کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین خواسته شهید احمدی روشن از استادش

23 دی 1400 ساعت 4:09

بزرگداشت شهید احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


به گزارش جهان نیوز، گرامیداشت شهید مصطفی احمدی روشن، از شهدای هسته  ای کشور  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید صنعتی شریف در این دانشگاه برگزار شد.

رضا روستا آزاد، استاد شهید احمدی روشن و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ویژگی های این شهید در دوران دانشجویی اظهار داشت: وجودش در دانشگاه بسیار مغتنم بود. جوانی سخت کوش، پرتلاش و میهن دوست بود و خوشحالم چنین دانشجویی داشتم و البته از این دست دانشجویان دارم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهید احمدی روشن در سایت نطنز گفت: وقتی اقدامات وی در سایت نطنز و احداث آن سانترفیوژها را دیدم  تعجب کردم و از مصطفی پرسیدم واقعا کار خودتان است چون فعالیتها و اقدام صورت گرفته بسیار پیشرفته بود که گفت بله کار خودمان است شاید در بعضی موارد از چینی ها کمک بگیریم ولی کار اصلی برای خودمان است و با شوخی می گفت به ما ایمان نداری که واقعا اینگونه نبود. مطمئن بودم اگر هنوز در بین ما بود دکترایش را گرفته و مسئولیت مهمی داشت.

وی با تاکید بر مرام و معرفت شهید احمدی روشن افزود: استعداد و توانایی او در علم و‌ تکنولوژی جای خود داشت ولی مرام و عرفت مصطفی بسیار ستودنی بود  اصلی ترین دغدغه او  فعالیت در فضای سالم بود.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف گفت:  یک هفته قبل از شهادت 120 نفر از همکارانش در سایت نطنز را مشخص کرده بود تا برای آنها در دانشگاه‌ شریف دوره ای برگزار کنیم  و دانش و معرفت آنها جلوتر رود. دنبال پیشرفت آنها بود که متاسفانه او را از دست دادیم.

رحیم احمدی روشن، پدر شهید احمدی روشن، نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: بعد از شهادت مصطفی احساس دلتنگی او را نداشتیم زیرا بعد از این ثلمه بزرگ، شما دانشجویان و اساتید دانشگاه طومار بزرگی را امضا کردید و تاکید کردید که رهروی او هستید.

وی ادامه داد: این یک شعار نبود بلکه توام با شعور بود علاوه بر فرستادن طومار، پیگیری کردید رشته خود را به فیزیک‌هسته ای تغییر دهید این باعث خوشحالی ما شد زیرا نشان دادید اگر یک علم از دست یک سرباز یا سردار بیفتد سرداران بزرگی آن را بلند می کنند.


کد مطلب: 788365

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788365/آخرین-خواسته-شهید-احمدی-روشن-استادش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com