پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۶

ویلا سازی؛ علت گرانی برنج؟!

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 789502
قیمت هر کیلو برنج ایرانی به ۷۴ هزار تومان رسیده که برای بعضی خانواده ها مبلغی نجومی محسوب می شود، اما شاید باورتان نشود که تبدیل شالیزار در استان های شمالی یکی از علت های گرانی برنج بوده است!
ویلا سازی؛ علت گرانی برنج؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، برنج ایرانی دوباره گران شده است و مثل بقیه مواد غذایی خیال آرام گرفتن ندارد.

آن طور که تجارت نیوز نوشته، قیمت هر کیلو برنج ایرانی به ۷۴ هزار تومان رسیده که برای بعضی خانواده ها مبلغی نجومی محسوب می شود، اما شاید باورتان نشود که تبدیل شالیزار در استان های شمالی یکی از علت های گرانی برنج بوده است!

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی روز گذشته در مصاحبه ای گفته است: برخی از شالیزارها تغییر کاربری دادند و تبدیل به ویلا شدند. همین مسئله باعث شده تولید برنج نسبت به سال‌‎های گذشته کمتر شود و دیگر تولید این کالا صرفه اقتصادی نداشته باشد.

او البته کاهش بارندگی‌ها، افزایش قیمت حمل و نقل، دستمزد کارگران، افزایش قیمت سم، بذر و کود را در گرانی برنج بی‌تاثیر ندانسته اما تغییر کاربری شالیزارها در یکی دو روز گذشته واکنش های زیادی را به دنبال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از اینها درست نیست. دلال ها بازار را بهم ریخته اند.
Iran, Islamic Republic of
چطور تا پارسال 30 تومن بود
یه دفعه امسال شد 80 تومن

فقط یه دلالی سیستماتیک و گسترده میتونه اینکارو بکنه. .
علی
United Arab Emirates
بورسی شدن برنج
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دست دلالان وسودجويان و مافياي برنج در كيلان و مازندران باعث افسار گسيختگي قيمتها بخصوص برنج مسكن و لوازم يدكي و ضد يخ و... با هدف ايجاد نارضايي .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده تمام كساني كه مجوز تغيير كاربري زمين هاي شاليزار هاي گيلان و مازندران را در اين 42 سال صادر كرده اند باید پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of

کجا دلیلش این بوده....

من خودم بچه کشاورزم....
برنج درجه یک رو امسال با قیمت زیر 40 تومن از دست کشاورزا درآوردن و الان خودشون جولان میدن دلال ها....