کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتش یمن در حمله به ابوظبی از چه سلاحی استفاده کرد؟

تسنیم , 28 دی 1400 ساعت 11:23

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در عملیات تلافی جویانه خود علیه امارات، از موشک‌های قدس ۲، موشک بالستیک ذوالفقار و پهپادهای دوربرد صماد ۳ استفاده کرده است.


به گزارش جهان نیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه گفت که این کشور در عملیات تلافی جویانه خود علیه امارات، از موشک‌های قدس 2، موشک بالستیک ذوالفقار و پهپادهای دوربرد صماد 3 استفاده کرده است.

او امروز در تویئیتی نوشت که نیروهای مسلح یمن در عملیات دیروز خود، با چهار موشک از نوع قدس 2 فرودگاه ابوظبی و پالایشگاه نفتی المصفح در امارت را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح همچنین گفت که در حمله به فرودگاه دبی نیز از دو موشک ذوالفقار که بالستیک است، استفاده شد.

سریع همچنین گفت که در حمله به اهداف حساس و مهم به اضافه اهداف سابق (پالایشگاه المصفح، فرودگاه‌‌های ابوظبی و دبی) از پهپادهای دوربرد صماد 3 استفاده شده است. وی اشاره‌ای به تعداد پهپاد‌ها نکرده است.



سرتیپ یحیی سریع دیروز دوشنبه بعد از این عملیات، با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن در توسعه بانک اهدافش در آینده تردیدی نخواهد کرد، گفت که این نیروها امارات را «کشورک ناأمن» می‌داند و به شرکت‌های اجنبی و شهروندان و مقیمان کشورهای دیگر در این کشور هشدار داد که از مراکز و تأسیسات حیاتی فاصله بگیرند.

تصاویری از آتش سوزی در ابوظبی در پی حمله پهپادی نیروهای یمنی
در پی حمله موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه و یک منطقه صنعتی در ابوظبی آتش سوزی گسترده‌ای رخ داد که در ادامه فیلم آن را مشاهده می کنید.

دانلود فیلم


کد مطلب: 788929

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788929/ارتش-یمن-حمله-ابوظبی-سلاحی-استفاده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com