کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لهستان: جنگ شدید اروپا را فرا می گیرد

24 دی 1400 ساعت 4:00

وزیر امور خارجه لهستان مدعی شد خطر وقوع جنگ در اروپا بیش از هر زمان دیگری در سی سال گذشته به وجود آمده و باید راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری‌های اوکراین یافت شود.


به گزارش جهان نیوز، «زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان روز پنجشنبه مدعی شد اروپا بیش از هر زمان در طول سی سال گذشته در معرض جنگ قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رائو در نشست سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا گفت: «به نظر می‌رسد خطر جنگ در حوزه این سازمان (شامل ۵۷ عضو) بیش از هر زمان دیگری ظرف سی سال گذشته است».

این مقام لهستانی که ریاست دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا را بر عهده دارد افزود: «به‌مدت چند هفته است که با چشم‌انداز تشدید تنش نظامی بزرگی در شرق اروپا مواجه هستیم».

رائو در ادامه گفت: «باید بر روی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری در داخل و پیرامون اوکراین کار کنیم. ما خواستار احترام کامل به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و اتحاد اوکراین در مرزهای به رسمیت شناخته شده این کشور در سطح بین‌المللی هستیم».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن همتای آمریکایی او عصر روز دوشنبه مذاکرات امنیتی در ژنو را برگزار کردند. همچنین نمایندگان روسیه ۱۲ ژانویه (دیروز) با نمایندگان ناتو در بروکسل گفت‌وگو کردند. امروز پنجشنبه نیز نمایندگان روسیه و سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا جلسه‌ای برگزار کردند.

ریابکوف امروز (پنجشنبه) گفت که ایالات متحده و ناتو درخواست کلیدی مسکو برای تضمین جلوگیری از گسترش این ائتلاف نظامی به اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق را رد کرده‌اند و افزود که تفاوت فاحش در رویکردها باعث ایجاد تردید در مورد امکان ادامه گفت‌وگوها می‌شود.

«الکساندر لوکاشویچ» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا امروز پنجشنبه هشدار داد: «اگر در یک بازه زمانی معقول، پاسخ سازنده‌ای به پیشنهاداتی که ارائه کرده‌ایم دریافت نکنیم و سیاست‌های تهاجمی علیه روسیه ادامه یابد، چاره نداریم جز اینکه جمع‌بندی خود را داشته و برای حفظ تعادل راهبردی قدرت و جلوگیری از تهدیدات غیرقابل قبول علیه امنیت ملی ما، تمام اقدامات لازم را انجام دهیم».

این دیپلمات روس تأکید کرد: «هرگونه تلاش برای به انحراف کشاندن روند مذاکرات سازنده درباره ضمانت‌های امنیتی در چارچوب گفت‌وگوهای روسیه-ایالات متحده و روسیه-ناتو یا محدود کردن بی هدف آن به تغییر مواضع دوباره و دوباره، موجب وخامت اوضاع امنیتی برای تمام کشورهای [دخیل]، بدون هیچ استثنایی، خواهد شد».


کد مطلب: 788462

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788462/لهستان-جنگ-شدید-اروپا-فرا-می-گیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com