سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۷

هجمه‌ها علیه سفر رئیسی به روسیه ادامه دارد/ چرا پوتین به استقبال رئیسی نیامد؟

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 789113
روز گذشته آیت‌الله رئیسی مورد استقبال وزیر انرژی روسیه قرار گرفت اما برخی این سوال را مطرح کردند که چرا شخص پوتین از رئیس جمهور کشورمان استقبال نکرد.
چرا خود پوتین به استقبال رئیسی نیامد؟ +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته چهارشنبه (۲۹ دی ماه) به مسکو سفر کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روز گذشته خبرگزاری فارس، در گزارشی به شایعاتی که علیه این سفر و روابط ایران و روسیه شکل گرفته بود، پرداخت.

امروز نیز عده‌ای سعی کردند این سفر را به حاشیه ببرند. برخی مخالفان در رسانه‌ها و صفحات شخصی شان نوشتند این که شخص پوتین به استقبال آیت‌الله رئیسی نیامده، بی‌حرمتی و توهین به کشورمان است.




 
بهمن حسین‌پور، معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری درباره پروتکل‌های دولت روسیه برای استقبال از  روسای جمهور، گفت: در پایتخت روسیه فرودگاه‌ها در فاصله بسیاری از کاخ ریاست جمهوری قرار دارند و از قدیم این رسم وجود داشته که در زمان سفر روسای جمهور کشورهای مختلف، یکی از وزرای کابینه دولت به فرودگاه می‌رود تا پای پرواز از مقام مهمان استقبال کند.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه سابقه نداشته که پوتین برای استقبال از مقامات همتای خود به فرودگاه رفته باشد، به ایسنا گفت: در سفر آقای رئیسی به مسکو وزیر انرژی این کشور به استقبال رئیس جمهوری کشورمان در فرودگاه رفت و پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و روسیه، آقای رئیسی از یگان تشریفات مستقر، سان دید؛ بنابراین کاری که روسیه انجام داد بر اساس پروتکل تشریفات این کشور بود و میان رئیس جمهوری ما و روسای جمهور سایر کشورها تفاوتی قائل نشدند.

در طول این سال‌ها نیز هر زمانی که پوتین به ایران آمده نیز یکی از وزرای کابینه به استقبال وی در فرودگاه مهرآباد رفتند به عنوان مثال در سال  ۱۳۹۴ محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۹۶ محمود کرباسیان وزیر وقت  اقتصاد و در سال ۱۳۹۷ و رضا اردکانیان وزیر وقت نیرو به استقبال رئیس جمهور روسیه رفتند.




 
معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره میز انتخاب شده در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ ریاست جمهوری روسیه در مسکو و وجود فاصله‌ میان مقامات گفت: ایرادی بر اینکه فاصله‌ی روسای جمهور دو کشور از هم زیاد است، وارد نیست؛ کما اینکه این فاصله می‌تواند به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.
دیدار پوتین با اردوغان هم ببینید
جانباز
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
البته اينكه گفته ميشود پوتين چرا نيامده نميتواند إشكالي داشته باشد أما ميتوان كمي به نوع استقبال از رييس جمهور ايراد وارد كرد لاكن مشكلي نيست دوستان مطمئن باشند ايران هم هر اندازه احترام را به همان اندازه جواب خواهد داد مهم اين است كه هميشه كشورمان در اين موارد ابتدا به ساكن مبادي اداب بوده أما ......،به هر صورت خيلي موضوع مهمي نيست.
افسانه
Iran, Islamic Republic of
پوتین واقعا خودخواه و دیکتاتور است لطفا نظر من را بذارید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم