جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۲

آقازاده‌ای که دست در جیب بیت‌المال می‌کند!

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 789477
عیسی سحرخیز که در جلسات دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، صحبت از کشاندن طرح شکایت علیه مقامات جمهوری اسلامی به مجامع بین المللی کرده بود، حالا پس از ۱۱ سال پسرش را راهی یک دادگاه ایالتی کرده، شاید بتوانند پولی به دست بیاورند.
آقازاده‌ای که دست در جیب بیت‌المال می‌کند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز در یک دادگاه ایالتی در امریکا از جمهوری اسلامی ایران شکایت و درخواست غرامت برای آنچه شکنجه پدرش در زندان‌های ایران نامیده، کرده است. نکته آن است که چنین غرامتی قرار است از کدام محل پرداخت شود؟ ایران که چنین دادگاهی را و چنین اتهامی را قبول ندارد. طبق روال چنین دادگاه‌هایی، ضدانقلاب کیسه برای اموال بلوکه شده مردم ایران دوخته است. دادگاه ایران را به محکوم به پرداخت غرامت می‌کند و بعد آن غرامت از پول‌های ملت ایران که امریکا بلوکه کرده، برداشت می‌شود. دزدی از جیب مردم ایران به همین وضوح و روشنی!

این شکایت البته تأیید پدرش را هم به دنبال دارد. عیسی سحرخیز که در جلسات دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، صحبت از کشاندن طرح شکایت علیه مقامات جمهوری اسلامی به مجامع بین المللی کرده بود، حالا پس از ۱۱ سال پسرش را راهی یک دادگاه ایالتی کرده، شاید بتوانند پولی به دست بیاورند. به نظر می‌رسد دادگاه‌های بین المللی اعتنایی به این شکایات بی اساس نکرده‌اند و آن‌ها مجبور شده‌اند قوانین ایالتی را یک به یک بررسی و از بندی قانونی در یک ایالت استفاده کنند که به افراد اجازه شکایت از کشور‌های حامی تروریسم را می‌دهد.

عیسی سحر خیز مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود که با کناره‌گیری از مدیرعاملی به دفتر نمایندگی این خبرگزاری دولتی در نیویورک رسید و با ریاست جمهوری محمد خاتمی و وزارت ارشاد عطاءالله مهاجرانی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد. او از بازداشتی‌ها و محکومان فتنه ۸۸ است.

حضور در نیویورک و نیز داشتن پرونده امنیتی و سیاسی فضای مناسبی برای او و فرزندش در امریکا ایجاد کرد و حالا مهدی سحرخیز با این طرح شکایت، می‌خواهد بگوید چنین رانتی کافی نبود و نیاز به پول بیشتری است!

مرداد ۸۹، روزنامه رسالت مطلبی در مورد عیسی سحرخیز و فرزندش نوشت که نشان می‌دهد منظور از شکنجه او چه بوده است: «مهدی سحرخیز پسر عیسی سحرخیز در مصاحبه‌ای با جرس سایت حامی موسوی ادعا کرده شرایطی که در زندان هست اصلاً مناسب نیست، نه رختخواب مناسب و نه توالت فرنگی و سایر مسائل. مهدی سحرخیز بدون در نظر گرفتن این مطلب که دروغگو کم حافظه است در این مصاحبه از یک طرف ادعا کرده که هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت پدرش در زندان ندارد، اما در جملات بعدی ادعا کرده پدر من مریض است و چند روزی است قادر به حرکت نیست و نیاز به پزشک دارد.»
به نظر نمی‌رسد سطح درخواست خانواده یک زندانی تحت شکنجه به توالت فرنگی برسد. این طور نیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کفتار بن کفتار...ولا غیر
ترجمه فارسی: کفتار پسر کفتار .......و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
درد اینجاست که چنین.... در جمهوری اسلامی پست و مسئولیت میگیرند و بعد پنجه به صورت همین جمهوری اسلامی میکشند
.
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر میتوانید آقازاده های داخای رو بگیرید .
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
از اصلاح طلب جماعت هر چی بگیم باز کم گفتیم ...!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر چندتا مسئول دزد و اختلاسگر رو آویزان میکردند الان خیلی از این دزدا ماستا رو کیسه کرده بودند..
United States
هرکس دستی دراز میکند و تکه ای برداشته و میخورد !!! .
Iran, Islamic Republic of
مظلومیت ایران
Iran, Islamic Republic of
مابقی آقازاده‌ها که 5 هزار نفرن در ولایات دشمن از کجا دلار می‌رود تا هزینه کنند چرا همه این غارتگران مال مردم را نمی‌گویید چرا با آنها برخورد نشده ....
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر خائنین و دزدانی که به مردم خیانت می کنند و از جیب مردم می دزدند تازه مدعی هم می شوند مثل این پسرک