کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله ائتلاف سعودی به زندان مرکزی «صعده»

1 بهمن 1400 ساعت 11:45

حمله جنگنده‌های سعودی به زندان مرکزی «صعده» یمن به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر منجر شده است؛ این درحالی است که شماری از قربانیان دارای تابعیت غیر یمنی هستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به ارتکاب جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان در یمن ادامه می‌دهد. سعودی‌ها این بار زندان مرکزی صعده را برای رقم زدن جدیدترین جنایت خود در یمن انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی که طی روزهای اخیر شمار زیادی از غیرنظامیان یمنی را به خاک و خون کشیده اند، این بار زندان مرکزی صعده را بمباران کردند.

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که این حمله بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۲۰ تَن دیگر به شدت زخمی شده اند.

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از قربانیان حمله مذکور از غیر یمنی‌ها هستند. پیش از این، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن یک پست توئیتری در خصوص بمباران مناطق مختلف این کشور منتشر کرد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این پست توئیتری آورده است: هدف قرار دادن غیرنظامیان در الحدیده، صنعاء و دیگر استان‌های یمن به مثابه جنایت جنگی است و هیچ چیز نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه توئیت خود آورده است: اگر آمریکایِ شکست خورده در افغانستان از ائتلاف متجاوز سعودی حمایت می‌کند، ما صراحتاً خطاب به این ائتلاف اعلام می‌کنیم که شکست شما در یمن از شکست آمریکایی‌ها در افغانستان سنگین‌تر خواهد بود.


کد مطلب: 789228

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789228/حمله-ائتلاف-سعودی-زندان-مرکزی-صعده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com