کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلینکن: خروج از برجام اشتباه بود

24 دی 1400 ساعت 11:22

وزیر خارجه آمریکا خروج دولت ترامپ از برجام را تصمیمی اشتباه خواند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را یکی از بدترین تصمیمات در سیاست خارجی این کشور خواند.

بلینکن در گفت‌وگو با رادیو ان پی آر بار دیگر مدعی شد: زمان برای دستیابی به توافق جدید برای احیای برجام بسیار محدود است. ایران به شدت در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است و بزودی آن‌ها به نقطه‌ای خواهند رسید که به میزان کافی مواد شکاف پذیر برای ساخت یک بمب اتم را خواهند داشت.

او با انتقاد از رویکرد دولت ترامپ در خروج از برجام گفت: بی تردید خروج آمریکا از برجام یکی از اشتباهات سیاست خارجی ما بود. با این تصمیم به جای آنکه بتوانیم به یک توافق بهتر با تهران دست یابیم، هم اینک ایران در حال گسترش برنامه هسته‌ای خود به شکل خطرناکی است. اگر نتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیش‌تر نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید خروج دولت ترامپ از برجام را اشتباه خوانده بودند. با این حال، دولت بایدن علی رغم انتقادات از دولت پیشین آمریکا همچنان به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه می‌دهد.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام است. همچنین ایران حاضر به مذاکره درباره سایر موضوعات از جمله برنامه موشکی خود با کشور‌های غربی نیست.


کد مطلب: 788484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788484/بلینکن-خروج-برجام-اشتباه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com