پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۴
رئیس پلیس راهور:

چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟/ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟/ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟/ ایربگ هیچ خودرویی در حادثه بهبهان باز نشد

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 788299
رئیس پلیس راهور انتظامی با اشاره به اینکه ایربگ خودروها در حادثه تصادف بهبهان باز نشد، با انتقاد از خودروسازان پرسید: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟
چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟/ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟/ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟/ ایربگ هیچ خودرویی در حادثه بهبهان باز نشد
به گزارش جهان نيوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور اظهار داشت:در حال حاضر در کشور ٣٧ میلیون وسیله نقلیه داریم و متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نکرده و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان و ١٩ درصد هم شامل عابران می‌شود.

 رییس پلیس راهور انتظامی به موضوع انضباط در عبور و مرور پرداخت و گفت: مسأله تصادفات و حوادث بسیار جدی است چراکه سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

سردار هادیانفر گفت: امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در سال ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به حادثه تصادف بهبهان اشاره و تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی کرده و از جاده فرعی تردد می‌کنند‌، در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شد.

وی افزود: شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مسئول هستند؛ اتوبوس‌ها را کنترل کنند؛ سرنشینان باید کمربند ایمنی را ببندند؛ همچنین موتور سواران که قشر زحمتکش بوده و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کرده و در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادف، سهم تقصیر برایشان تعیین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همین ارابه های مرگ را باید ۱۵۰ ملیون به بالا پولش را بدهید!!!
Iran, Islamic Republic of
مدیرعامل ایران خودرو و سایپا از طرف وزیر صمت تعیین میشه حالا اینکه دولت میگه زورش به خودروسازان نمیرسه تعجب داره
Iran, Islamic Republic of
شما ساختار جریمه کردنت رو عوض کن ماشین یه فکری به حالش میکنن
Romania
دولتی ها چرا ساکنند؟ .
Iran, Islamic Republic of
صنعت خودرو بزرگترین خیانت در حق مردم . چون نه مردمی و نه صنعت . فقط اسباب تنظیم جمعیت
Iran, Islamic Republic of
اگر ارابه مرگ مردم چرا جلوی آنرا نمیگیرید؟!
عدالت عدالت
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد خودروسازها میتوانند با همکاری بیمه ها با افزودن چند سنسور به خودروها آنها را ایمن تر کنند ورانندگیها را ایمن کنند هم هزینه خسارت بیمه ها کاهش میابد وهم مرگ میر کاهش میابد .مثل سنسور حفظ فاصله از ماشین جلویی ویا سنسور نقطه کور ویا سنسور وجود جاندار در چند متر جلوتر که شبها ومه آلودگیها بسیار کاربرد دارد .وووووو
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
شما چرا به این ارابه های مرگ پلاک اختصاص میدید؟.
علی قزوینی
Russian Federation
پلیس هم باید در مراجع قضائی بدلیل عدم نظارت موثر در آموزش های رانندگی و فرهنگ سازی ، عدم حس مسئولیت در برخورد با جرائم استفاده از تلفن همراه ،کمربند ایمنی و حضور کم رنگ در بین ترافیک بزرگراه‌ها، و کم حضور بودن در ترافیک شهری ، تکیه بر دوربین و تنها جریمه های بی روح و.....و پاسخگو باشه .
Iran, Islamic Republic of
چرااین خودروهای کم کیفیت را به مردم تحمیل می کنند؟!!!
.
Canada
.....
کاظم
Iran, Islamic Republic of
خودروسازها از سمت عالی ترین مقام ها حمایت می شوند?!!!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این همه دم از اسلامی بودن می زنید، امانت داری شما کجاست؟ .
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
سردار عمل بکنید
در هر تصادف شهری و برون شهری در تصادات باید سهم راننده، خودرو ساز، شهرداری، وزارت راه، پلیس و...احتساب گردد وهمانطوریکه در تصادف برای راننده جریمه نقدی یا توقیف خودرو و ... احتمال دارد باید برای مابقی اشخاص حقیقی و حقوقی وبخش های دولتی یا خصوصی نیز در صورت اثبات تخلف و سهل انگاری از وظایف جریمه در حق آنه اعمال گردد.
درصورت نیاز به قوانینی در این زمینه با مجلس جهت تصویب رایزنی شود.
انتظار میرود جهان نیوزبا توجه به مرگ و زخمی شدن و قطع عضو و... مردم در خصوص متن بالا اقدامات مورد نیاز را در دستور کار تا حصول نتیجه انجام دهد