پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده مشخص شد

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب: 788643
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: درآمدهای نفتی کشور در بودجه سال آینده ۲۹/۸ میلیارد دلار است.
درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده مشخص شد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از صداوسیما، رحیم زارع در حاشیه نشست امروز شنبه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش منابع و درآمدها با حضور وزرای نفت و اقتصاد و دارایی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی افزود: محور اصلی مذاکرات ما، بخش درآمدی بودجه بود؛ مسئولان سازمان برنامه و بودجه به تفکیک توضیح دادند که منابع بودجه عمومی ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که ۶۶۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات، حقوق گمرکی و سود سهام شرکت ها، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی سرمایه‌ای مثل نفت و گاز و پتروشیمی و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و استقراض از صندوق توسعه است.

در خصوص منابع حاصل از فروش نفت نیز گفت: با توجه به توضیحات وزیر نفت، درآمدهای نفتی ما ۲۹/۸ میلیارد دلار است که ۱۱/۹ آن سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳/۶ میلیارد دلار سهم دولت در بودجه عمومی و ۴/۳ میلیارد دلار نیز سهم نفت از محل فروش نفت گاز و میعانات گازی است.

زارع تصریح کرد: نمایندگان دسخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ر حوزه پیش‌بینی فروش نفت در بودجه امسال یعنی ۱/۲ میلیون بشکه در روز با نرخ ۶۰ دلار و نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومان تقریبا قانع هستند.

وی ادامه داد: بررسی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه با توجه به حساسیت‌های مجلس به ویژه در خصوص نرخ ارز ترجیحی در حوزه دارو، گندم و کالاهای اساسی و تبصره ۱۴ ممکن است بیش از ۳ هفته به طول خواهد انجامد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ یادآور شد: بیش از ۳ هزار پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *