کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش کامل سومین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی؛

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی انتخاب شدند/ حدادعادل: مراقب باشیم ائتلاف به اختلاف مبدل نشود/ چمران: باید رفتار، منش و گفتار جانبازان یادآور شهدا باشد/ سروری: برخی چهره‌ها در لایه‌های انقلاب نفوذ کرده‌اند

24 دی 1400 ساعت 12:58

سومین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق روشن» برگزار شد این مراسم با دستور جلسه اصلاح اساسنامه، انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین ادامه یافت.


به گزارش جهان نیوز، سومین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ( امروز پنجشنبه ۲۳ دی ماه) با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق روشن» برگزار شد.

حداد عادل، سروری، مهدی چمران، لطف الله فروزنده، مالک شریعتی، مسعود نیلی، عمویی، نجابت و معصومه آباد در این مراسم سخنرانی کردند.

این مراسم با دستور جلسه اصلاح اساسنامه، انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین ادامه یافت.

 نتایج انتخابات شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

١- مجتبی شاکری
٢- حسن مخملی
٣-امیرعقیقی
۴- مصطفی بردبار
۵ بهروز ساقی
۶- قربانعلی بابایی
٧- اعلا تورانی
٨- محمود فارسی مدان
٩- میثم مظفر
١۰- محمد حسن نیسی
١١- حسین قمری
١٢- محمد علی غضنفری
١٣- حمید جعفری
١۴- عبدالله پورمظاهری
١۵- ابراهیم محمودآبادی
١۶- حسن چگینی
١٧- حمید مردانیان
١٨- احمد مومنی راد
١٩- علی اکبر عباسی
٢۰- یزدان ساکی
٢١- فرشته روح افزا
٢٢- وجیهه آزادگر
٢٣- سید میلاد سید شمالی
٢۴- مریم طالبیان
٢۵- حمیدرضا پور
 
اعضای علی البدل عبارتند از:
١- محمد جعفری
٢- نوروزعلی صمدی
٣- سید احمد جزینی
۴- اشرف الدین آژغ
۵- محسن اسمعیل زاده
۶- فرامرز پیرزادی
٧- محمد حسن محمودی
٨- حسن بیرانوند
٩- مهرداد سراندیب
١۰- شیرزاد فتاحی میباشند.

بازرسان:
١- مهدی کاظمیان
٢ علی شریفی بعنوان بازرس اصلی

علی فتح الله زاده نیز به عنوان بازرس علی البدل حائز رای شدند.


 
حدادعادل: مراقب باشیم ائتلاف به اختلاف مبدل نشود
غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه جانبازان نزد خدا و مردم محترم و محفوظ است و غیرت و انگیزه انقلابی سبب شده جانبازان کار تشکیلاتی کنند که این نیز کاری است که در ادامه حضورشان در جبهه‌های دفاع مقدس است و لازمه آن ایثارگری‌ها این است که به طریق دیگر برای حفظ دستاوردهای خود تلاش کنند.

وی افزود: اعتراف می‌کنم که وجود جانبازان و ایثارگران در سراسر کشور یادآوری مداوم برای همه مردم است تا هرکسی در هر جایی که هست با توجه به رشادت‌ها و ایثارها و اخلاص جانبازان و شهدا، یک قدم جلوتر بیاید و بهره‌ای از این اخلاص کسب کند و به انقلاب روح ببخشد.

حدادعادل تاکید کرد: انتظار از مجموعه جمعیت جانبازان این است که بر مبانی انقلاب، ولایت فقیه و ارزش های الهی انقلاب پافشاری کند و در راه مبارزه با فساد و عدالتخواهی و تحولخواهی که از مطالبات رهبر انقلاب نیز هست، پیش گام باشد.

وی خطاب به اعضای جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: وظیفه خود می دانم از همه شما سپاسگزاری کنم که در طول دو سال گذشته با حضور موثر در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به این شورا مدد رسانده‌اید و قطعا در پیروزی‌هایی که در انتخابات های مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوی نصیب نیروهای انقلابی شده، فعالیت‌ها و تلاش‌های شما موثر بوده و شکر اصلی بر عهده خداوند و تشکر برعهده ما است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مراقب باشید که از بروز اختلاف و تفرقه در جبهه ائتلاف جلوگیری شود، بیان داشت: شیطان دائما فعال است و برای پراکندن عداوت و بغض میان مومنین قسم خورده است و ما باید مراقب باشیم ائتلاف به اختلاف مبدل نشود چون بعد از هر پیروزی احتمال اینکه به جای پاسداری از تنگه احد سرگرم گردآوری غنائم بشویم زیاد است و مخصوصا ایثارگران الگوی این خواهند بود که خودشان را برای انقلاب می‌خواهند و نه انقلاب را برای خودشان.

وی تاکید کرد: اگر جایی دیدید عده ای تحت عناوین مختلف با پیروزی هایی که بدست آمده عطش و اشتهای شیطانی برای تصدی کرسی‌ها و مقامات دارند، شما باید الگو باشید و اصلاح کنید و نمونه گذشت باشید و از بروز چنین انحرافی که به اساس انقلاب صدمه می زند جلوگیری کنید.
 

مهدی چمران: باید رفتار، منش و گفتار جانبازان یادآور شهدا باشد
مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به‌صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، اظهار داشت: ما در مکتب‌مان در درجه اول شهدای عالی‌قدر را داریم که جایگاه والایی دارند و همه کسانی که اعتقاد واقعی به مکتب دارند،‌ حسرت آن شهادت را در سر می‌پرورانند.

چمران با بیان اینکه از شهادت که بگذریم، شهدایی داریم که به گونه‌ای شهدای زنده ما هستند،‌ خاطرنشان کرد: این شهدای زنده جانبازان عزیز ما هستند که در طول دفاع مقدس و بعد از آن و به ویژه در شمار مدافعین حرم به این افتخار بزرگ جانبازی نائل‌ آمدند و از این جانبازان عزیز هرکسی با هر شرایط و گونه ای شهادت طلبی را دنبال کرده و به فوز جانبازی نائل‌ آمده و این نیز ارزشمند و بزرگ است.

وی افزود: جانبازان باید این احساس را داشته باشند که در جایگاه یک شهید هستند و این خیلی مهم است که رفتار و منش و گفتار و روش آنها به گونه ای باشد که یادآور یک شهید عزیز و بزرگوار را در ذهن هرکسی تداعی کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی جانبازی را همان استمرار راه شهادت دانسته و خاطرنشان کرد: همان انتظاری که از شهید هست، همان انتظار را از جانباز هم هست و باید این را بگوییم که جانباز از این دنیا گسسته و دل برکنده و برمی‌کَنَد و روی به دنیای عالی‌تری دارد و خود را در پیشگاه الهی احساس می‌کند و رسیدن به این جایگاه ارزشمند است.

چمران ادامه داد: وقتی گروه جانبازان به هم بپیوندند و صاحب تشکیلات خاصی شوند، هم افزایی‌ای که ایجاد می‌کنند سبب تاثیر فراتر از یک فرد در جامعه می‌شود و جانباز در آن حالت یک فرد نیست بلکه یک جامعه جانبازی است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای جمعیت جانبازان روحانی، معنوی و الهی است، تصریح کرد:

جامعه جانبازی علاوه بر ایدئولوژی قطعا به دنبال شهادت طلبی است و دغدغه امت اسلامی را دارد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان داشت: انسان نمی‌تواند متوقف شود و به همین دلیل دین ما در یک جا متوقف نمی‌شود و جامعه جانبازی به منافع سطحی و پایین نمی چسبد و هدف اصلی‌اش رسیدن به همان بی‌نهایتی است که ائمه و بزرگان ما رسیده اند و جامعه جانبازی باید به این سو حرکت کند.
 

لطف‌الله فروزنده: جانبازان پرچمدار تحقق محورهای بیانیه گام دوم هستند
لطف‌الله فروزنده عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی و با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با واژه جهاد و شهادت عجین شده و چیزی که باعث ایجاد و استمرار و عمق انقلاب خواهد شد روحیه شهادت طلبی و جهاد است.

فروزنده با تاکید بر اینکه جانبازان عزیز ما نماد کامل جهاد و شهادت و حجتی بر همه مردم هستند، تصریح کرد: طبیعتا این عزیزانی که با معرفت و عقیده خالص در این راه پا گذاشته‌اند و هستی خود را تقدیم کرده‌اند، ولی تقدیر این بود که شهید نشوند بلکه جانباز شوند، افرادی هستند که به فرموده حضرت امام و مقام معظم رهبری باید در خط مقدم باشند و در همه مسائل باید به آنان توجه ویژه شود تا بتوانند پیامشان را منتقل کنند و کار را به طور جدی دنبال کنند.

وی افزود: جانبازان برای اینکه ظرفیتی که دارند را به عنوان الگو به جامعه منتقل کنند باید با هم منسجم شوند و کار تشکیلاتی کنند و در کنار هم قرار بگیرند و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ترویج کنند و این بدون کار تشکیلاتی منسجم امکان ندارد. 

فروزنده ادامه داد: ما معتقدیم عزیزان جانباز ما برای اینکه بتوانند پیام انقلاب را به خوبی برسانند و از ظرفیت‌هایشان محافظت بکنند و عمق اعتقادی خود را  به جامعه منتقل و الگوسازی کنند، حتما نیازمند کار تشکیلاتی هستند چون کار تشکیلاتی باعث می شود که بتوانیم ارتباط مستمر و منطقی و عمیقی را به ویژه با نسل جوان برقرار کنیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه عزیزان جانباز ما در این کار تشکیلاتی‌شان مخصوصاً باید پیام‌های گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار دهند،‌گفت: اولین بحث این است که یک منشور صادر کنند که این منشور،‌ منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب برای 50سال‌ آینده منشور گام دوم را صادر کردند که محور اصلی َآن حمایت از ولایت،‌ در کنار ولایت بودن و تقویت و عمل انقلابی و بصیرت است و ما هرچه جلوتر می رویم در انقلاب فضا پیچیده تر می شود و نیاز به بصیرت دارد و جانبازان عزیز به عنوان طلایه‌داران باید هم خودشان این بصیرت را داشته باشند و هم بتوانند ترویج کنند.

فروزنده با بیان اینکه جمعیت جانبازان با همت عزیزان جانباز ما شکل گرفته و اینکه توانسته اند در  25استان دفتر بزنند بسیار با ارزش است، گفت: امیدوارم این تعداد به 31استان برسد و تشکیلات شکل بگیرد.

وی گفت: گفت: اینکه جمعیت جانبازان توانسته اند حدود 1300 نفر را سازماندهی کنند بسیار خوب است و باید این ادامه پیدا کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه جانبازان در صحنه سیاسی باید پرچمدار ولایت باشند و با توطئه‌ها و فتنه‌ها مقابله کنند و با فساد مبارزه کنند و پرچمدار فرهنگ عدالت باشند، تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم 7محور را مطرح کردند که عدالت،‌ مبارزه با فساد، توسعه علم، سبک زندگی،‌ استقلال و آزادی و عزت و کرامت بین‌المللی است و جانبازان باید در جهت تحول این ارزش‌ها پیش‌قراول باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه جانبازان خود را ثابت کرده‌اند و مردم حرف آنان را عمل می‌دانند،‌گفت: غیر از این است که مردم از برخی فقط حرف می‌بینند و وقتی کسی حرف بزند مردم باور ندارند ولی چون جانباز عمل کرده، وقتی حرف می‌زند مردم باور دارند و عملش به دل می‌نشیند و از این روست که پرچمدار تحقق محورهای بیانیه گام دوم جانبازان هستند.
 

پرویز سروری: برخی چهره‌های فرصت‌طلب در لایه‌های انقلاب نفوذ کرده‌اند
پرویز سروری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، اظهار داشت: جانبازان سرمایه های دست نیافتنی هستند که به تعبیری بینایی‌شان را دادند که امت بینایی داشته باشند و پاهایشان را دادند که امت گام‌های استوارش را در راه تحقق اهداف انقلاب بردارد و دست‌هایشان را دادند که امت و رهبری دست ید داشته باشد و شاهکاری که سیدالشهدای انقلاب اسلامی، حاج قاسم انجام داد تحقق پیدا کند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی بیش از هر روز دیگری به وجود جانبازان نیازمند است و این روزها روزهایی است که چهره‌های فرصت‌طلبی را می بینیم که در لایه‌های انقلاب اسلامی نفوذ کرده‌اند و مدعیان دروغینی هستند که خود را در مناصب جمهوری اسلامی قرار داده اند و امروز مثل موریانه ای از درون همه جوهره انقلاب اسلامی را می بلعند.

سروری ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور و ظهور تابلوهای درخشانی هستیم که با حضور جانانه خود در عرصه یا دفاع انقلاب نقش آفریدند و آنها مدعیان واقعی انقلابی گری و ولایی گری هستند و پیشتاز تحقق اهداف انقلاب اسلامی هستند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه وجود جانبازان باعث تضمین بقای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: آنهایی که چیزی را به وجود می آورند می توانند َآن را ادامه دهند و یکی از مولفه های تاثیرگزار شکل‌گیری انقلاب اسلامی جانبازان و ایثارگران بودند و اینها می توانند علت بقای انقلاب هم باشند.

وی با تاکید بر اینکه تجمع جانبازان تحت عنوان جمعیت جانبازان یک سرمایه بی بدیل برای انقلاب اسلامی است،‌ خاطرنشان کرد: همه بقا و استمرار انقلاب اسلامی در این شکل می‌گیرد که آن وجودهای نازنینی که هزینه‌های بسیار سنگینی برای انقلاب اسلامی دادند، همچنان نقش آفرینی کنند و سهم تاثیر پررنگی را برای این موضوع داشته باشند.

سروری بیان داشت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای شهر جانبازان حضور پررنگی در سامانه ثبت نام نیروهای انقلاب داشتند و سامانه 300هزار نفری ما را متبرک کردند.

وی افزود: پرچمداری جانبازان پرچمداری ابوالفضل العباس برای حسین(ع) است و امروز رهبر انقلاب بیش از هر زمانی پرچمداری جانبازان را نیاز دارد و ان شاءالله زیر سایه پرچمداری جانبازان به رسالت‌های انقلابی‌مان جامعه عمل بپوشانیم.
 

معصومه آباد: باید بتوانیم نیروهای نفوذی را شناسایی و از حریم‌مان دور کنیم
معصومه آباد عضو اسبق شورای شهر تهران در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، اظهار داشت: امروز جامعه با بحران‌های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه است و این جانبازان عزیز هستند که می توانند با همفکری، طلیعه‌داران مهر و محبت در جامعه باشند و جامعه را به رخدادهای پیش رو امیدوار کنند.

وی افزود: جانبازان می توانند با خیلی از موضوعاتی که امروز مردم را در شرایطی قرار می دهد که نتوانند خودی را از غیر خودی تشخیص دهند مقابله کنند و این جانبازان هستند که می توانند مین‌هایی که در شهر کار گذاشته شده را شناسایی کنند و سدشکن این راه باشند.

آباد تاکید کرد: باز هم این جانبازان هستند که چهره های نفاق را شناسایی و رسوا می کنند و باز هم این جانبازان هستند که با رونمایی از بسیاری از طرح های اقتصادی، علمی و اجتماعی می‌توانند سفره نویی را برای مردم باز کنند و سفره رزق مردم را گشاده کنند و این جانبازان هستند که لبیک گوی آتش به اختیار رهبر انقلاب هستند و می‌توانند گره گشای مشکلات مردم باشند.

عضو اسبق شورای شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه جنگ تمام نشده و از مرحله ای به مرحله دیگر رفته است،‌تصریح کرد: امروز چهره‌هایی بین ما نفوذ می‌کنند و با همه تاکیدی که جانبازان بر وحدت دارند، باید بتوانیم نیروهای نفوذی را بین‌مان شناسایی کنیم و آن‌ها را از حریم دوست دور کنیم و تلاش بالایی به خرج دهیم تا مشکلات جامعه حل شود.
 

ابوالفضل عموئی: جانبازان حضوری جدی در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشند
ابوالفضل عموئی در سومین کنگره جبهه جانبازان انقلاب اسلامی گفت: جانبازان حلقه وصل نسل سوم و چهارم ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند. جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و کسانی‌اند که اگر امروز هم نسل جدید بخواهد رجوع کند و ارزش‌های آن دوره را مرور کند باید به این افراد مراجعه کند که برای ما یک روایت دست اول و صادقانه است تحولات آن دوره و ارزش‌های آن زمان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکات برای من این است که جانبازان عزیز ما در واقع این کسانی که حلقه ارتباطی ما با دوران دفاع مقدس هستند، همیشه حضور جدی در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشند و این افراد به مثابه چراغ راهی برای نسل جدید و هر فعال سیاسی و اجتماعی در کشور هستند که مسیر حرکت در جهت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

وی افزود: ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی،‌ ارزش‌هایی نیست که اجر و قرب آنها مربوط به یک دوره کوتاه باشد، بلکه در همه بازه‌ها به جهت نسبت مثبت آنها با فطرت انسانی همیشه مورد توجه است و اگر در دوره‌هایی از زمان این ارزش‌ها مدنظر و در اولویت نیست، اما با اولین تکانه گردوغبار از این ارزش‌ها عبور می‌کند و زدوده می‌شود و نهایتا درخشانی این اعتبارها و ارزش‌ها به واسطه نسبتی که با روح و فطرت بشر برقرار می‌کند دیده می‌شود.

عموئی خاطرنشان کرد: شرایط امروز جامعه ما هم شرایطی است که فکر می‌کنم ضرورت این موضوع بیش از گذشته است. ما هم به جهت تحولات داخلی و هم به جهت تحولات بین‌المللی در مقطعی از زمان قرار داریم، هم افق‌های پیش رو در برابر جامعه ایران نقاط روشن و تاریک را همزمان می‌بیند و انتخاب درست در این مقطع نیاز به فعالیت دقیق و شفاف و روشن‌ساز جریان‌های اصیل انقلاب اسلامی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مقطعی هستیم که این ظرفیت برای کشور ما وجود دارد که در شرایط گذار بین‌المللی به یکی از قطب‌های بزرگ قدرت جهانی تبدیل شویم و اگر فرصت‌ها را خوب نشناسیم و شرایط را خوب مورد استقبال قرار ندهیم، ممکن است بخشی از توانمندی‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه مجاهدت‌های مردم عزیزمان رخ داده، این فرصت‌ها از دست برود و این ظرفیت‌ها آسیب ببیند.

وی افزود: از این جهت است که حضور جدی فعالان سیاسی از جنس انقلاب اسلامی حضور مهمی است و تبیین شرایط و دقیق دیدن تحولات لازمه این دوران است.

عموئی خاطرنشان کرد: ما در نظام بین‌الملل شاهد هستیم که علیرغم آنکه همچنان که ایالات متحده قدرت اول بین‌الملل است، اما رقبای آمریکا فاصله خود را با این کشور کم کرده‌اند. شاید در بین 5 تا 10 سال آینده با آهنگ رشد فعلی اقتصاد جهانی، چین از منظر جی دی پی و تولید ناخالص داخلی از ایالات متحده عبور می‌کند و همین طور سایر رقبا مثل هندوستان، روسیه و سایر کشورها در عرصه‌های مختلف قدرت ملی، ایالات متحده را که ادعای نشستن بر جایگاه اول جهانی را دارد، به چالش بکشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این تغییر و تحول در شرایطی که ما آن را به عنوان گذار بین‌المللی می‌شناسیم، این دوران گذار از شرایط تک‌قطبی به وضعیت چند قطبی و یا هر مدل دیگری که اندیشمندان حوزه روابط بین‌الملل در مورد آن صحبت می‌کنند، اقتضای این را دارد که هر بازیگر بین‌الملل از جمله جمهوری اسلامی ایران، شرایط بین‌المللی را خوب بشناسد و بازیگری درستی را انتخاب کند.

وی افزود: در منطقه غرب آسیا، ایران یک قدرت مؤثر و بلاتردید است، اما این به معنای آن نیست که ما بدون تلاش و مجاهدت بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم یا جایگاه فعلی دستاوردهای کاملی برای ما داشته باشد.

عموئی خاطرنشان کرد: ما به مدد مجاهدت شهدای مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار عزیز وطن، این فرصت را داشته‌ایم که یک حلقه ارتباطی بین جبهه مقاومت از افغانستان تا ساحل مدیترانه را ایجاد کنیم، اما کار بزرگ‌تر و ثمربخش‌تر این خواهد بود که این فعالیت در جبهه مقاومت را که درواقع یک حلقه امنیتی و ضدتروریستی بود، به یک فرصت اقتصادی برای ملت‌های منطقه تبدیل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری‌های اقتصادی را حول اقتصاد ملت‌های مقاومت تقویت کنیم و با تامین نیازهای یکدیگر به سمتی حرکت کنیم که به یک رشد اقتصادی متوازن برای همه کشورها برسیم.

وی افزود: کار بزرگ حاج قاسم پیش از شهادتش در یکی از نمونه‌های شاخص تلاش برای افتتاح مرز بوکمار قائم بود، مرزی که امکان تردد روزانه 400 کامیون اقتصادی و تجاری را بین عراق و سوریه فراهم می‌کند.

وی گفت: اما فقط عراق و سوریه نیست، امروز تبادلات تجاری بین ایران و عراق ظرفیت بالای 10 میلیارد دلار را تجربه کرده و همین طور ارتباطات ما عمدتا از مسیر دریا با سوریه، ارتباطاتی است که پایه‌های اولیه آن ریخته شده اما تبدیل این ارتباط به مسیر زمینی یک فرصت بزرگ است و نیاز به یک تلاش بیشتر دارد و شکل دادن به یک کریدور اقتصادی حول محور مقاومت وظیفه‌ای است که برای تکمیل فعالیت‌های بزرگان مدافعان حرم باید صورت گیرد.

عموئی خاطرنشان کرد: تکمیل این جبهه مقاوم سیاسی و ضد تروریسم با حلقه‌های اقتصادی حتما هم زیربنای آن را تقویت می‌کند و اقبال ملت‌های منطقه را به جریان مقاومت بیشتر می‌کند و این نمونه‌ای از تحولاتی است که می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت را در آینده منطقه هم تثبیت کرده و هم ارتقا ببخشد و به تبع آن در مناسبات بین‌المللی این موضوع را ما ببینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراتر از بحث حوزه مقاومت، همکاری‌هایی است که بین کشورمان با اقتصادهای رو به رشد و نوظهور در آسیا و اوراسیا دیده می‌شود که ضرورت کار آینده کشورمان است.

عمویی گفت: اینها نیازمند این است که ما با مردم خودمان گفت‌وگو کنیم و هم ملاحظات را در نظر بگیریم و آنها را کمک کنیم به اینکه ما به یک جریان اقتصادی پایدار با کشور چین که آینده اقتصاد دنیا را شکل خواهد داد برسیم و هم طور همکاری‌هایمان را با کشور روسیه تقویت کنیم و با سایر قطب‌های اقتصادی در آسیا که ملاحظات کمتری را نسبت به کشورهای غربی با ما دارند و مشکلات فکری و عقیدتی بین ما و آنها کمتر است، مثل کشورهای حوزه آ.ث.آن و حتی کشورهایی مثل هند و ژاپن فرصت‌های بی‌نظیر ماست که ما باید به این موضوع به عنوان یک رویکرد بلندمدت توجه کنیم.

وی افزود: همه این نگاه‌ها در حوزه سیاست‌ خارجی نیازمند این است که برای جامعه ما تبیین شود، جامعه با ابهام‌هایی درباره همکاری ما با کشور چین و روسیه و حتی حوزه مقاومت مواجه است و همیشه سؤال می‌کند نتیجه این رفت و آمدهای سیاسی و گفت‌وگو‌های دیپلماتیک چیست؟ چه آورده‌ای برای شرایط اقتصادی آنها دارد؟

عموئی خاطرنشان کرد: این ملاحظه اصلی ماست که هم بتوانیم با جامعه گفت‌وگو کنیم و هم منافع ملی را در این مسیر تامین کنیم و بتوانیم تبیین کنیم که موضوعی مثل موضوع امنیت و آسایش ملی، موضوعی نیست که بشود با دلار و ارز قیمت آنها را سنجید. امنیت ارزش بی‌بدیلی است که فراتر از قیمت‌هاست و از این جهت لازم است که ما این شرایط و این موضوعات را برای جامعه تبیین کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تبیین این مسائل حتما وظیفه منِ نوعی به عنوان یکی از خادمین ملت در مجلس شورای اسلامی هستم و همین طور شما بزرگوارانی که امروز به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی حلقه واسط حاکمیت و مردم هستید.
 

مالک شریعتی: کشور برای تأمین استقلال اقتصادی نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است
مالک شریعتی در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که امروز (پنجشنبه 23 دی‌ماه) به صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، گفت: همه دوستانی که در این مجموعه جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نقش ایفا می‌کنند عملا یک نقش پرچمداری در جریان‌های سیاسی انقلابی را برعهده دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌ اگر بنا بود امروز شهدای عزیز به ما بگویند حرکت چه مجموعه و خط سیری را در مسیر تقویت جریان اصلی انقلاب اسلامی دنبال کنیم، قطعا مسیری را به ما می‌گفتند که امروز جانبازان عزیز و ایثارگران باقی مانده از دفاع مقدس دنبال می‌کنند.

وی افزود: جانبازان عزیز شهدای زنده عصر ما هستند که هرکدامشان آماده بودند جانشان را فدای مردم انقلاب و اسلام کنند و خداوند لطف در حق ما کرد که آنها را برای ما نگاه داشت. گرچه دل همه آنها با شهدا بود و تلاش‌شان این بود که با سعی زیاد به درجه شهادت هم برسند و خداوند آنها را برای ما به عنوان یک بقیة‌الله نگه داشت.

شریعتی خاطرنشان کرد: من برای دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءالله این حرکت سیاسی و انقلابی بتواند در جبهه نیروهای انقلاب نقش‌آفرینی کند و به نظر من این بصیرت‌افزایی و حرکت جانبازان عزیز ما که با وجود سختی‌های زیاد جسمی و اعصاب و روانی که ممکن است بعضا عزیزان دچار آن باشند از وقت و سلامتی خودشان گذشت می‌کنند و تلاش می‌کنند که یک حرف جدید و نگاه جدیدی را به مجموعه بحث‌های انقلاب داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما در اول انقلاب شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادیم. استقلال برای ما چند وجه دارد. استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی و استقلال دفاعی و نظامی که بحمدالله در حوزه‌های مختلف این چهار بخش توفیقات خوبی کسب کردیم به ویژه در حوزه استقلال سیاسی که امروز مردم ما خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند. در یک انتخابات به یک جناح رأی می‌دهند و در انتخاباتی دیگر به یک جناحی دیگر و افراد مختلفی که دیدگاههای مختلفی برای اداره کشور دارند با رأی مردم و نظر مردم و خواست آنها بر سر کار می‌آیند و رأی و نظر مردم است که این مسئله را سامان می‌دهد.

وی افزود: حرکت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی هم یکی از تلاش‌هایی است که جریان‌های مختلف در چارچوب اصول انقلابی دنبال می‌کنند و تلاش دارند که وجه غالب و هدف اصلی گم نشود.

شریعتی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیاز به ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی برای تأمین استقلال اقتصادی کشور دارد.

وی گفت: کشور ما با تحریم‌های زیادی و مشکلات جدی مواجه شده و با بی‌تدبیری‌ها در نوع اداره جامعه شده که امروز وضعیت اقتصادی مردم وضع مطلوبی نیست و این وضع در شأن جمهوری اسلامی و در شأن کشور شهدا و در شأن کشور جانبازان و ایثارگران نیست.

شریعتی اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید و مجلس یازدهم و شوراهای شهر و روستا و شهرداران مختلف که انتخاب شدند و عمدتا از جریان انقلابی هستند با یکپارچگی که دارند دست به دست هم دهند و تلاش کنند استقلال اقتصادی کشور حفظ شود.

وی اظهار داشت: ما خوشبختانه در حوزه دفاعی استقلال خوبی داریم و در حوزه فرهنگی گرچه آسیبهایی متوجه جمهوری اسلامی شده شبیخون و ناتوی فرهنگی به ما ضرباتی زده اما فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ از خودگذشتگی و فرهنگ تقویت جریان مقاومت در جمهوری اسلامی همیشه غلبه داشته است.

وی گفت: گرچه آسیبهایی داریم اما امروز در شرایطی هستیم که تمام تلاشهای برای اینکه جبهه مقاومت در منطقه را سرکوب کند نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه برعکس، جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به عنوان محور مقاومت در منطقه و حتی در فضای بین‌المللی تثبیت کند و امروز جریان مقاومت از یک اقتدار و یک ثبات و یک برنامه‌ریزی جدی برای خود برخوردار است که عمده این مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانانی است که پیرو عزیزان جانباز و ایثارگر ما و امثال جمعیت جانبازان بوده‌اند و به عنوان مدافع حرم و به عنوان مدافع دیگر ملل مسلمان و حتی غیرمسلمان در منطقه ایفای نقش کرده‌اند و امت واحده اسلامی را به این شکل دنبال کردند.

وی افزود: تلاش شد هم یکپارچگی در نیروهای مردمی مثل بسیج ایران، حشدالشعبی عراق و نیروهای بسیج مردمی سوریه اتفاق بیفتد و می‌بینیم امروز یک یکپارچگی سرزمینی عملا اتفاق افتاده. امروز از سواحل خلیج فارس و سواحل مدیترانه دراختیار جریان مقاومت است و هم یک یکپارچگی سیاسی تقریبا تا حدودی توسط دولتهای مستقر در این مناطق ایجاد شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: آنچه که باید به عنوان گام بعدی ما باشد رسیدن به یکپارچگی اقتصادی، توفق اقتصادی،‌ غلبه اقتصادی جبهه مقاومت است و اینکه از درون به عنوان یک ید واحده پرقدرت در حوزه اقتصاد نیز عمل کند و این یکپارچگی بین ملتها و دولتها و نیروهای انقلابی منطقه شکل بگیرد. 

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌هایی که دوستان به و یژه در حوزه کارآفرینی و خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال می‌کنند این از خودگذشتگی و رشادت‌ها به گونه‌ای است که ما باید به میدان بیاییم و تلاش کنیم از خودمان و منافع شخصی‌مان بگذریم و از وقت و عمر خودمان بگذریم و خودمان را فدا کنیم. همیشه فدا کردن فدا کردن جان نیست گاهی اوقات افراد باید وقتشان را بگذارند و بعضی وقتها انسان باید از مالش بگذرد.

شریعتی افزود: به نظر من این تلاشها همه ما را کمک می‌کند با امیدواری جلو برویم.

امروز مردم ما امید تازه‌ای پیدا کرده‌اند. دولتی که از خود مردم است در میان مردم است و در مشکلات کنار آنهاست. به عنوان مثال در این حمله سایبری به تأسیسات سوخت رسانی کشور شاید انتظار این بود که مردم اظهار ناراحتی بیشتری کنند اما چون مسئولین در میان مردم بودند و از روز اول هم اطلاع رسانی دقیق داشتند و در پمپ بنزین‌ها حاضر شدند و به مردم اطمینان دادند که مشکل برطرف می شود و مردم هم همراهی کردند و این نشان می‌دهد که اعتماد مردم تا حدودی به شعارهای این دولت این مجلس و مجمع جدیدی که روی کار آمده برقرار است.

وی اظهار داشت: هدف ما باید تعالی کشور و تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در گام دوم باشد. نیروهای جوانی که در مجموعه‌های دیگر می‌توانند کمک کنند شاید فرزندان جانبازان عزیز و فرزندان ایثارگران بتوانند با یک مکانیسمی کمک کنند و این پرچم را از نسل اول و دوم بگیرند. ان‌شاالله گام دوم را که حضرت آقا ترسیم کردند محقق کنند.


کد مطلب: 788493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788493/اعضای-شورای-مرکزی-جمعیت-جانبازان-انقلاب-اسلامی-انتخاب-شدند-حدادعادل-مراقب-باشیم-ائتلاف-اختلاف-مبدل-نشود-چمران-باید-رفتار-منش-گفتار-یادآور-شهدا-باشد-سروری-برخی-چهره-ها-لایه-های-نفوذ-کرده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com