جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

گرانی گل در آستانه روز مادر +قیمت‌ها

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 789334
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه اهواز از افزایش قیمت گل در آستانه‌ روز مادر خبر داد.
گرانی گل در آستانه روز مادر +قیمت‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مصطفی پناباد با اشاره به افزایش قیمت گل در آستانه روز مادر، درباره علت این افزایش قیمت اظهار کرد: قبل از روز مادر و یا هر مناسبتی، گل‌ها به صورت یخچالی نگهداری می‌شوند و دلالان گل را از چند روز قبل خریداری کرده و به صورت یخچالی دپو می‌کنند و به این دلیل در چنین روزهایی، قیمت گل خیلی بالا می‌رود و گل‌فروشان چون گل را با قیمت بالا خریداری می‌کنند مجبور می‌شوند با قیمت بالا نیز به فروش برسانند.

وی در خصوص وضعیت تامین گل در اهواز افزود: در مجموع چون گل از بازار گل تهران، محلات استان مرکزی و اصفهان با قیمت بالا خریداری می‌شود، با قیمت بالا نیز آن را در بازار عرضه می‌کنند. گل‌های موجود در بازار بیش‌تر از خارج استان تهیه می‌شوند که بخش عمده آن مربوط به محلات استان مرکزی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه اهواز درباره قیمت هر شاخه گل تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر شاخه گل رز فوق ممتاز هلندی ۳۵ هزار تومان، هر شاخه گل مریم ۲۵ هزار تومان، هر شاخه داوودی ۶۰ هزار تومان، هر شاخه انتریوم ۴۵ هزار تومان، هر شاخه آلسترمریا ۲۵ هزار تومان و هر شاخه گل نرگس ۶ هزار تومان است.

پناباد درباره توان خرید مردم گفت: دو روز بعد از هر مناسبت مثلا همین روز مادر، قیمت گل شکسته می‌شود و کاهش پیدا می‌کند، در واقع مناسبت‌ها قیمت گل را افزایش می‌دهند و این موضوع باعث شده خرید مردم کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه اهواز درباره قیمت هر سبد گل بیان کرد: قیمت هر سبد گل بر اساس نوع و تعداد گلی که در آن جای می‌گیرد، تعیین می‌شود و در این زمینه فروشنده بابت خود سبد و گل آرایی هزینه‌ای جزیی دریافت می‌کند.

وی افزود: عامل تعیین کننده قیمت گل، دلالان هستند و ما تمایل داریم قیمت گل را فصلی کنیم تا قیمت گل پایین بیاید و فرهنگ خرید گل و گیاه توسط مردم از بین نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما که قیمت کردیم، هر شاخه گل رز 60 هزار تومان و هر شاخه گل مریم حدود 70 الی 80 هزار تومان!!!!!!!