان خواهد بود البته اگر ماليات كسر شود كمتر باقي مي ماند ..
Iran, Islamic Republic of
به به چه شود با این همه حقوق و مزایا
دقیقا برابر با نرخ تورم.ممنون
عباس کاشانی
Iran, Islamic Republic of
تازه گرانی های بعد از عید هنوز از راه نرسیده. سر گنده اش زیر لحاف است.!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مردم بايد كمپين نخريدن كالاهاي گران شده را راه اندازي كنند و با هم عليه گراني متحد بشوند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هركس هم كالاي گران خريد هو كنند