پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۵

«محمد فاضلی» از دانشگاه شهید بهشتی اخراج نشده

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 789270
امروز اخباری درباره اخراج محمد فاضلی استاد دانشگاه شهیدبهشتی مطرح شد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد به صورت پیمانی در این دانشگاه حضور داشته و در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیات اجرایی نشده است.
«محمد فاضلی» از دانشگاه شهید بهشتی اخراج نشده
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های اصلاح طلب خبری مبنی بر اخراج محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشکده شهیدبهشتی منتشر شد و پس از آن برخی از چهره های اصلاح طلب از جمله حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور سابق، عبدالناصر همتی نامزد اصلاح طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب، امیر ناظمی معاون سابق وزیر ارتباطات و... به این موضوع واکنش نشان داده و  تلاش کردند تا القا کنند موضوع اخراج فاضلی سیاسی بوده است.

پیگیری‌های خبرگزاری فارس اما نشان می دهد بحث اخراج مطرح نبوده و محمد فاضلی که به صورت پیمانی در دانشگاه شهیدبهشتی حضور داشته، در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیات اجرایی نشده است.

یکی از اساتید مطلع دانشگاه شهیدبهشتی در این باره به فارس گفت که محمد فاضلی از روز اول به صورت غیرقانونی وارد این دانشگاه شد و در 8 سالی هم که از دولت روحانی گذشت علیرغم فشارهایی که از سوی بری افراد در دولت قبل وجود داشت نتوانستند وی را تبدیل وضعیت کنند. این در حالی است که آقای فاضلی از روز اولی که وارد دانشگاه شد در نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت بود.

اینکه اعضای هیئت اجرایی براساس دلایل مختلفی در مرحله تبدیل وضعیت به برخی از اساتید رای ندهند، موضوع جدیدی نیست و در سال های گذشته نیز این اتفاق بارها در دانشگاه ها رخ داده است، اما اینکه جریان اصلاح طلب این بار به این موضوع واکنش نشان داده اند قابل توجه است.

یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی درباره واکنش های جریان اصلاح طلب به این موضوع گفت: جریان اصلاح طلب از هر چیزی علیه دولت استفاده می کند امروز هم این مسئله را دستاویزی برای زدن وزارت علوم و دولت کردند، این در صورتی است که اصلا بحث اخراج مطرح نبوده و در دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگر هم این اتفاق براساس آیین نامه های استخدامی رخ می دهد که هرساله برخی استاد از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت نشوند.

وی ادامه داد: آقای فاضلی در سال ۸۸ و در جریان فتنه از دانشگاه گیلان اخراج شد و بعد از این که دولت تغییر کرد صورت غیر قانونی به دانشگاه شهید بهشتی آمد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: وقتی یک استاد استخدام می‌شود پنج سال فرصت دارد تا به صورت پیمانی تبدیل وضعیت شود این سال جدی وجود دارد که چرا در هشت سال گذشته و در دولت دست خودشان بود نتوانستن وی را تبدیل وضعیت کنند.

انتقاد اصلاح طلبان و حامیان دولت قبل درباره اخراج محمد فاضلی در حالی مطرح می شود که همچنان مسئولانی که  در دانشگاه شهیدبهشتی حضور دارند از افرادی هستند که در دولت روحانی انتصاب شدند و به گفته یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاه مهمی است که تیم مدیریتی آن همچنان نیروهای دولت قبل هستند.

گفتنی است رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم اکنون سعدالله نصیری قیداری است که از سوی وزیر علوم دولت روحانی منصوب شد.

محمد فاضلی در سال‌های گذشته رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
خوب این یعنی اخراج دیگه.
Iran, Islamic Republic of

کار درستی کردند که تبدیل وضعیت نشد. .
آزاد
Iran, Islamic Republic of
چرا باید واهمه داشته باشیم .
Iran, Islamic Republic of
خب بشود
ضمن احترام برای سن و سال و تجربه ایشان
حالا این جناب چه تاثیری تا حالا در دانش آموختگی و سطح دانش کاربردی در فارغ التحصیلان داشته است که الان از فقدان وجودشان در دانشگاه اشک بریزیم؟
Germany
تعریف کامل تعریف به حد تام است ،لیبرالیسم از جهان ،،انسان،، غیب،، رابطه انسان با جهان و غیره تعاریفی ناقص دارد و به تبع آن خروجی نیز ناقص است،،بنابر این رشته های انسانی با منابع غربی به دلیل ناقص بودن منبع رشته هابی ناقصند ،،اساتید این رشته ها نیز معمولا در برخورد با منابع کامل و غنی دچار اصطکاک و توهم میشوند ،،حیف از هزینه هابی که میشود ،سوالی در افکار عمومی مطرح است خروجی اینگونه رشته ها برای اخلاق اجتماعی و فردی چیست ؟
m
Iran, Islamic Republic of
فقط اسمشو عوض کردن دیگه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منم میدونم بقیه هم میدونن نویسنده خبر هم میدونه ریبس دانشگاه هم میدونه خود استاد هم میدونه خواننده خبرهم میدونه .
Iran, Islamic Republic of
رخنه کردند در دانشگاهها .
حامد
Iran, Islamic Republic of
دمشون گرم که نذاشتن تبدیل وضعیت بشه،.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
كار بسيار درستي كردند ..
Iran, Islamic Republic of
بنظر من که اصلا نباید تعصبی روی افراد داشت مدرکی اگه هست باید برخورد قانونی بشه و اگه هم نیست باز هم مسئولان دانشگاه باید تصمیم بگیرند
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
حالا تو این وضعیت چرا کاری که شائبه سیاسی دارد انجام می‌شود؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصلا به چه دلیل این شخص هیات علمی دانشگاه شده ؟
کسانی که او را استخدام کرده اند باید در مراجع قضایی پاسخو باشند، چرا باید پول ملت خرج تفکری شود که منافع آمریکا را دنبال میکند
جانباز
Iran, Islamic Republic of
....