جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۵

اقدام قاطع استاندار کرمانشاه

يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 788704
استاندار کرمانشاه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که در دوره‌ی روحانی ابلاغ اما اجرایی نشده بود، در نظر دارد بیش از چهل تن از کارکنان و مدیران میانی استانداری را به منظور جوانگرایی و میدان دادن به آنان، بازنشست نماید.
اقدام قاطع استاندار کرمانشاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چند روز پس از انتصاب «بهمن امیری مقدم» به عنوان استاندار کرمانشاه، وی بنابر «قانون» مدیریت خدمات کشوری، در نظر دارد بیش از چهل نفر از کارکنان و مدیران میانی استانداری کرمانشاه را بازنشست کند.

در میان این کارکنان، افرادی با سابقه نزدیک به ۴۰ سال کار نیز حضور دارند و بنابر اخبار واصله به خبرگزاری فارس، طی چند روز وقت اخیر نیز در صدد ابقای خود بودند. این اقدام استاندار کرمانشاه بر اساس بخشنامه‌ای است که در دولت روحانی به استانداری‌ها ابلاغ شده بود اما این قانون در کرمانشاه بیش دو سال مسکوت مانده و به آن عمل نشد.

در این بخشنامه که سال ۹۸ به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده پس از اینکه گفته شده هدف بخشنامه جوانگرایی و متناسب سازی دولت است، عنوان شده: « بر اساس بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که تصریح می‌دارد دستگاه اجرایی می‌تواند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تسهیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال بازنشسته نماید مقتضی است؛ ترتیبی اقتصاد اتخاذ شود تا با استفاده از اختیار حاصل از بند مذکور نسبت به بازنشسته نمودن کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر در مشاغل تخصصی و غیر تخصصی با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذینفعان و ۳۵ سال سابقه خدمتی دولتی و با هر سنی اقدام لازم معمول و سپس مطابق با بخشنامه شماره ۳۸۳۶۸۹ مورخ ۱۴ /۷ /۱۳۹۸ این سازمان شماره مستخدم آنان در سامانه ابطال گردد.»

وزارت کشور: قانون را اجرا کنید
از ابلاغ این بخشنامه بیش از دوسال می‌گذرد و هیچ اقدام مقتضی از سوی استاندار وقت در راستای جوان سازی نیز صورت نگرفت، پس از تعلل عجیب صورت گرفته در این خصوص و پس از تغییرات ایجاد شده در دولت جدید، وزارت کشور با ارسال نامه‌ای از استانداران خواست که به بخشنامه صادره اقدام نمایند.

در این نامه که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور امضاء شده است، عنوان گردیده که:« با احترام در راستای اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر جوانگرایی و تصریح قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی با داشتن یکی از شرایط زیر می توانند کارمند خود را بازنشسته نمایند حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تسهیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال استانداران محترم می بایست با اتخاذ برنامه‌ریزی و تدابیر لازم و استفاده از اختیارات قانونی نسبت به بازنشسته نمودن و جایگزینی کارمندان دارای شرایط فوق الذکر با هر سنی اقدام لازم معمول و سپس مطابق قوانین و مقررات شماره مستخدم آنان را در سامانه ابطال نمایند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنوز خبری نیست، تازه فعلا در نظر دارد، اگه بتواند وبشود.
رضا زارع
Iran, Islamic Republic of
شنیدیم مسن ها دراستانداری وادارات کرمانشاه منتظرفرماندارشدن و مدیر ومدیرکل شدن هستند...
مجد
Iran, Islamic Republic of
....
Denmark
هروقت اقدام عملی شد اقدام قاطع است ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار بزرگ آقای امیری مقدم‌
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
هروقت عملی شد خبررا بذارین..
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرفت .
Iran, Islamic Republic of
فقط استانداری نیست !.
Denmark
ای کاش این قانون در سراسر کشور ودر همه ادارات و وزارت خانه ها اجرا شود.
Iran, Islamic Republic of
آره والله اداره هست طرف چهل سال سابقه داره قبلن مدیر بود الان بندی هم گره نمیزنه بازنشسته نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
استانداری زحمت بکشند خانه‌ای سازمانی را رصد کنند
خبر موثق دارم که کارمندان استانداری دارای چند ملک ولی در خانه سازمانی اقامت دارند ویا خانه سازمانی در اختیار دارند
ودر استان دیگر مشغول کارند خانه را خالی نکردن
لطف آله
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار قهرمان و دلیر کرمانشاهی،افرین بر غیرتت،اولین گام،در استانداری کرمانشاه جوانگرایی باریکلا،سردار عزیز جناب اقای امیری مقدم
رضا
United States
با سلام، و احترام اقدام استانداری کرمانشاه منطبق بر قانون خدمات مدیریت و اجرای ماده ۱۰۳ قانون مذکور است ،و بایستی تسری به کلیه ادارات استان باشد ،و پست های بلاتصدی به جوانان بیکار و تحصیل کرده، منتقل شود، و کاملا قانونی است، وسلام
جواد
Iran, Islamic Republic of
لطف بفرمایید بخشنامه مناطق جنگی رو برای بازنشسته ها اجرا کنید از گرسنگی مردییییم..؟.
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Jafar
Iran, Islamic Republic of
لطفا دستور بفرمایید تمام مدیران در تمام ارگانها را که به میز خود چسبیده و ترک خدمت!!! نمیکنند، روانه خانه کنید
خدا رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
به بهانه جوان گرایی تاکنون انتصابات از نوع ، ژن خوب گرایی ، دامادگرایی ، فامیل گرایی ، باندگرایی از سنین 23 الی 60 سال از طرف مسئولین در دولتها انجام شده است.
Iran, Islamic Republic of
تصمیمی بجا و مناسبی هست. واقعا اکثر جوانان کرمانشاهی با مدارک دانشگاهی بیکار هستند. ان شاء الله همه جوان ها بروند سر کار و سرو سامان بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم واقعا باید به جوانان فرصت داد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا به اطلاع جناب استاندار برسانید مردم منتظر تغییر در تمام سطوح مدیریتی استان هستن .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار در مورد بیمه تاکسیرانان لطفا پیگیری کنید نزدیک به شش سال هست تاکسی دارم بیمه ندارم
Iran, Islamic Republic of
.چند تا جوون باسواد پرانرژی ودست پاک به جاشون بیاد
امیر
Switzerland
باسلام تورو خدا به بقیه ادارات هم سر بزنید
فکر کنم سابقه بعضی مدیران به پنجاه سال هم رسیده باشه
Iran, Islamic Republic of
...