کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنچه درمورد موس و کیبورد کامپیوتر باید بدانید

28 دی 1400 ساعت 9:51


می توان گفت ماوس و کیبورد جزو مهمترین قطعات هر کامپیوتر هستند و در واقع بدون آنها نمی توانید به سیستم فرمان های خود را ارسال کنید و عملا امکان استفاده از کامپیوتر را نخواهید داشت و اگر بخواهیم علمی تر بگوییم Mouse+Keyboard در بخش INPUT معماری I/O کامپیوتر قرار می گیرند.کافی است سری به فروشگاه های خرید قطعات کامپیوتر زده باشید، با هزاران مدل ماوس و کیبورد مواجه می شوید که هرکدام از نظر ابعاد و کارایی ممکن است با دیگری متفاوت باشد.خرید ماوس و کیبورد آنطور که به نظر می رسد ساده نیست و لازم است نکات مهمی را قبل از سفارش درنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید.به عنوان مثال اگر هدف شما گیمینگ است لازم است ماوس و کیبورد انتخابی شما ویژگی هایی داشته باشند که ممکن است در برخی نباشد، بنابراین در مشخصات محصول انتخابی باید دقت کنید.یا اگر برای شما اتصال بی سیم اهمیت دارد باید دقت کنید Mouse و keyboard انتخابی شما از این فناوری پشتیبانی کند.همچنین ابعاد و برند نیز اهمیت بالایی دارد.البته جای نگرانی نیست زیرا در ادامه این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که هنگام خرید موس کامپیوتر وخرید کیبورد  کامپییووتر باید رعایت را در قابل یک راهنمای کامل به شما عزیزان آموزش دهیم.جهت مشاوره خرید موس کامپیوتر و قیمت کیبورد کامیپیوتر از فروشگاه فست پرداز دیدن کنید.
 


بهترین کیبورد برای کامپیوتر
شاید کیبورد یا صفحه کلید را بتوان یکی از پر کاربرد ترین لوازم جانبی کامپیوتر دانست، این وسیله اکنون و پس از سال ها ارتقا در انواع مختلف و با ویژگی های متفاوتی تولید می شود. اگر شما نویسنده، برنامه نویس یا گیمر باشید، یک کیبورد کامپیوتر خوب از نان شب هم برای شما واجب تر خواهد بود! شاید در نگاه اول، دانستن اطلاعات خاصی برای خرید کیبورد جدید یا تعویض کیبورد قدیمی نیاز نباشد اما وقتی با تنوع مدل ها و بازه قیمتی متفاوت کیبورد در بازار مواجه می شوید، دانستن بعضی نکات برای خرید کیبورد مناسب، کمک شایانی برای انتخاب بهترین گزینه خواهد کرد.
 
کیبورد بی سیم یا سیم دار؟
اولین مؤلفه ای که اکثریت افراد برای خرید کیبورد کامپیوتر، بعد از فاکتور قیمت کیبورد کامپیوتر، به آن توجه می کنند سیم دار یا بی سیم بودن صفحه کلید است. کیبورد با سیم (Wired Keyboard) معمولا قیمت مناسب تری دارد ولی وجود سیم همیشه باعث محدودیت می باشد؛ چه محدودیت فاصله از سیستم و چه شلوغی میز کار توسط سیم. البته در محیط های اداری به دلیل اقتصادی تر بودن، معمولا کیبورد سیم دار پرفروش تر است.
 
 
کیبورد بی سیم (Wireless Keyboard) هر چند که قیمت به نسبت بالاتری از کیبورد سیم دار دارد اما محدودیت های سیم و کابل را به کلی حذف می کند و همواره میز مرتب تری خواهید داشت. نیاز به باتری برای استفاده از کیبورد های بی سیم  را می توان از نقاط ضعف این محصولات دانست. این کیبورد ها نسبت به مدل های سیمی، اندکی تاخیر خواهند داشت، از این رو معمولا کیبورد های مخصوص بازی به صورت سیمی تولید می شوند.
 
نکات کلیدی در خرید کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، مهم ترین نکته برای خرید کیبورد کامپیوتر، توجه به نوع کاربری و سطح انتظارات تان از این محصول می باشد. برای بیشتر افراد استفاده از یک کیبورد کامپیوتر معمولی کافی می باشد و پرداخت هزینه اضافی برای قابلیت های بلا استفاده شاید چندان منطقی نباشد.
 
نوع چینش و ارتفاع دکمه های کیبورد
احتمالا در نگاه اول و برای کاربران عادی، ارتفاع دکمه، نوع چینش و ضربه پذیری کلید های کیبورد چندان مهم نباشد اما برای افرادی که روزانه چندین ساعت مشغول تایپ کردن هستند مثل برنامه نویس ها، تولید کننده های محتوای متنی یا پی سی گیمر ها، فاکتورهای ذکر شده نقش مهمی در انتخاب مدل کیبورد خواهد داشت.
 
تعداد دکمه های کیبورد
شاید در ابتدا فکر کنید که همه کیبورد ها تعداد دکمه یکسانی دارند اما بعضی کیبورد ها برای ایجاد دسترسی سریع تر به بخش هایی مانند قطع و پخش موسیقی، کم و زیاد کردن صدا و … تعداد دکمه بیشتری نسبت به کیبورد های استاندارد دارند.

همچنین در اغلب صفحه کلید ها، قسمت نام پد یا صفحه کلید عددی در سمت راست کیبورد وجود دارد ولی در بعضی کیبورد های با سایز کوچک، Numpad از کیبورد حذف شده است. وجود نداشتن سرعت برای کسانی که وارد کردن اعداد سر و کار دارند مثل حسابداران یا کارمند های بانک می تواند یک نقیصه بزرگ باشد.
 
رنگ و ویژگی های ظاهری کیبورد
اکثر کیبورد ها با رنگ بندی تمام مشکی به بازار عرضه می شوند اما برای افرادی که زیبایی میز کار کامپیوتر برایشان مهم است، انتخاب هایی نیز وجود دارد. گیمر ها و استریمر ها عاشق چراغ های RGB روی سیستم هستند و از طرف دیگر گرافیست ها و مدیران معمولا به دنبال رنگ های روشن یا رنگ بندی خاص برای کیبورد هستند.
 
راهنمای خرید موس بیسم،باسیم و گیمینگ
کار با استفاده از ماوس همراه کامپیوتر شما کار را انجام می دهد اما می توانستید خیلی بهتر عمل کنید. از آنجایی که موس معمولاً پرمصرف ترین لوازم جانبی کامپیوتر است ، عاقلانه است که وقت خود را صرف تحقیق در مورد خرید موس کامپیوتر کنید. تا بهترین موس را به کیس کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید.
 

موس سیمی یا بی سیم؟
این که آیا شما باید یک موس بی سیم بگیرید یا نه ، یک اولویت شخصی است. با استفاده از ماوس بی سیم ، شما خطری در گرفتگی عضلات بدن از نظر راحت بودن خود نخواهید داشت ، اما خطر اتمام باتری را در زمان نامناسب دارید یعنی ریسک باید کنید. برخی از موس های بی سیم با محل های شارژ همراه هستند ، بنابراین لازم نیست نگران خرید آن ها باشید ، اگرچه هنوز لازم نیست که ماوس را در همیشه در محل های شارژ قرار دهید.ممکن است سایر موس ها دکمه روشن / خاموش برای حفظ انرژی داشته باشند. این تنها زمانی مفید است که یادتان باشد هنگام استفاده نکردن آن را خاموش کنید.
 
موس لیزر یا نوری؟
موس ها با ردیابی در “نقاط در هر اینچ” (یا dpi) کار می کنند. ماوس نوری می تواند بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ dpi ردیابی کند ، در حالی که ماوس لیزری به طور کلی می تواند بیش از ۲،۰۰۰ dpi را ردیابی کند. بنابراین به ماوس نوری یا ماوس لیزری احتیاج دارید؟ اجازه ندهید که تعداد dpi های بالاتر شما را فریب دهند. موس روزمره شما به طور معمول به چنین ردیابی دقیقی احتیاج ندارد و با یک موس نوری دقیقاً خوب خواهد شد. (برخی حتی دقت فوق العاده ای را آزار دهنده می کنند.) با این وجود گیمرها و طراحان گرافیک اغلب از حساسیت اضافی استقبال می کنند.
 
موس گیمینگ
طرفداران بازی های رایانه ای آنلاین به موس هایی احتیاج دارند که می توانند سریع و دقیق پاسخ دهند. ویژگی هایی که باید در نظر بگیرند شامل مکانیزم ورودی است ، مانند لیزر ، که ممکن است روی سطوح بازتابنده کار نکند ، یا یک توپ لاستیکی ، وضوح ردیاب و سرعتی که ورودی حرکت به کامپیوتر تغذیه می شود.


کد مطلب: 788915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788915/آنچه-درمورد-موس-کیبورد-کامپیوتر-باید-بدانید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com