جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

غریب‌آبادی: پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی ‌باز شد/ تشکیل کمیته تحقیق مشترک با عراق

جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 788463
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دور سوم کمیته مشترک بررسی پرونده ترور سردار سلیمانی در بغداد برگزار می‌شود.
پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی ‌باز شد
به گزارش جهان نيوز، کاظم غریب‌آبادی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی شورای قضایی، روسای دادگستری و دادستان‌های استان گلستان، فرمانده انتظامی گلستان، جانشین سپاه نینوا استان و دبیر مجمع نمایندگان گلستان اظهارداشت: پرونده شهادت سردار سلیمانی به صورت حقوقی باز شده و نخستین جلسه آن روز 13 دی ماه برگزار شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: یک پرونده کیفری هم در دادسرای امور بین‌الملل تهران باز شده و ما با عراق کمیته تحقیق مشترک تشکیل دادیم و تاکنون دو بار این کمیته تشکیل جلسه داده است.

وی با بیان اینکه سومین جلسه این کمیته هم در دهه سوم بهمن ماه در بغداد تشکیل خواهد شد، ادامه داد: دادسرای امور بین‌الملل هم به زودی دادخواست خود را آماده کرده و برای رسیدگی به دادگستری تهران ارسال خواهد کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه البته در پرونده شهید سلیمانی استفاده از ظرفیت‌های دیگر هم در دستور کار است، گفت: با نهاد ریاست جمهوری و دستگاه‌های ذیربط هماهنگ شده که بررسی‌ها را تسریع کنند تا زودتر به جمع بندی برسیم که آیا امکان رجوع به نهادهای حقوق بین‌المللی یا طرح دعوی در آمریکا وجود دارد یا خیر.

وی گفت: همچنین حدود 80 پرونده با شکایت 3 هزار و 500 نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در دادگستری تهران تشکیل شده که نخستین جلسه آن برگزار شد.
غریب‌آبادی بررسی 4 پرونده حقوقی ترور هسته‌ای را از دیگر پرونده‎های بین المللی برشمرد که رأی آن صادر شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در خصوص اجحاف زندانیان ایرانی در آمریکا، گفت: یکی از این زندانیان مسعود سلیمانی است که پرونده آن را پیگیری می‌کنیم؛ وی حدود یک ماه قبل آزاد شده و شکایت خود را به ثبت رسانده است.

وی افزود: برای تضمین بهره مندی مردم و شهروندان کشور از مضامین حقوق بشری تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است.

غریب آبادی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر است فرایندهایی که مخل تحقق حقوق شهروندی مردم است شناسایی شود و این فرایند محدود به دستگاه قضایی و سازمان‌های زیرمجموعه آن نیست.

وی تاکید کرد: برای تحصیل موفقیت در این طرح دغدغه ها و فرایندهای مخل حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی کشور هم در حال احصاء و گردآوری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
حسن
Iran, Islamic Republic of
بسیارخوب است که زودتر دردادگاههای بین المللی هم پرونده ترورکورسرداران شهید درعراق پیگیری شود وانتقام سخت گرفته شود.ملت منتظر انتقام سخت است.