کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاج علی اکبری خطیب موقت نمازجمعه تهران:

«غیرت دینی» سپر جامعه است/ دشمن بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ساختار بودجه نیاز به اصلاح دارد

24 دی 1400 ساعت 13:52

ارزش‌‎های خانوادگی، دینی و ناموسی ما را هدف گرفتند، حیای بانوان و مردان را هدف قرار داده‌اند؛ ترویج بی بند و باری برای هدف قرار دادن غیرت دینی است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام علی اکبری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص غیرت دینی گفت: غیرت دینی موضوع بسیار حیاتی و اساسی است که در روایات جایگاه والایی دارد.

وی ادامه داد: غیرت دینی زیرساخت مسائل مهمی چون اخلاق و رفتار است و خداوند نیز خود غیور است و غیرتمندان را دوست دارد و غیرت را در فطرت انسان‌ها قرار داده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: غیرت دینی یعنی حساسیت در حفظ آموزه‌های دینی وآنچه غیرت دینی را در وجود انسان پرورش می‌دهد ایمان به خداوند متعال است. خداوند غیرت دینی را در پرتو ایمان در وجود انسان پرورش می‌دهد و هر چه ایمان انسان‌ها بیشتر شود غیرت دینی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند و موجب افزایش سایر غیرت‌ها مانند غیرت ناموسی و اخلاقی در وجود انسان می‌شود.

علی اکبری همه آیات مربوط به جهاد، برائت از کافران و عزت را مربوط به آیات غیرت دینی دانست و گفت: اگرچه در آیات قرآن به صورت مشخص به غیرت دینی اشاره نشده است اما آیات مربوط به هوشمندی در مواجهه با کفار، آیات غیرت هستند. در احادیث و روایات نیز پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار به تفسیر موضوع غیرت دینی را مطرح کردند.

وی اجرای شریعت الهی در مواجهه با محرمات را تجلی غیرت الهی دانست و گفت:

انسان با ایمان به دلیل غیرتی که دارد مرزهای الهی را حفظ می‌کند و کسی که غیرت نداشته باشد دچار وارونگی شخصیت شده و ایمان از وجود او خارج می‌شود.

«غیرت دینی» سپر جامعه است
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انسان مؤمن وقتی ببیند دین خدا دچار آسیب شده، غیرتش برانگیخته می‌شود، به این ترتیب اگر سطح غیرت دینی در جامعه کاهش یابد افراد و خانواده‌های آنها آسیب می‌بینند زیرا غیرت دینی سپر و حافظ جامعه است و با وجود غیرت دینی کسی در جامعه تنها نمی‌ماند و مظلومان در جهان دیگر تنها نیستند.

علی اکبری تصریح کرد: اگر غیرت دینی در جامعه تقویت شود بنیان خانواده تقویت می‌شود واگر کاهش یابد فساد در جامعه افزایش پیدا می‌کند. همچنین عفت و حیا از دست می‌رود و مخاطرات فراوانی جامعه را تهدید می‌کند.

برخی مشکلات در سیل اخیر نشان از مشکلات زیرساختی داشت
وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با ابراز همدردی با هموطنان گرفتار شده در سیل گفت: ان شاءالله با همت خود این مردم و مسئولان مشکلات آنها حل خواهد شد. خوشبختانه گروه‌های جهادی در کنار مسئولان به موقع در این مناطق حضور یافتند و در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مسئولان به فکر تقویت زیرساخت‌ها در مناطق سیل زده باشند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که در بلایای طبیعی مانند سیل اتفاق می‌افتد به دلیل اشکالاتی است که در زیرساخت‌ها وجود دارد. اگر این اشکالات در زیرساخت‌ها نباشد، بارش رحمت الهی این چنین مسائل را در پی نخواهد داشت.

دی ماه تجلی گاه غیرت دینی ایرانیان است
علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت ۱۹ دی خطاب به مردم قم گفت: دی ماه تجلی گاه غیرت دینی مردم ما در تاریخ است از شهادت فداییان اسلام در دهه ۳۰ که با شهادت خود معبر ملت ایران به روی آزادی را باز کردند و بعد قیام و خروش مردم قم به دلیل اهانتی که به امام(ره) شده بود تا فرار شاه خائن که بر اساس برق غیرت دینی مردم موجب شد این مفسد بازیچه دست استکبار از میهن اسلامی بیرون برود.

وی علمیات کربلای ۵ را یکی دیگر از رخدادهای عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که در دی ماه اتفاق افتاده و گفت: عملیات کربلای ۵ درخشش غیرت دینی رزمندگان بود، همچنین حماسه ۹ دی که خورشید غیرت دینی مردم ایران از پشت ابرهای فتنه بیرون آمد و کشور را نجات داد و بعد از آن شهادت سردار سلیمانی و خروش ملت‌های مسلمان در محکوم کردن آمریکا برای ترور این سردار بزرگ در دی ماه رخ داده است.

خطیب نماز جمعه تهران، غیرت دینی را سرمایه باارزش ملت ایران دانست و گفت: دی ماه سرشار از اتفاقات تاریخی و مؤثر است که هر کدام جلوه غیرت الهی و دینی ملت ایران است.

علی اکبری ادامه داد: سرمایه غیرت دینی باید با همه وجود حفظ شود و ملت با این سرمایه است که نظام محاسباتی دشمن را بر هم زده و موجب شده آنها در این رویارویی زمین گیر شوند. با غیرت دینی است که ملت ایران در صراط مستقیم پیروی از ولایت قدم برمی دارد.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر جا که مشکلی وجود دارد جایی است که کم گذاشته و از سرمایه غیرت دینی استفاده نکرده ایم. غیرت دینی پیش برنده ما در جاده سعادت و پیشرفت است تا بتوانیم به قله عزت برسیم.

دشمن بیشتر از ما به توافق نیاز دارد
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: دشمن با استفاده از همه امکاناتش در یک جنگ پیچیده و ترکیبی غیرت دینی، روح ایمان و فرهنگ ملت ما را هدف گرفته تا از جامعه ما قداست زدایی کرده و بر همین اساس است که حیا و عفاف زنان و مردان ما را هدف گرفته است.

علی اکبری ادامه داد: ترویج بی بند و باری خط خطرناکی است که دشمن برای آسیب به جامعه ما پیش گرفته و مردم و مسئولان باید دست در دست هم داده و از این گوهر ارزشمند حفاظت کنند.

وی تاکید کرد: در جلوگیری از نفوذ، فساد و همچنین قطع دست مفسدان از بیت المال و البته در سیاست خارجی نیز باید غیرت دینی را حفظ کرد، خوشبختانه عزیزان ما با همین غیرت دینی در برابر دشمن ایستاده اند تا تحریم‌ها را بردارند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دشمنان بیش از ایران به این توافق نیازمند هستند، گفت: باید با غیرت و دقت روند مذاکرات دنبال و از طولانی شدن مذاکرات جلوگیری شود.

ساختار بودجه نیاز به اصلاح دارد
علی اکبری اقدامات دولت در حوزه اقتصادی را مناسب دانست و گفت: خوشبختانه دولت و مجلس اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی داشته اند اما باید ساختار بودجه، نظام بانکی و نهضت ملی مسکن نیز اصلاح شود.

وی مساله حقوق‌های نجومی را بسیار زشت و ناپسند دانست که موجب ناراحتی مردم می‌شود و گفت: رسیدگی به بحث حقوق‌های نجومی باید با دقت دنبال شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: البته دولت اقدامات خوبی انجام داده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مساله زشت مربوط به شرکت‌های دو زیست یا خصولتی است که به خود اجازه می‌دهند برداشت‌های ناسالمی از بیت المال داشته باشند. از هیچ مدیر غیرتمندی برنمی آید که چنین برداشت‌هایی داشته باشد. این موضوع در طراحی‌های جدید باید اصلاح شود.


کد مطلب: 788495

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788495/غیرت-دینی-سپر-جامعه-دشمن-بیشتر-توافق-نیاز-ساختار-بودجه-اصلاح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com