کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه برای سایت و فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت بگیریم؟

26 دی 1400 ساعت 9:53


با رشد کسب و کارهای آنلاین ، نیاز صاحبان مشاغل آنلاین به دریافت درگاه پرداخت افزایش یافته است. اگر سایت یا فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی می کنید یا قصد دارید کسب و کار اینترنتی و سایت خود را شروع کنید، به یک درگاه پرداخت برای سایت خود نیاز دارید. در واقع، در تجارت الکترونیک دو روش برای پرداخت مشتریان پیش‌روی ماست؛ روش اول این‌گونه است که شماره کارت یا حساب خود را برای آن‌ها ارسال کنیم و نهایتا از آن‌ها بخواهیم پس از واریز مبلغ، تصویری از رسید واریز خود را برای ما ارسال کنند. روش دوم که یک روش کاملا حرفه‌ای است استفاده از درگاه پرداخت است که در این حالت تنها نیاز است فرد خریدار به رمز دوم کارت بانکی خود دسترسی داشته باشد یا از طریق رمز پویا مراحل پرداخت را تکمیل نماید.

بدون شک در روش اول، به دلیل کاهش سرعت پردازش سفارشات،  زیان قابل توجهی برای فروشنده به دنبال خواهد داشت و باعث سلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد.

اما در روش دوم به دلیل این‌که از طریق درگاه‌های معتبر بانکی انجام می‌شود، مشتری با اطمینان بیش‌تری مبلغ موردنظر را پرداخت می‌کند. بنابراین به وضوح می‌توان گفت که بهترین روش برای دریافت وجه از مشتری، درگاه پرداخت است. لازم به توضیح است که درگاه‌های پرداخت اینترنتی در دو دسته جای می‌گیرند، دسته‌ی اول درگاه‌هایی که از روش مستقیم برای ارائه‌ی درگاه پرداخت استفاده می‌کنند و دسته‌ی دوم شرکت‌های پرداخت‌یار هستند که نقش تسهیل‌گر و رابط میان بانک‌ها و کسب و کارها را برعهده دارند.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی
هر وب‌سایتی که قصد دارد از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کند، می‌تواند هم درگاه پرداخت مستقیم داشته باشد و هم برای دریافت درگاه پرداخت واسط اقدام کند، در حقیقت هیچ محدودیتی برای استفاده‌ی همزمان از درگاه‌ها وجود ندارد. اما انتخاب این‌که کدام‌یک مزایای بیش‌تری دارد و بهترین درگاه پرداخت برای وب‌سایت چه درگاهی است نیازمند بررسی خدماتی‌ است که درگاه‌های پرداخت مستقیم و درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط ارائه می‌دهند.
 


اگر بخواهیم به صورت خلاصه این دو دسته را با هم مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم درگاه‌های پرداخت اینترنتی که مستقیما ارائه می‌شوند، همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند که با امکان پرداخت آنلاین، گزارشی از پرداخت‌ها و جزییات تراکنش‌های مشتریان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اما درگاه‌هایی که به صورت واسط میان بانک ها و کسب و کارها فعالیت می‌کنند امکانات و دسترسی‌های بی‌شماری دارند که تنها به یک گزارش‌گیری ساده ختم نمی‌شود. یکی از معروف‌ترین این درگاه‌ها، درگاه پرداخت زرین‌پال است که در ادامه به برخی ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد پرداخته شده است.

ویژگی های یک درگاه پرداخت امن و مناسب
معیارهایی که باعث وجه تمایز یک درگاه پرداخت نسبت به سایر درگاه‌ها می‌شود عبارتند از: 

بهترین درگاه پرداخت برای سایت و فروشگاه اینترنتی

زرین‌پال تمام ویژگی‌های یک درگاه پرداخت مناسب و ایمن را دارد، ضمن این‌که متناسب با هر شغلی، در هر زمینه‌ای ابزار و امکاناتی عرضه داشته است که به‌راحتی پاسخگوی نیاز کسب و کارهای آنلاین است. زرین‌پال از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس درگاه پرداخت اینترنتی در کشور است که از سال ۸۹ فعالیت خود را به عنوان اولین پرداخت‌یار دارای مجوز از بانک مرکزی آغاز کرده است. اصلی ترین تمایز استفاده از خدمات زرین پال در مقایسه با روش‌های دریافت مستقیم ، در موارد زیر است:
 
عملکرد صحیح در پشتیبانی امور مشتریان:
پیگیری تراکنش‌های ناموفق، امور مربوط به تسویه حساب، راهنمای اتصال درگاه پرداخت و … از جمله مواردی است که به عنوان پشتیبانی یک درگاه پرداخت به حساب می‌آیند.  در حالیکه دریافت پشتیبانی یکی از اصلی ترین نیازمندی‌های یک کسب و کار آنلاین است با دریافت درگاه پرداخت به صورت مستقیم، کاربران تنها در ساعات اداری و به صورت محدود از این ویژگی بهره مند خواهید.در حالیکه پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته زرین‌پال، به دو روش تماس تلفنی و تیکت پاسخگوی ارتباط با مشتریان بوده و هرگونه تیکتی در کمتر از ۵ ساعت رسیدگی خواهد شد.

دارا بودن پنل مدیریتی پیشرفته:
مدیریت تراکنش ها و تسویه حساب از جمله مواردی است که برای مدیریت حرفه‌ای هر کسب و کاری نیاز است. امکان گزارش گیری در فایل اکسل، جستجوی تراکنش و یا تسویه حساب خاص، تنها چند مورد از امکانات و ویژگی‌های پنل مدیریتی پیشرفته زرین‌ پال است. برای مثال ممکن است برخی از کسب و کارها تمایل داشته باشند به حسابدار خود برای فقط بررسی تراکنش‌ها دسترسی ویژه بدهند که این امکان در پنل
زرین پال به راحتی فراهم است. 

کاهش زمان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی :
دریافت درگاه پرداخت از زرین پال در کمتر از ۲۴ ساعت صورت می گیرد. برای دریافت درگاه پرداخت، کابران باید بعد از ثبت نام و تکمیل اطلاعات هویتی و بانکی خود، نسبت به دریافت درگاه پرداخت و یا زرین لینک در پنل کاربری اقدام کنند.

ارائه سرویس های متنوع:
درحالیکه که دریافت درگاه پرداخت به صورت مستقیم، تنها محدود به ارائه درگاه پرداخت است، زرین پال فراتر از آن عمل می کند. زرین پال همواره تلاش می‌کند تا با توجه مشکلات و نیازمندی های کسب و کارها خدمات و سرویس های مختلف و متنوعی ارائه دهد.
 

خدمات و سرویس های زرین پال
از جمله سرویس‌ و خدماتی که زرین پال ارائه می دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
زرین لینک: زرین لینک یکی از شاخص ترین سرویس‌های زرین پال است، که برای کسب و کارهای خانگی و کسب و کاری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. زرین لینک به صاحبین این کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون داشتن وب‌سایت برای داشتن یک درگاه پرداخت اختصاصی اقدام کنند. لینک پرداخت محصول جایگزین مناسبی برای انتقال وجه به روش کارت به کارت است که با هدایت مستقیم مشتریان به صفحه پرداخت، پرداخت را سریع‌تر می‌کند همین‌طور پنل مدیریتی تراکنش‌ها در زرین پال، با تسهیل مدیریت امور مالی کسب و کارها، امکان دریافت فیش‌های جعلی را به صفر می‌رساند.

درگاه پرداخت اشتراکی: با استفاده از درگاه پرداخت زرین‌ پال، شرکای تجاری بدون نیاز به روش‌های حسابداری پیچیده به راحتی می‌توانند درآمدهای خود را با یکدیگر تقسیم کنند. برای آشنایی با انواع سیستم تسهیم ثابت و شناور در درگاه پرداخت اشتراکی زرین پال می‌توانید به وب‌سایت زرین پال مراجعه کنید. 

بسته شروع زرین:بسته شروع زرین با کاهش ۹۷٪ هزینه‌های درگاه پرداخت، مناسب کسب و کاری کوچکی است که در ابتدای مسیر فعالیت خود هستند. کاربران زرین پال می توانند با پرداخت ۲۹۹ هزار تومان، به مدت یکسال از ۳۰۰۰ تراکنش بدون کارمزد بهره مند شوند.

دریافت شماره شبا: یکی دیگر از سرویس‌های زرین پال امکان دریافت شماره شبا است. گاها برای نقل و انتقال وجه در سیستم‌های بانکی کشور نیاز به شماره شناسه حساب بانکی ایران (شبا)  است اما شیوه متداول انتقال وجه به روش کارت به کارت باعث شده است تا بسیاری از کاربران بانکی به اطلاعات شماره کارت خود بیشتر از شماره شبا دسترسی داشته باشند. در چنین مواردی می‌توان به سادگی با استفاده از سرویس دریافت شماره شبا زرین‌پال، در عرض چند ثانیه با استفاده از شماره کارت، شماره شبا حساب بانکی را دریافت کرد. برای این کار باید کاربران ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا زرین پال شده و بعد از انتخاب بانک مورد نظر، با طی کردن مراحل خواسته شده شماره شبا حساب بانکی خود را مشاهده کنند.
 
دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال
تضمین افزایش پرداخت‌های موفق مشتریان، ضمن امنیت اطلاعات بانکی آن‌ها از ویژگی‌های بارز درگاه پرداخت زرین‌پال است که با استفاده از پروتکل‌های استاندارد امنیتی، تاثیر بسیار زیادی در افزایش پرداخت مشتریان و ایجاد تجربه‌ی خوشایند خرید از محصولات شما را به ارمغان می‌آورد. برای دریافت سریع‌ترین درگاه پرداخت، کافی‌ست در زرین‌پال ثبت‌نام کنید و پس از ساختن یک حساب کاربری، از طریق ورود به پنل مدیریتی خود، برای دریافت درگاه پرداخت درخواست دهید. پس از ارسال درخواست برای دریافت درگاه پرداخت زرین‌پال، حداکثر طی دو الی سه ساعت کاری، یک کد اختصاصی با عنوان Merchant Code برای شما ارسال خواهد شد که نشان‌دهنده‌ی تایید درخواست شماست. برای اتصال درگاه پرداخت زرین پال به وب سایت خود نیز می‌توانید از نمونه کدهای آماده‌ی زرین‌پال که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است نیز استفاده کنید. به صورت کلی مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی در زرین‌پال بسیار ساده و راحت در نظر گرفته شده، با این هدف که هر کسب و کاری بتواند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن وب‌سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی مجهز کند و بهترین فرآیند پرداخت را برای دریافت هزینه از مشتریان خود فراهم سازد.

درگاه پرداخت زرین پال گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن درگاه پرداخت امن و مطمئن دریافت کنند و به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته از خدمات و پشتیبانی مخصوص بهره‌مند شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به شبکه های اجتماعی به آدرس www.instagram/zarinpal.com  و یا وب‌سایت زرین پال (zarinpal.com) مراجعه کنید.


کد مطلب: 788683

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788683/چگونه-فروشگاه-اینترنتی-درگاه-پرداخت-بگیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com