کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودروهای قدیمی محکم‌تر هستند؟ +فیلم

عصر ایران , 3 بهمن 1400 ساعت 15:17

ایمنی یکی از مهم‌ترین جنبه هایی است که در حال حاضر مشتریان در نقاط مختلف جهان هنگام خرید خودرو مد نظر قرار می‌دهند و فناوری‌های پیشرفته که طی سالیان اخیر معرفی شده اند، گزینه های ایمنی بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.


به گزارش جهان نیوز، خیلی ها تصور می‌کنند خودروهای قدیمی با توجه به کیفیت بالاتر فلزات مصرفی در تصادف به مراتب مقاوم‌تر از خودروهای امروزی بوده و ایمن تر هستند. این گروه، خودروهای مدرن را اسباب بازی های می‌دانند که پر از بخش‌های پلاستیکی حجیم و بی خاصیت شده‌اند که با ضربه‌ای نه چندان جدی به شدت آسیب خواهند دید اما به راستی چنین تفکری واقعیت دارد؟

برای دریافت پاسخ خود پیشنهاد می‌کنیم فیلم بالا را به دقت مشاهده کنید. درباره مرجع قابل اعتماد تست تصادف و جزئیاتی که در فیلم مشاهده کردید، مطالعه ادامه مطلب را پیشنهاد می کنیم:

ایمنی خودروها در طول سال ها تغییرات قابل توجهی را شاهد بوده و امروزه خودروهای جدیدتر ایمن‌تر از همیشه هستند. به لطف مهندسی پیشرفته، و پژوهش و آنالیز عمیق داده های تصادف، خودروهای جدید بهتر ساخته می شوند و ویژگی های ایمنی بیشتری مانند انواع مختلف کیسه های هوا و سامانه های پیشگیری از تصادف را برای محافظت از سرنشینان ارائه می‌کنند. 



ایمنی یکی از مهم‌ترین جنبه هایی است که در حال حاضر مشتریان در نقاط مختلف جهان هنگام خرید خودرو مد نظر قرار می دهند و فناوری های پیشرفته که طی سالیان اخیر معرفی شده اند، گزینه های ایمنی بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (ان‌اچ‌تی‌اس‌ای) یکی از ارکان کلیدی در بهبود ایمنی خودروها بوده است. این مرکز با عمری بیش از نیم قرن استاندارهای ایمنی را تعیین و اجرا می کند و رویکردهایی نوآورانه برای بهبود ایمنی خودرو، مانند برنامه ارزیابی خودرو جدید (ان‌کپ) را توسعه می‌دهد.
 

نخستین ان‌کپ در سال 1979 توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا ایجاد شد و در سال 1993 گسترش یافته و یک سامانه رتبه‌بندی ایمنی 5 ستاره با توجه به استانداردهای بروزرسانی شده ارائه کرد.

از سوی دیگر، صنعت خودروسازی در اروپا تا پیش از سال 1998 توجه چندانی به ایمنی خودروها نشان نمی داد. استانداردهای تست تصادف مورد استفاده مواردی منسوخ بودند و بیشتر شرکت های خودروساز ویژگی های حداقلی را در زمینه ایمنی خودروهای خود ارائه می کردند.

در آن دوران، ایمنی یک ویژگی ممتاز محسوب می شد و در کنار گزینه هایی مانند صندلی های چرمی یا شیشه های برقی پنجره در خودروهای گران قیمت و سطح بالا دیده می شد.

بیشتر خودروهای حاضر در جاده ها همانند یک تله مرگ برای سرنشینان بودند، به ویژه محصولات ارزانی که رانندگان جدید و بی تجربه به عنوان نخستین خودروی خود خریداری می‌کردند.


اما در سال 1998، برنامه ارزیابی خودرو جدید اروپا یا یورو ان‌کپ طرح های گسترده ای را برای بروزرسانی استانداردهای تست تصادف و ایمنی خودروها ارائه کرد. طی یک بازه زمانی کوتاه، حداقل الزامات برای ایمنی خودرو به طور قابل توجهی افزایش یافت و اگر خودرویی عملکردی ضعیف در تست های تصادف جدید از خود نشان می داد، تنها یک ستاره از پنج ستاره ممکن ایمنی را دریافت می کرد.

در شرایطی که تست های تصادف مراکزی مانند یورو ان‌کپ یا ان‌اچ‌تی‌اس‌ای بی نقص نیستند، اما جریان ایجاد شده توسط آنها خودروسازان را مجبور کرد تا ویژگی های ایمنی را نه فقط در خودروهای گران قیمت و رده بالا، بلکه حتی در ارزان‌ترین مدل های تولیدی خود به میزان قابل توجهی ارتقا دهند. از این رو، خودروسازان جهان شهرت و اعتبار خود را حفظ کرده و افراد بسیاری نیز دیگر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست نمی‌دهند.

دانلود فیلم


کد مطلب: 789434

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789434/خودروهای-قدیمی-محکم-تر-هستند-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com