پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بهترین متریال‌ها در ساخت تابلو تبلیغاتی

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 788975
بهترین متریال‌ها در ساخت تابلو تبلیغاتی
امروزه جهان و دنیایی که بشر در آن به سر می برد و در حال گذران زندگی می باشد شاهد تغییر و تحولات گسترده ای است که می توان یکی از این تغییرات را در صنعت گسترده و بزرگ تبلیغات عنوان نمود که در ارتباط با این موضوع یکی از زیر شاخه های تبلیغاتی را می شود صنعت و شغل توسعه یافته تابلو سازی عنوان کرد.

تابلو سازی سالیان بسیاری است که در بین انسانها رواج داشته است به طوریکه این صنعت از دیر باز تا کنون یکی از ابزار های شغلی مناسب در راستای کسب درآمد دیگر مشاغل به کار می رفته و در واقع بسیاری از مشاغل به جهت اینکه بتوانند در کسب و کارشان موفق باشند از این حرفه کمک می گرفتند و به افراد متخصص در این زمینه سفارش ساخت تابلو می دادند.

تابلو های تبلیغاتی در گذشته بسیار ساده بودند و به صورت یک یا چند نوع ساخته می شدند که برخی از آنها عبارت بودند از حکاکی روی چوب، حکاکی روی فلز، خطاطی روی شیشه مغازه و مواردی مشابه؛ اما صنعت تابلو سازی به همین روال ختم نشد و پیشرفت تکنولوژی باعث تولید متریال های مدرن و در عین حال کاربردی در صنعت تابلو سازی شد که در ادامه می خواهیم به مهمترین آنها در حرفه تابلو سازی بپردازیم.

پلکسی گلاس
امروزه یکی از متریال هایی که می توان به قطع و یقین آن را پر کاربرد ترین متریال در تابلو سازی نام برد، پلکسی گلاس است که یک نوع پلاستیک تقریبا سخت و در عین حال کمی منعطف بشمار می رود؛ این متریال دارای رنگ بندی های متفاوتی می باشد و مزیت هایی مانند دوام بالا و عبور نور از خود، از مهمترین عوامل در جهت کاربردی بودن این متریال در تابلو سازی بشمار می روند.


همانطور که گفتیم پلکسی گلاس این قابلیت را دارد که نور را از خود عبور دهد؛ لذا همین مزیت باعث شده تا مجموعه های تابلو سازی با استفاده از لامپ های اس ام دی اقدام به تولید و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی همراه با پلکسی گلاس نمایند.
از تابلو های تبلیغاتی که پلکسی گلاس در آنها استفاده می شود می توان به تابلو هایی مانند تابلو لایت باکس، حروف برجسته چلنیوم، حروف نئون پلاستیک، حروف لبه سوئدی، حروف استیل پلاست، حروف برجسته کریستال، تابلو های دو طرفه گرد و ... اشاره نمود.

چنلیوم
از دیگر متریال هایی که در دسته بهترینها به عنوان ساخت و تولید تابلو تبلیغاتی قرار می گیرد می توان به چنلیوم اشاره نمود که یک نوع آلومینیوم است؛ چنلیوم ها به شکل رول هایی بین 20 تا 50 متری تولید می شود و دارای ضخامتی بین 0/2 تا 0/4 میل و پهناهای 7، 9 و 11 سانتیمتر هستند.

رول های چنلیوم در انواع برندها همراه با رنگ های متفاوتی تولید می شوند که کاربردشان در جهت ساخت تابلویی به نام تابلو چلنیوم می باشد؛ تابلو چلنیوم که یکی از حروف های برجسته است به دلیل کاربرد پلکسی گلاس، پی وی سی، اس ام دی و لبه با دوام چنلیوم، یکی از بهترین تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی و تبلیغات بشمار می رود.
 

استیل
دیگر متریالی که در ساخت تابلو های تبلیغاتی از بهترین ها و پر کاربرد ترین ها بشمار می رود، استیل است. استیل به شکل ورق هایی با ضخامت های مختلف تولید می شود که در صنایع بسیاری کاربرد دارد که یکی از آنها صنعت تابلو سازی است؛ با استفاده از استیل می شود تابلو های تبلیغاتی متنوعی را تولید کرد که سه نوع متداول آن عبارت هستند از تابلو شناسایی، تابلو راهنمای طبقات و حروف برجسته استیل که البته هر سه مدل این تابلو ها در انواع متفاوتی تولید می شوند.

کامپوزیت
کامپوزیت ها از متریال هایی هستند که در صنعت های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از مثال های آن عبارت هستند از صنعت ساختمان سازی، صنعت ماشین سازی، صنعت دکوراسیون و بسیاری دیگر از صنعت ها و مشاغل مختلف در دنیا؛ اما یکی از صنایعی که کامپوزیت در آن استفاده می شود و از بهترین متریال ها در آن نیز می باشد صنعت تابلو سازی است که کامپوزیت در آن با نام تابلو کامپوزیت هم شناخته می شود.

کاربرد اصلی کامپوزیت در تابلو سازی اغلب به عنوان ساخت تابلو های لایت باکس و زیر سازی حروف های برجسته می باشد که به دلیل مقاوم بودن در شرایط مختلف جوی از کاربرد بسیار بالایی برخوردار می باشد.

آهن
شاید بتوان گفت که مادر تمام متریال های کاربردی در تولید تابلو های تبلیغاتی آهن است. در واقع آهن متریالی است که وجود آن در 99 درصد تابلو های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان مثال ساخت و نصب حروف های برجسته روی زمینه کامپوزیت یا چوب ترمووود نیازمند استفاده از آهن خواهد بود و یا ساخت و نصب تابلوهای لایت باکس نیز نیاز دارند تا از آهن بهره گیرند.

اس ام دی
اس ام دی یک نوع المان نور پردازی است که امروزه در صنعت تابلو سازی مورد کاربرد قرار می گیرد که برخی از کاربرد های آن در تولید تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم، تابلو لایت باکس، تابلو لایت باکس گرد و ... می باشد. اس ام دی ها نیز به دلیل طول عمر و دوام بالا از بهترین گذینه ها در نور پردازی تابلو های تبلیغاتی بشمار می روند.

اطلاعاتی کامل از متریال های تابلو سازی
همانطور که گفتیم پیشرفت تکنولوژی نقش بسیار مهمی را در تولید متریال های مختلف در دنیای تابلو سازی ایفا نموده است که کاربرد آنها توسط مجموعه های تابلو سازی نیازمند به روز بودن اطلاعات آن مجموعه خواهد بود. لذا پیشنهاد می شود هنگام سفارش انواع تابلو های تبلیغاتی از مجموعه های مجرب تابلو سازی مانند گروه تبلیغاتی نوین لایت به آدرس اینترنتی https://novinlight.com مشاوره داشته باشیم تا در نهایت به بهترین شکل در سفارش تابلو عمل نماییم.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *