کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار پوتین و رئیسی هفته آینده در مسکو

26 دی 1400 ساعت 15:49

منابع روسی اعلام کردند روسای جمهور ایران و روسیه هفته آینده در مسکو دیدار خواهند داشت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کانال تلویزیونی روسیا ۱ اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» با «سید ابراهیم رئیسی» هفته آینده در مسکو دیدار خواهند کرد.

خبرنگار خبرگزاری المیادین چندی پیش اعلام کرده بود که نشست روسای جمهور ایران و روسیه در ۱۹ ژانویه / ۲۹ دی برگزار‌خواهد شد.

هفته گذشته نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه تایید کرده بود که مقدمات سفر آقای رئیسی به این کشور در حال اجراست و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

پوتین در اواخر تابستان گذشته در تماس تلفنی که با آقای رئیسی داشت خواستار انجام هماهنگی برای دیدار دو رئیس‌ جمهور در اولین فرصت شده بود. رئیس‌ جمهور کشورمان نیز در ادامه اعلام کرد که ایران توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می‌کند. پس از این تماس تلفنی در ۱۷ آذرماه پوتین بار دیگر از آقای رئیسی به طور رسمی دعوت به عمل آورده و ابراز امیدواری کرده بود رئیس‌ جمهور کشورمان این دعوت را بپذیرد.

پس از اعلام دیدار روسای جمهور ایران و روسیه «کاظم جلالی» سفیر کشورمان در این کشور نیز اعلام کرد که سال جدید میلادی در حالی آغاز می‌شود که روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال ارتقاست و در آغازین روز‌های سال جدید سفر رئیس جمهور ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در همین راستا در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده بود این سفر در چارچوب همکاری‌های ایران و روسیه و شامل ابعاد تجاری، اقتصادی و مذاکرات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی است.


کد مطلب: 788744

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788744/دیدار-پوتین-رئیسی-هفته-آینده-مسکو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com