کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرب‌ شست جدید؛

یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم/ مراکز حیاتی دبی را با پهپاد زدیم/ شرکت‌های بزرگ و سرمایه گذاران امارات را ترک کنند +فیلم

فارس , 4 بهمن 1400 ساعت 8:20

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز علیه ابوظبی و عربستان سعودی را که با موشک بالستیک و پهپاد انجام شد، اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای مسلح این کشور در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی و اماراتی، یگان‌های موشکی و پهپادی یمن عملیات طوفان یمن 2 را انجام داده است.

وی گفت که در این عملیات، پایگاه الظفره و اهداف حاسس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

سریع طی کنفرانس خبری درباره عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن عربستان و امارات گفت که در عملیات طوفان یمن 2، مواضع حیاتی و مهم در دبی امارات با شمار زیادی از پهپادهای نوع صماد 3 نیز هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت که شماری از پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان سعودی در منطقه شروره و مناطق دیگر با تعداد زیادی از پهپادهای نوع صماد1 و قاصف 2 کی هدف قرار گرفته است.

وی گفت که مناطق حیاتی و حساس در منطقه جیزان و عسیر عربستان (جنوب غربی) نیز با شمار زیادی از موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته و عملیات با دقت بالا  اهدافش را محقق کرده است.



یحیی سریع تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن آمادگی کامل برای توسعه عملیات خود در مرحله آتی بوده و آماده است تشدید حملات را با تشدید عملیات پاسخ دهد.

او بار دیگر به شرکت‌‌های خارجی در امارات و سرمایه‌گذاران در این کشور توصیه کرد که امارات را ترک کنند؛ چرا که این کشور دیگر امن نیست.

سریع تأکید کرد: «تا زمانی که امارات به حملات به یمن و محاصره این کشور و مردم یمن ادامه می‌دهد، به شکل مستمر در معرض حملات نیروهای مسلح این کشور خواهد بود.

ضرب‌شست جدید یمن به عربستان سعودی و امارات+ فیلم
در همین باره خبرگزاری فارس نوشت: بامداد امروز (دوشنبه) رسانه‌های مختلف از شنیده شدن صدای انفجار شدید و آژیرهای هشدار در ابوظبی خبر دادند.

در پی این موضوع، صبح امروز «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از انجام عملیات جدید ارتش یمن در عمق عربستان سعودی و امارات خبر داد.

ائتلاف سعودی هم با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده است.

ائتلاف افزود، گزارش اولیه از خسارات مادی به برخی کارگاه‌ها و خودروهای غیرنظامی حکایت دارد.
از سوی دیگر، دفاع شهری عربستان سعودی اعلام کرد، در پی اصابت موشک یمنی به استان «احد المسارحه» در منطقه جازان در جنوب غربی سعودی دو نفر زخمی شده اند و خسارات مادی وارد شده است.

خبرگزاری رسمی امارات «وام» هم به نقل از وزارت دفاع این کشور مدعی شد، با دو موشک بالستیک که یمنی‌ها به سمت امارات شلیک کرده‌اند، مقابله شده است.

وزارت دفاع امارات در ادامه ادعا کرد، این موشک منجر به خسارتی نشده و بقایای موشک در مناطقی در اطراف ابوظبی سقوط کرده است.

وزارت دفاع امارات افزود: آماده مقابله با هر تهدیدی است.
 
این در حالی است که برخی منابع غیررسمی از توقف فرود هواپیماها در فرودگاه ابوظبی خبر داده‌اند.

شبکه «المیادین» هم گزارش کرد، تعدادی زیادی موشک بالستیک و پهپاد اماکنی در ابوظبی و جنوب سعودی را هدف گرفته‌اند.

این شبکه افزود: بیش از دو موشک به سمت امارات شلیک شده است.
 
دانلود فیلم

شنیده شدن صدای انفجار در ابوظبی و فعال شدن پدافند هوایی
بامداد امروز خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم از شنیده شدن صدای انفجار و فعال شدن سامانه دفاع هوایی در ابوظبی پایتخت امارات خبر داده بود.

حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از شنیده شدن دوباره صدای آژیر هشدار در میانه گزارش‌هایی از وقوع انفجار و فعال شدن سامانه پدافند هوایی در پایتخت امارات متحده عربی خبر داده است. 

هنوز مشخص نیست علت این انفجار و به صدا در آمدن آژیر هشدار چیست و منابع رسمی خبری درباره آن منتشر نکرده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز با انتشار تصاویری از مشاهده شدن دود در آسمان ابوظبی خبر داده است. 

اسپوتنیک در خبر تکمیلی خود گزارش داد، پدافند هوایی ارتش امارات برای مقابله با اهداف متخاصم در اوایل بامداد دوشنبه به وقت محلی فعال شده و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این سامانه در حال رهگیری چندین راکت است. شاهدان عینی از شنیده شدن صدای حداقل 4 انفجار خبر داده‌اند.

این گزارش همچنین می‌گوید که پرواز هواپیماهای مسافربری در منطقه خطر فعلا به حالت تعلیق درآمده است و منطقه پرواز ممنوع برقرار شده است.  

این اخبار در حالی منتشر میشود که دوشنبه هفته گذشته و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

مقامات انصارالله پیش از این هشدار داده بودند که در صورت ادامه حملات جنگنده‌های اماراتی به مردم یمن، مجددا اهدافی را در ابوظبی و دبی هدف قرار خواهند داد. 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از این حمله اعلام کرد، موشک‌هایی که در عملیات "إعصار الیمن" (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های بالدار از نوع قدس ۲ بودند و تاکید کرد که پالایشگاه نفت در منطقه "المصفح" و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند.

دانلود فیلم


کد مطلب: 789469

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789469/یمن-عمق-عربستان-امارات-هدف-قرار-دادیم-مراکز-حیاتی-دبی-پهپاد-زدیم-شرکت-های-بزرگ-سرمایه-گذاران-ترک-کنند-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com