جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سرور مجازی با سرعت اینترنت بالا از کجا بخریم؟

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 788911
یکی از معیار های مهم هنگام خرید سرور مجازی بحث سرعت بالای سرور مجازی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم ضمن آشنا نمودن شما به مفهوم سرور مجازی و معیار سرعت در هنگام خرید سرور مجازی، شما را با یکی از ارائه دهنگان سرور مجازی خارجی با سرعت بالا آشنا نماییم تا هنگام خرید اطمینا خاطر داشته باشید که از سرور های با کیفیت استفاده می‌کنید و کسب و کار شما هیچگاه تعطیل نخواهد شد.

سرور مجازی یا VPS مخفف عبارت Virtual Private Server  به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی یا VPS در واقع سروری اختصاصی است که با استفاده از تکنیک های مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم بندی شده است و این بخش ها از نظر استفاده از سخت افزار با هم یکسان هستند.


سرور مجازی کاربردهای بسیاری دارد و از آن می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:

با پیدایش تکنولوژی سرور مجازی بسیاری از مدیران وبسایت ها تصمیم گرفتند که میزبانی وب سایت نسبتا پر مصرف یا تعدادی سایت با مصرف متوسط خود را بر روی سرور مجازی راه اندازی نمایند.

همچنین به خاطر سرعت بالا و کیفیت خوب سرور های مجازی، این سرور ها به منظور وب سرویس ها مانند میل سرور ، دیتابیس سرور و …نیز استفاده شدند.

همچنین استفاده از سرور مجازی برای کنترل یا بهبود عملکرد سیستم‌ها و استفاده از سرور مجازی به عنوان عامل ارتباط ثانویه و رمزنگاری اطلاعات نیز بیشتر شد. در میان کاربران ایرانی نیز استفاده از سرور مجازی به منظور بهره‌مندی از خدمات سایت هایی که ایران را تحریم کرده‌اند در صورتی که آی‌پی سرور مجازی خارج از کشور باشد رایج شد.

ویژگی های سرور اختصاصی مجازی یا VPS چیست؟ اگر بخواهیم از ویژگی های سرور مجازی یا وی پی اس برایتان بگوییم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

. یکی از ویژگی های سرور مجازی اختصاصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشد که موجب ایزوله شدن و امنیت سرور مجازی می‌شود.

. شما می‌توانید در هر جای دنیا که بودید و با هر دیوایسی، با در دست داشتن نام کاربری و پسوورد سرور مجازی خودت به سرور دسترسی داشته باشید که امکان مدیریت اختصاصی از راه دور را فراهم می‌کند.

. با توجه به انواع سیستم عامل ها و منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد این امکان را دارید که نرم‌افزارهای دلخواه و کاربردی خودتان که به آنها نیاز دارید را روی سرور مجازی نصب کنید.

. با توجه به تکنولوژی پیشرفته مجازی سازی امکان ارتقای منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

. امکان میزبانی تعداد بالایی وب‌سایت بدون محدودیت، در صورت کافی بودن منابع

. در اختیار داشتن IP اختصاصی به منظور استفاده از بازار های مالی بین المللی

. پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با سرور اختصاصی

. امکان مدیریت سرور مانند خاموش یا روشن کردن سرور با دسترسی به کنترل پنل سرور

. امکان نصب سیستم عامل ویندوز ( سرور مجازی ویندوز ) یا لینوکس بسته به نیاز کاربر بر روی سرور

. امکان عیب‌یابی سریع و انتقال اطلاعات به ماشین مجازی دیگر 
 

معیار های خرید سرور مجازی شامل چه مواردی هستند؟
. موقعیت جغرافیایی سرور مجازی
. منابع سرور مجازی
. پورت سرور مجازی و آپ لینک شبکه
. خدمات پشتیبانی

همانطور که در ابتدای مقاله مطرح کردیم، قصد داریم معیار سرعت سرور مجازی را بررسی نماییم تا هنگام خرید بدانید که چه سروری بهتر است خریداری شود تا سرعت بالایی را ارائه دهد.

پورت یا درگاه ورودی و خروجی شبکه اینترنت می‌تواند شما را به آن شبکه اصلی متصل کند و دسترسی شما را به آن سخت‌افزار ممکن سازد. تعداد پورت‌های متصل شده به یک سرور مجازی مانند تقسیم کردن یک کیک است. حال اگر تعداد پورت‌های متصل به سرور مجازی مورد استفاده شما بیشتر شود؛ تکه کیک شما کوچک‌تر می‌شود و امکان استفاده شما از اینترنت و آپ لینک شبکه کمتر می‌شود. هرچه پورت آپ لینک سخت‌افزاری شما قوی‌تر باشد، سرعت اینترنت سرور مجازی برای شما بیشتر می‌شود.

سرور مجازی با اینترنت بالا نیز کاربرد های فراوانی دارد. برای مثال معامله گران بازار فارکس نیاز دارند تا سرور مجازی خارجی با سرعت بالا داشته باشند تا سفارش های خود را به موقع ثبت کنند تا با کمترین ضرر ها واد معامله شوند. همچنین فعالان حوزه بورس در داخل ایران نیز به سرور مجازی داخلی با سرعت بالا نیازمندند تا بتوانند هنگام خرید عرضه اولیه با سرعت بالا سفارش خود را ثبت کنند.

همچنین تریدر های بازار رمز ارز نیز با توجه به محدودیت های اعمال شده علیه کاربران مجبور هستند تا از سرور مجازی به منظور متصل شدن به صرافی های بین المللی اعم بایننس و... استفاده کنند.

اما رعایت همه‌ی نکات ذکر شده بدون بودن یک ارائه دهنده مطمئن و با سابقه کار ساز نمی‌باشد. یکی از مجموعه های معتبر در سطح کشور مجموعه سرو دیتا می‌باشد که کارشناسان این تیم همواره در تلاش بودند تا با بررسی نیاز های کاربران بهترین سرور های مجازی با بهترین و به صرفه ترین پلن ها را برای آنها آماده نموده و رضایت کاربران را جلب نمایند.

کاربرانی که به دنبال خرید سرور مجازی با کیفیت هستند و یا درباره سرور های مجازی هرگونه سوال و ابهامی در ذهن دارند، برای این منظور می‌توانند از مشاوران و کارشناسان مجموعه سرودیتا استفاده کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سرودیتا با شرایط، پلن ها و منابع انواع سرور های مجازی آشنا شده و قیمت و قابلیت های آن ها را بدانید.

سپس در صورت داشتن چالش ذهنی می توانید از خدمات مشاوره این مجموعه استفاده کنید.

پشتیبانی 24 ساعته و سریع، ارائه مطالب آموزشی لازم، راه اندازی و اتصال سریع و فوری سرور، ارائه سرورهای متنوع بسته به نیاز کاربر و مواردی از این دست از جمله مزیت هایی است که در این مجموعه با تجربه در دسترس خواهید داشت.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *