کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات روسیه درباره سفر رئیسی به مسکو

22 دی 1400 ساعت 16:38

سخنگوی کرملین گفت، درخصوص سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به روسیه تلاش‌هایی در حال انجام است و در زمان مقتضی تاریخ این سفر اعلام خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، «دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت، اقدامات مربوط به سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو در حال انجام است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت:‌ «حقیقت دارد که در حال تلاش درخصوص انجام این سفر احتمالی هستیم. در زمان مقتضی درخصوص تاریخ این سفر شما را مطلع خواهیم کرد».

چندی پیش «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پیامی ویدئویی به مناسبت سال جدید میلادی ۲۰۲۲ گفت: «سال جدید میلادی را در حالی آغاز می‌کنیم که روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال ارتقا است و ان‌شاءالله در آغازین روزهای سال جدید سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه انجام می‌شود».

کاظم جلالی خاطرنشان کرد: «این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای روابط دو کشور و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف باشد و من برای ملت عزیز خودم در ایران اسلامی و ملت بزرگ روسیه آرزوی سلامتی و سعادت و خوبی در سال میلادی جدید را دارم و از خداوند همه خیرها را بشریت و به ویژه این دو ملت و گسترش روابط ایران و روسیه خواستارم».

هفته گذشته وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» در گزارشی نوشت انتظار می‌رود در سفر رئیس جمهور ایران به مسکو، روسیه یک توافق ۲۰ ساله برای همکاری‌های نظامی و دفاعی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را با ایران به امضا برساند. این قرارداد ممکن است خرید ماهواره را نیز پوشش دهد.

در این گزارش ادعایی آمده است که روسیه دستکم ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ را به ایران می‌فروشد. این جنگنده‌ها در ابتدا قرار بود به مصر فروخته شوند، اما آمریکا، مصر را تهدید به تحریم کرد. بنابراین ۱۵ فروند از این نوع جنگنده‌ها که اینک آماده شده ممکن است تا اوایل سال آینده میلادی و بر اساس قرار داد دو جانبه عازم ایران شوند.


کد مطلب: 788346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788346/توضیحات-روسیه-درباره-سفر-رئیسی-مسکو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com