سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲۱
شهردار تهران:

مدیریت شهری تهران در دوره گذشته قابل دفاع نیست/ جز مدیریت جهادی و انقلابی راه دیگری نداریم/ باید از ظرفیت مردم استفاده بکنیم

يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 788732
زاکانی گفت: متاسفانه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره مدیریت شهری شده است قابل دفاع نیست.
مدیریت شهری تهران در دوره گذشته قابل دفاع نیست/ جز مدیریت جهادی و انقلابی راه دیگری نداریم/ باید از ظرفیت مردم استفاده بکنیم
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در جریان چهلمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت  ام‌البنین (س) خطاب به اعضای شورای شهر تهران در رابطه با گزارش طرح رصد توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: کار خوب و اساسی صورت گرفته که با همه وجود از کمیسیون برنامه و بودجه و از سایر اعضای شورای شهر تهران قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حضور اعضای شورای شهر تهران و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و مناطق مختلف نشان از کار و تلاش این مدیریت شهری را دارد. غیر از این هم انتظاری از مدیریت جهادی و انقلابی نیست.

زاکانی ادامه داد: در بودجه 1401 نیز 2 هزار و صد میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد گمارده‌ایم و ان‌شاءالله در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران و با ارائه لایحه بودجه 1401 شهرداری توضیحات لازم را مطرح خواهم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه گام بعدی در طرح‌ها نظارت بر اجرای کارهاست و شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده است تصریح کرد: در مدت حضور خود طی 4 ماه و 10 روز گذشته در مسیری که شورا هم تأکید داشته است اتفاقات بزرگی رقم خورده است و یکی از موضوعاتی که در این دوره به آن توجه شده است اینکه کلمه من‌ها به ما تبدیل شده است و در واقع بزرگترین مشکلی که در دوره گذشته مدیریت شهری داشتند و نتوانستند موفقیتی را رقم بزنند همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره شده است قابل دفاع نیست خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه هوای پاک مسئولیت داریم و در واقع شهرداری متولی هوای پاک است اما این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌های وظیفه خود را انجام ندهند و این در حالی‌ست که 23 دستگاه در این بخش مسئول هستند و شهرداری محور قرار دارد و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

شهردار تهران همچنین در خصوص مسائل ایمنی در شهر تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران نیز به عنوان قائم مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده بکند و همه اینها را پای کار بیاورد.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و جلسه‌ای نیز اخیرا برگزار شده و تمام رؤسای دانشگاه‌ها به همراه معاون وزیر بهداشت در این جلسه حاضر شدند تا بتوانیم ظرفیت خود را برای خدمت در حوزه سلامت ارائه کنیم.

زاکانی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی نیز مقرر شده است شهرداری تهران به عنوان محور قرارگاه اجتماعی قرار بگیرد و امروزه هم همه پای کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دادستانی‌، ناجا ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، کمیته امداد، فرمانداری اشاره کرد و مهمترین بحث این است که کلمه «ما» شکل گرفته است.

وی به طرح رصد اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمندی است و ما هم در کنار قرار خدمت در مجموعه شهرداری در روزهای پنجشنبه و همچنین نشست‌های مسئولان نواحی و مناطق از آن استفاده می‌کنیم و یک ظرفیت ویژه‌ای در مدیریت شهری خلق شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های شهرداری محدود و نیازهای ما بیش از محدودیت است و تنها راه حل برای ارائه خدمات مطلوب مدیریت جهادی و انقلابی است و بجز این مسیر نمی‌توان مسیر دیگری را دنبال کرد. همچنین پس از شناخت مسائل و موانع باید به درستی از منابع در اختیار استفاده کنیم.

زاکانی تصریح کرد: گام بعدی در حوزه مدیریت شهری این است که از ظرفیت مردم استفاده بکنیم و به موقع کارها را به مردم واگذار کنیم و این مسیری است که شهرداری تهران ترسیم کرده است.

وی به برخی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح نگهداشت و شناسایی 35 هزار عارضه در محلات در بازه زمانی دو ماهه و رفع آنها و همچنین شناسایی 900 تیر برق با مشکلات عدیده در مناطق و جابجایی 200 تیر برق با همکاری وزارت نیرو با هماهنگی آنها از اقداماتی است که صورت گرفته است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در این مدت ماشین‌هایی که در پارکینگ‌ها یا معابر محلی را اشغال کرده بودند شناسایی شدند که تعداد آنها دو هزار و 500 دستگاه بود که در ادامه در قالب طرح نگهداشت 800 دستگاه جابجا شدند.

زاکانی همچنین به بحث نقاط بی‌دفاع شهری اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی آغاز شده و با وزیر نیرو جلساتی را داشته‌ایم. علاوه بر اینکه با مدیران استانی در شهرداری نیز جلساتی برگزار و تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در این دوره تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل بکنیم به عنوان مثال می‌توان به شن‌چاله‌ها اشاره کرد که علیرغم اینکه خطر عظیمی هستند فرصت طلایی نیز برای شهر محسوب می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مسئله شن چاله‌ها از سه طریق در دست پیگیری است، گفت: این موضوع از طریق معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و همچنین شهرداری منطقه 18 در دست پیگیری است.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر 175 میلیون متر مکعب مصرف آب برای فضای سبز داریم گفت: عمده این مصرف از طریق پساب انجام نمی‌شود و عمدتا از طریق چاه‌ها، قنوات و مخازن است. همچنین بر اساس برنامه باید تا افق 1410 صددرصد آب مصرفی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تأمین شود.

وی همچنین به موضوع بافت فرسوده در مناطق مختلف پایتخت اشاره کرد و گفت: در این بخش به دنبال این هستیم که عوارض را در اینگونه بافت‌ها متفاوت با سایر ساخت‌وسازها دریافت کنیم و لایحه آن را نیز به زودی تقدیم شورا خواهیم کرد و در خیلی از موارد نیز می‌توانیم عوارضی را دریافت نکنیم.

زاکانی به احداث بوستان‌های مربوط به بانوان گفت: در حال حاضر هفت بوستان بانوان داریم که تا پایان سال 5 بوستان دیگر اضافه می‌شود. همچنین 352 پارک نیز در محلات یا به صورت کامل یا به صورت بخشی برای مادران و کودکان، زنان و دختران مناسب‌سازی خواهد شد که این طرح نیز تا پایان اسفندماه عملیاتی خواهد شد.

شهردار تهران در رابطه با سرای محلات نیز گفت: 347 سرای محله در پایتخت داریم که بنا داریم بر اساس شفافیت حرکت کنیم و در این بخش نیز هفت گام تعریف شده است که پس از مشخص شدن ستاد عالی و اساسنامه در مسیر خود حرکت خواهند کرد.

زاکانی در پایان با بیان اینکه توجه به موضوعات ریزمقیاس و کوچک شهرداری را از اجرای کارهای بزرگ دور نخواهد کرد گفت: ما در کنار چنین پروژه‌هایی، پروژه های بزرگ را نیز در شهر تهران در بخش‌های مختلف دنبال خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی راه اندازی محله های اسلامی چی شد؟
از مناطق ثروتمند شروع کنید چون همیشه مناطق ثروتمند برای کل شهر الگو میشوند
بعد این الگو را به سایر کلان شهر ها منتقل کنید تا اجرا کنند
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 55 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند از زاکانی انتظار معجزه نداریم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فعلی قابل دفاع هست؟.
Iran, Islamic Republic of
شماها از کدوم یکی از مدیراتون در گذشته و در عرض چند ماه دفاع خواستید؟!.
بهار
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا قوت محله دروازه دولت واقع در خیابان مفتح جنوبی هیچگونه فضای سبزبرای کودکان وسالمندان ندارد .لطفا رسيدگي فرمایید. ممنون
ولی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگرمدیریت جهادی برای جلوگیری از پارتی بازی و تخلف مورد نظرتان است در شهرداری های کشور مدیران انقلابی زیادی جابجا شده اند اما تاثیر گذار نبوده و باید بیشتر تلاش بشه
United States
اگر به جای ۵ طبقه ۶ طبقه مجوز بدهید شهرداری ...پول پارو خواهد کرد!!!
Iran, Islamic Republic of
. خط مترو برای مردم از طبقه ضعیف ( مشیریه - منطقه15) تهران که ساکنان بیشمار دارد راه اندازی بکن ..
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم در این کشور هر کی می آید عملکرد مسئول قبلی را زیر سوال می برد کار دیکر بلد نیستی خودت چکار کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
Romania
هیچی تلاش برای ۱۴۰۴ جهت انتخابات ریاست جمهوری
Romania
خوشحال و شاد و خندانم
قدر شهردار و می‌دانم
دست بزنم من پا بکوبم من شادمانم!!
گفتار زدگی اونهم از نوع سیاسی و شعاری!!!
راستی از آق داماد چ خبر؟
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید به خدا زشته . چپ و راست و اصلاح طلب اصولگرا را بردارید.
آخرش رو باید ببینیم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زاکانی سلام و خداقوت
یکی از ریز مسائل تهران بلوک های سیمانی است که توسط شهرداری ها جلوی مغازه ها گذاشته می شود و علاوه بر زشت کردن فضای شهری برای عابرن پیاده مشکلاتی ایجاد می کند.اگر برخی مغازه ها تخلفی دارند میتوان با راه های دیگری جلوی تخلفشان را گرفت لطفا رسیدگی کنید.متشکرم.
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی شما برای سخنرانی کوبنده ساخته شده اید .
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی یادت باشه بایک گل بهارنمیشه،...
Iran, Islamic Republic of
همه مسیولین برای تبریه وخوش نشان دادن وجه خود می گویند مدیریت در گذشته خوب نبوده است اما چرا کسی تا کنون این مسیولین را بازخواست ومحاکمه نمی کند که چرادر طول دوران مسیولیت خودشان به وظایف خودشان عمل نکردندوسرمایه کشور راه در داده است.امیداورم لااقل آقای زاکانی این کار را بکند این مسولین کم کار گذشته را به پای میز محاکمه بکشاند....
ناصرامینی
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی مرده راچوب زدن هنر نیست،کمتراز بایدهابگو،.
کل شهروندان تهران
Iran, Islamic Republic of
چرا شهرداری تهران نام زیبای قدیمی (نیایش) رابرنمی گرداند .