جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و ۳۵۰ هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز

سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 788208
در میانه جولان سویه اُمیکرون، ایالات متحده روز دوشنبه یک میلیون و ۳۵۰ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا را گزارش کرد که رکوردی تازه در آمار ابتلای روزانه در کشورهای درگیر جهان است.
آمریکا باز هم رکورد زد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه یک میلیون و ۳۵۰ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که رکوردی جدید در آمار ابتلای روزانه در جهان است.

رکورد ابتلای روزانه قبلی یک میلیون و ۳۰ هزار مورد بود که دوشنبه هفته قبل در آمریکا ثبت شد. در آمریکا هر دوشنبه به دلیل عدم گزارش بسیاری از ایالت‌ها در آخر هفته، موارد ابتلای زیادی گزارش می‌شود.

میانگین هفت روزه ابتلا طی دو هفته در این کشور سه برابر شده و به بیش از ۷۰۰ هزار مورد جدید در روز رسیده است.

بر اساس آمار رویترز، این رکورد در روزی ثبت شد که همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا در آمریکا به بالاترین حد خود رسید و طی سه هفته دو برابر شد.

بیش از ۱۳۶ هزار و ۶۰۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از رکورد ۱۳۲ هزار و  ۵۱ نفر که در ژانویه سال گذشته ثبت شده بود، فراتر رفت.

در حالی که بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده‌اند که تعداد زیاد ابتلاها می‌تواند سیستم‌های درمانی را تحت فشار قرار دهد که برخی از آنها همین حالاها هم در تلاش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

خیزش موارد ابتلا در آمریکا باعث اختلال در مدارس این کشور شده که با غیبت کارکنان، معلمان و رانندگان اتوبوس دست و پنجه نرم می‌کنند.

شیکاگو برای چهارمین روز کلاس‌ها را در پی عدم توافق مسئولان و معلمان در خصوص نحوه مقابله با افزایش ابتلا لغو کرد.

بر اساس حساب کاربری توییتر شهر نیویورک، به دلیل عدم حضور ناشی از بیماری تعداد زیادی از کارکنان، خدمات در سه خط مترو به حالت تعلیق درآورده است.

مرگ و میرها در ایالات متحده نیز به طور متوسط به ​​۱۷۰۰ نفر در روز رسیده که بسیار بیشتر از حدود ۱۴۰۰ مورد فوتی در روزهای گذشته است اما در حدی است که پیش‌تر نیز در زمستان امسال مشاهده شد.

دانشگاه جانز هاپکینز روز یکشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از مرز ۶۰ میلیون نفر عبور کرده است. 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

بر اساس تازه‌ترین آمار، پنج میلیون آمریکایی شاغل به دلیل شیوع کرونای اُمیکرون خانه‌نشین شده‌اند و این مسئله تهدید جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکاست.

وبگاه «بیزینس اینسایدر» روز دوشنبه نوشت، میلیون‌ها آمریکایی در حالی خانه‌نشین شده‌اند که  موارد ابتلا به اُمیکرون در سراسر این کشور در حال افزایش است.

بر اساس برآوردهای «اندرو هانتر» اقتصاددان ارشد آمریکا در موسسه «کپیتال اکونومیکس»، بیش از دو درصد از نیروی کار ایالات متحده در قرنطینه است.

طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی و آماری worldometers، از ابتدای همه‌گیری کرونا در آمریکا بالغ بر ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۸۶۱ هزار تن جان خود را از دست‌داده‌اند.

آمریکا به لحاظ ابتلا و مرگ و میر در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *