کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به برندهای معروف ساعت مچی

4 بهمن 1400 ساعت 9:06

ساعت مچی را می توان یکی از اختراعات پرکاربرد بشر به شمار آورد. با ساعت می توان زمان را درک کرد و به نظر می رسد که حذف ساعت مچی از اختراعات بشر کاملا غیر ممکن می باشد. در این مقاله به مهم ترین و جذاب ترین برندهای ساعت مچی می پردازیم.


درباره ساعت مچی
ساعت یکی از اختراع های کاربردی بشر می باشد که درک درستی از زمان را به ما نشان می دهد. بهتر است بدانید امروزه حذف ساعت از زندگی بشر کاملا غیر ممکن به نظر می رسد. از انواع ساعت می توان به ساعت مچی اشاره کرد. ساعت مچی از گذشته تا امروز رشد بسیاری کرده است و انسان ها برای چنین ابزاری که وسیله سنجش زمان می باشد بسیار تلاش کرده اند. در این مقاله به بهترین برندهای ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه می‌پردازیم.

نگاهی به ساعت از گذشته تا امروز
انسان ها برای اداره امور زندگی به وسیله ای برای اندازه گیری و سنجش زمان نیاز داشتند. تقریبا نزدیک به 5 هزار سال پیش مصریان توانستند ساعت خورشیدی را ابداع کنند. ساعت خورشیدی صفحات دایره مانندی بود که تمام دوره های زمانی با خط های ریزی بر روی آن نمایش داده می شد. همین صفحات خورشیدی الگویی بوده اند برای طراحی ساعت های شیک و شکیل امروزی.

در گذشته اندازه گیری و درک زمان فقط در روز امکان پذیر بود. خوب است بدانید اولین ساعتی که احتیاج به نور نداشت ساعت های آبی بودند و پس از آن هم می توان ساعت های شمعی و شنی  اشاره کرد که آن ها هم هیچ نیازی به نور مستقیم خورشید نداشتند. در قرن چهاردهم ساعت هایی اختراع شدند به نام ساعت های چرخ دنده ای. ساعت‌های چرخ دنده‌ای همان ساعت های مکانیکی می‌باشند که امروزه مورد استفاده ما قرار می‌گیرند. در آن زمان ساعت ها به عنوان وسایلی زینتی و لوکس در اختیار اشراف و اماکن مهمی مثل کلیساها  بوده است و این گونه نبود که به آسانی در دسترس همه مردم قرار بگیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آن زمان هرگز شغلی به عنوان ساعت سازی وجود نداشت و این کار و مهارت جزو وظایف قفل سازها قرار می‌گرفته است.

در قرن پانزدهم تغییراتی در روند ساعت سازی رخ داد. به این معنا که فنری که مربوط به سیم پیچ بود توانست جایگزین آونگ های سنگین و بزرگ شود و ساعت ها اندازه شان از حد معمول بسیار کوچک تر شدند. در سال 1673 شخصی به نام کریستین هویگنس توانست ساعتی را اختراع کند که قابل حمل باشد و فنر مارپیچ داشته باشد و همین عامل سببی شد که ساعت های کوچک در دسترس مردم قرار بگیرد.


ساعت مچی مردانه


اختراع ساعت مچی
چیزی در حدود صد سال بعد پس از ساخت ساعت هویگنس، در سال 1812 اولین کسی که توانست برای ملکه کارولین مورات خواهر ناپلئون بناپارت ساعت مچی اختراع کند، شخصی به نام آبراهام لووئی برگو بود. ساعتی که او ساخت، اولین ساعت مچی در جهان به شمار می رود. این ساعت نخستین ساعتی شناخته شده بود که با بند به مچ دست وصل می شد. پیش از آن ساعت هایی مرسوم بود که یا بندی بودند و یا زنجیری. زنان این ساعت ها را هم چون گردنبند به گردن خود آویزان می کردند و مردها این سبک ساعت ها را در جیب خود قرار می‌دادند.

 کم کم ساعت مچی بین اکثر مردم رواج یافت و در حدود قرن نوزدهم همین عامل سبب شد تا مردم به ظاهر خود بیشتر از گذشته اهمیت بدهند. ساعت های مچی بسیار زیبا تزئین شده بودند و همین تزئینات بر جذابیت ظاهری فرد اثر می گذاشت و به ویژه از اهمیت بسیار بالایی در بین زنان برخوردار بود.

اوایل قرن بیستم مردها هنوز از ساعت هایی موسوم به ساعت زنجیری استفاده می کردند و آن ها را در جیب خود  قرار می دادند. اما پس از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدند که بیرون آوردن ساعت در هر مکان و با هر شرایطی کار آسانی نیست. در ادامه آقایی به نام آلبرتو سانتوس دومونت به شخصی که دوست نزدیک او بود و نامش لوئیس کارتیه بود ساخت ساعتی را پیشنهاد داد که کاربرد راحت و آسانی داشته باشد.. اولین ساعت مچی مردانه که در سال 1904 اختراع شد نامش Cartier Santos بود. این ساعت در آن زمان مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و حتی نمونه هایی از آن که مشابه با همین ساعت بود نیز ساخته شد. از این میان می‌توان به ساعت های موسوم به خلبانی اشاره کرد که بسیار معروف بودند.

جنگ جهانی اول، آغازی نوع برای ساعت مچی
جنگ جهانی اول در سال 1914 شروع شد و همین دلیلی شد برای راه اندازی ساعت های مچی. این ساعت ها را نیروهای نظامی استفاده می کردند. ساعت های مچی در آن زمان رشد چشم گیری بین مردم پیدا کرده بودند و صنعت ساعت سازی دستخوش تغییرات زیادی شده بود. از مهم ترین مزیت های آن دوران ساخت ساعت هایی کاملا تخصصی و شیک در صنایع هوانوردی و کشتیرانی بود.

ساعت مچی زنانه
خرید و انتخاب ساعت مچی زنانه کار آسانی نیست به خصوص اگر بخواهید آن را هدیه دهید.  اما اگر قصد دارید برای خودتان خرید کنید، مدل ها و مارک های زیادی برای ساعت مچی زنانه وجود دارد و البته می توان گفت که انتخاب هر کدام از این ها به تیپ و ظاهر شما بستگی دارد. ساعت های زیادی وجود دارند که شما می توانید در محیط کار از آن ها استفاده کنید، هم چنین ساعت های دیگری نیز وجود دارند که متناسب با  استایل شما برای باشگاه و محیط های این چنینی می باشد و حالت اسپرت دارد. از ویژگی بسیار مهمی که ساعت های اسپرت می توانند داشته باشند، ضد آب بودن و هم چنین بند و جنس بدنه آن ها می باشد که اغلب پلاستیکی می باشد. این ساعت ها دارای تایمر  هستند.

از انواع دیگر ساعت مچی زنانه، می‌توان به نوع فشن اشاره کرد. این ساعت ها از ساعت های دیگر پیچیده تر هستند و حتی شما می‌توانید به جای دستبند از آن ها استفاده کنید.

نوع دیگر ساعت مچی زنانه، ساعت رسمی می باشد که برای مهمانی ها و مجالس شیک و رسمی از آن ها استفاده می شود.  بند این نوع ساعت ها از چرم یا استیل طرح دار می باشد. این ساعت ها بسیار زیبا و دارای سنگ های قیمتی هستند و یا نگین های تزیینی جذاب دارند.

برای خرید ساعت مچی زنانه حتما به سن توجه کنید، اگر شما قصد دارید برای خانمی ساعت بخرید که سن کمی دارد می توانید ساعت های فشن  را که صفحه بزرگی دارند انتخاب کنید، اما اگر قصد دارید برای خانمی با سن بالا ساعت خریداری نمایید به شما ساعت کلاسیک با بند استیل و اندازه صفحه کوچک یا متوسط را پیشنهاد می کنیم. رنگ های این نوع ساعت معمولا طلایی و نقره ای می‌باشد.

ساعت ها از نظر موتور به 2 دسته تقسیم می شوند: اتوماتیک، کوارتز. ساعت های اتوماتیک ساعت هایی هستند که اصلا نیازی به کوک شدن و باتری ندارند و با ذخیره کردن نیرو در قسمت خاذن و حرکت دست به صورت کاملا خودکار کوک می شوند، این سبک ساعت ها طول عمر طولانی‌تری دارند.

ساعت های کوارتز ساعت هایی هستند که به وسیله باتری کار می کنند و چیزی که موجب حرکت عقربه های ساعت می شود انتقال الکتریسته به کریستال کوارتز است.

ساعت مچی مردانه
انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه به استایل و تیپ مورد نظر شما برمیگردد. اگر قصد دارید تیپ اسپرت بزنید ساعتی که استفاده می‌کنید نباید بند چرمی باشد و اگر تیپ مورد نظر شما رسمی باشد ساعتتان می‌تواند بند فلزی، چرمی یا رسمی باشد در ادامه به نکات مهمی برای داشتن یک استایل شیک با ساعت مچی مردانه می‌پردازیم:

1. ساعت های چرمی به آسانی با هر لباسی ست نمی شوند. بر عکس ساعت های بند فلزی را می توان با هر لباسی ست کرد. ولی به یاد داشته باشید که ساعت های بند چرمی زیباتر و شیک تر هستند و در محیط های رسمی کاربرد فراوان دارند.

2. شما برای تیپ مورد نظرتان حداقل به دو ساعت مچی مردانه نیاز دارید که بتوانید با استایل های مختلف هماهنگ شوید.

3. در استایل شما اگر عینک آفتابی و کمربند وجود دارد باید با ساعت مچی شما هماهنگ شود رنگ حلقه ی شما ربطی به انتخاب ساعتتان ندارد.

4. اگر ساعت مچی مردانه شما چرم باشد، این رنگ باید با چرم های به کار رفته در استایلتان ست باشد.

5. اگر اعداد، عقربه ها و رنگ دور صفحه ساعت شما روشن باشد، به این معناست که کنتراست بیشتر دارد و شلوغ تر است و این یعنی ساعت شما اسپرت تر و غیر رسمی‌تر می‌باشد.

6. اگر ساعت شما چرم باشد، استایل شما شیک تر می شود. به یاد داشته باشید که امروزه بند ساعت های چرم ها قابل تعویض می‌باشند.

7. اگر در ساعت مچی مردانه شما بند به کار رفته فلز باشد، ظاهر شما قدرتمندتر دیده می‌شود.

8. اگر استایلی که زده اید نیمه رسمی باشد باز هم ساعت مچی مردانه بند فلز انتخاب خوبی می باشد.

9. اگر تیپ شما رسمی است و آماده رفتن به یک جلسه مهم می باشید، می توانید از ساعتی استفاده کنید که بند آن چرم مشکی است.

نگاهی به مهم ترین و معروف ترین برندهای ساعت مچی
چنان که پیش تر نیز اشاره کردیم، ساعت مچی نقش مهم و غیرقابل انکاری در استایل فرد دارد. اگر نگاهی به سلبریتی ها بیندازیم، خواهیم دید که اکثر آن ها جز خریداران ساعت های لوکس دنیا می باشند. ما در این مقاله به مهم ترین برندهای ساعت مچی می‌پردازیم. این برندها عبارتند از: ادوکس، رولکس، ویسروی، سیتیزن، کین واچ و کاسیو.
 
ساعت مچی ادوکس
در سال 1884 شخصی به نام روفلی فلوری در شهر ساعت یعنی گرنچن کارخانه وسیع ساعت سازی را راه اندازی کرد. آن کارخانه ادوکس نام نهاده شد. شاید برایتان جالب باشد بدانید معنی ادوکس در زبان یونانی همان ساعت یا Hour است و این اسم زیبا و خلاقانه و هنر شخص روفلی فلوری تا امروز در خاطره ها زنده مانده و می‌ماند.

اگر برای خرید ساعت، برند ادوکس را انتخاب کرده اید به شما آفرین می گوییم زیرا انتخاب بسیار درستی کرده اید. ساعت ادوکس یک برند بسیار مقاوم است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این برند در برابر خط و خش کاملا مقاوم است. ادوکس از برندهای معتبر می باشد و اگر به تاریخچه اش برگردیم خواهیم دید که چه راه طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

این ساعت برای کسانی که شناگر و غواص هستند ساعت مناسبی می باشد زیرا تمام ساعت های ادوکس ضد آب می باشند. علاوه بر ساعت مچی مردانه، این برند ساعت های مچی زنانه با کیفیت و بسیار شیکی نیز تولید کرده است. همانطور که پیش از این گفتیم، این برند تخصصش بیشتر در حوزه ساعت های غواصی می باشد. ساعت های غواصی به گونه ای طراحی شده است که در برابر شرایط طبیعی می توانند بسیار مقاوم و محکم باشند. داخل این ساعت ها یک قاب چرخشی و یک سوپاپ گاز هلیوم به کار رفته که کار را برای غواص آسانتر می کند زیرا باعث می شود غواص به کمک آن زمان را مدیریت نماید.

این برند معتبر علاوه بر ساعت های غواصی و اسپرت، ساعت های شیک و کلاسیک دیگری نیز دارد. خوب است  بدانید که این ساعت ها نسبت به ساعت های معمولی گران قیمت تر است.

ساعت مچی رولکس
برند رولکس یکی از مشهورترین برندهای جهان است که توانسته با تلاش بسیار به این موفقیت دست پیدا کند. این شرکت در شهر ژنو قرار دارد. بهتر است بدانید این برند از سال 1908 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.
 
کسی که بنیان گذار این ساعت شیک و جذاب بوده است شخصی به نام هانس ویلسدورف بود. او هنگامی که 19 سال سن داشت در یک کارخانه ساعت سازی به عنوان مترجم زبان انگلیسی مشغول به کار شد. همین اتفاق باعث شد تا ویلسدورف شیفته ساعت سازی شود. وی در سال 1903 به کمک دوستش آلفرد دیویس شرکت Wilsrof Davis را تاسیس کرد. ویلسدورف در سال 1908 نام رولکس را برای شرکت خود انتخاب کرد. و از آن پس تمام ساعت ها به این نام در بازار عرضه می شود. به سبب تلاش های تیم رولکس، ساعت رولکس نخستین ساعتی بود که توانست گواهینامه دقت کرنومتریک را به دست آورد. خوب است بدانید که اولین ساعت ضد گرد و غبار و ضد آب مربوط به برند رولکس می‌باشد. این شرکت از شناگران برای تبلیغ کالای خود استفاده می کرد که به همه ثابت کند این محصول ضدآب می‌باشد.

یک شناگر که اهل انگلیس بود وقتی که می خواست از کانال آبی عبور کند ساعت مچی مردانه رولکس را به دست داشت. شاید باورتان نشود که شنای این شناگر بیشتر از 10 ساعت به طول انجامید و پس از آن همه مشاهده کردند که این ساعت مثل روز اولش و با همان دقت کار می کند. در سال 1993 نخستین گروهی که به قله اورست صعود کردند ساعت رولکس را به دست داشتند و از این ساعت بسیار راضی بودند. این رخداد، تبلیغی مهم و ارزشمند برای این برند محسوب می شد.

ساعت مچی رولکس

ساعت مچی ویسروی
در آغاز بگوییم که ساعت مچی برند ویسروی با رادیوم و طلای 18 عیار پوشیده شده  است و شما می‌توانید با هر لباسی که می‌خواهید این ساعت ها را ست کنید. هم چنین این برند به کمک رنگ ها و اشکال مختلف توانسته به زیبایی این ساعت ها اضافه کند. رنگ‌های این ساعت از جلوه خاصی برخوردار است و به همین علت برای خانم‌ها بسیار مناسب می‌باشد و خانم‌ها از هواداران پر و پا قرص ساعت های ویسروی به شمار می‌روند.

ساعت ویسروی قدمت بسیار بالایی دارد، برخلاف عموم مردم که فکر می کنند که ویسروی برند جدیدی می باشد. تاسیس این برند به سال 1951 در شهر سوئیس بر می گردد. این برند ساعت های متنوع و بسیار زیبایی را تولید کرده است در ساعت های برند ویسروی می توانید ترکیبی از یاقوت کبود و سرامیک را نظاره گر باشید. همین تنوع در انتخاب باعث شده است که انتخاب برای مشتریان و خریداران ساده و راحت شده است. جالب است بدانید که سلبریتی های زیادی از سفیران این ساعت هستند که از آن میان می توان به شکیرا و آنتونیو باندراس اشاره کرد.

ساعت مچی سیتیزن
سیتیزن یک شرکت ژاپنی می باشد و در شهر توکیو قرار دارد. این برند در کنار ساعت های دیگر، نوعی از ساعت را تولید می کند که از راه نور انرژی خود را تامین می نمایند. ساعت های این برند به همین علت بسیار بین مردم محبوب می باشد. ساعت های سیتیزن بسیار متنوع است و از کیفیت بی نظیری برخوردار می باشد.

اگر به تاریخچه برند سیتیزن نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که در سال 1918 کار خود را شروع کرده است. این برند در سال 1924 نخستین ساعت جیبی خود را ساخته است. جالب است بدانید که یکی از اولین کالاهایی که توسط شاهزاده ریجنت خریداری شد، این ساعت بود.

خوب است بدانید که جواهرات این ساعت مچی زیبا و شیک از کشور سوئیس می باشد هم چنین سال هاست که کشور فرانسه تولید ساعت های الکتریکی این برند را در دست گرفته است. در کشور آلمان، مکزیک، هنگ کنگ، هند و حتی در کره جنوبی کارخانه ای وجود دارد که این ساعت ها را تولید می‌کند.

تمامی ساعت های برند سیتیزن از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار می باشند. پس با اطمینان کامل می توانید از محصولات این برند خرید نمایید و از کیفیت و زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

ساعت مچی کین واچ
کین واچ در سال 1984 فعالیت خود را در کشور استرالیا آغاز کرد. ساعت های این شرکت از طراحی کلاسیک، زیبا، هنرمندانه و بسیار خلاقانه ای برخوردار می باشد. ساعت های برند کین واچ علاوه بر طراحی خاص، از کیفیت بسیار بالایی نیز دارند.

بهتر است بدانید که این برند تنها تولید کننده ساعت های لوکس نمی باشد، بلکه پشت این برند فلسفه زیبایی و جذابی قرار دارد. کسانی که در بخش طراحی ساعت مچی این شرکت کار می کنند سال هاست که ساعت ها را بر اساس سکه هایی که ارزش تاریخی دارند، تولید می کنند. همین امر زیبایی این ساعت ها را دو چندان کرده است. اعتبار ساعت مچی کین واچ تنها از سکه های قیمتی نیست بلکه این برند در کیفیت نیز زبانزد می باشد. موتورهای این ساعت ها از کشور سوئیس می باشد و تولیدات این برند در برابر هر خراشی مقاوم می باشد.

ساعت مچی کاسیو
در سال 1974 شرکت کاسیو در ژاپن فعالیت خود را برای ساخت ساعت مچی دیجیتال آغاز کرد. ساعت های کاسیو تاریخ، روز و سال را نمایش می‌دهد.

برند کاسیو پس از مدتی آن چنان پیشرفتی کرد که فعالیتش را از آسیا به سمت بازارهای جهانی گسترش داد. راز موفقیت این برند را می توان در متفاوت بودن و خاص بودن آن دانست. همچنین به علت ساخت اولین ساعت مچی دیجیتال، این موفقیت به نام این برند ثبت شده است. برند کاسیو علاوه بر ساختن ساعت های مکانیکی، ساعت های آنالوگ را اختراع نموده است.
 
ساعت مچی کاسیو


کاسیو در ساخت ساعت های مچی مردانه و ساعت های مچی زنانه دیجیتال، کوارتز و آنالوگ به یکی از بزرگ ترین و تولیدکنندگان ساعت در جهان تبدیل شد.

جالب است بدانید که در سال 1983 این ساعت ویژگی ضد ضربه بودن را از آن خود کرد. ساعت های برند کاسیو در بین افراد نظامی و ورزشکاران طرفداران زیادی دارد.
 
نکته ی مهمی که می خواهیم در اینجا به آن اشاره کنیم این است که شما می توانید به راحتی و به آسانی انواع ساعت های مچی برندهای معروف جهانی را، خریداری نمایید. سایت (https://digiontime.ir) یکی از معتبرترین سایت‌های عرضه و فروش ساعت مچی می‌باشد.


کد مطلب: 789485

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789485/نگاهی-برندهای-معروف-ساعت-مچی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com