کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسن خمینی:

هاشمی اولین سیاستمدار و مجتهدی بود که همسر و فرزندانش را با نام کوچک یاد می‌کرد

20 دی 1400 ساعت 10:59

شاید بتوان گفت هاشمی نخستین سیاستمدار روحانی و مجتهد اجتماعی است که به سادگی از همسر خود با نام «عفت» و از فرزندانش با نام های کوچک و شکسته یاد می کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید حسن خمینی برای کتاب «بررسی روابط هاشمی رفسنجانی با امام خمینی و سید احمد خمینی» مقدمه ای نوشته است و به زعم خود نکاتی را پیرامون مرحوم هاشمی رفنسجانی مطرح کرده است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از متن نوشته شده توسط حسن خمینی را در ادامه خواهید خواند:

*تسلط او بر قرآن، آشنایی عمیق او با معارف دینی، شناخت او از گوشه و کنار سیاست و اقتصاد، تجربه او در مبارزه و کشورداری، معرفت او به تاریخ و جغرافیای ایران و تا حدودی جهان، تیزهوشی او در برگرفتن مطالب ریز و درشت جهان پیرامون، مدیریت کم نظیر او در عرصه های مختلف، شجاعت او در بیان مواضع خویش، استواری او در آنچه صحیح می پنداشت، همه و همه به همراه فطانت و صفای باطن او را در میان هم گنان خویش سرآمد ساخته بود.

*شاید بتوان گفت هاشمی نخستین سیاستمدار روحانی و مجتهد اجتماعی است که به سادگی از همسر خود با نام «عفت» و از فرزندانش با نام های کوچک و شکسته یاد می کرد و همین گونه می گفت و می نوشت. رابطه عاطفی او با خانواده اش به وضوح قابل شناخت بود ولی این امر ایشان را از حدّ مشاورین و خبررسان های صادق خارج نمی کرد. هاشمی همیشه خود تصمیم گرفت و هیچ کس برای او تصمیم نگرفت...

درباره «حسن خمینی» بیشتر بخوانید:
فیلمی که حسن خمینی دوست ندارد دوباره دیده شود
مخالفت با ریاست جمهوری سید حسن، مخالفت با اندیشه امام است!
حکومت «یکدست افراطی» خطرناک است
وضعیت سید حسن مثل جواهر لعل نهرو و بوتو است
مقصر ساخت مرقد اشرافی برای امام سید حسن نیست
فرش قرمز سید حسن زیر پای اصلاح طلبان و نهضت آزادی 


*هاشمی رفسنجانی شخصیت بزرگ و استثنایی و کم نظیری بود که تطوّر داشت. در گذر زمان تغییر می کرد و خویشتن را همواره در مسیر اعتدال می دانست و بی شک چنین بود ولی کیست که نداند که مسیر اعتدال در سنگلاخ روزگار، جاده ای آرام و هموار نیست. این رود در بستر خویش چه بسیار پیچ و خم و فراز و فرود دارد.

*هاشمی عصای دست امام بود، بخشی از نیروی بازوی او بود، مشاور امام بود، امین آن بزرگوار بود، گره گشای هر مشکل و معضلی برای امام بود؛ ثابت قدم و استوار در آنچه از امام می دانست. از خود فکر داشت اما حریم پدر، حرمت او بود. در مکتب امام آموخته بود و بی شک یکی از بزرگترین مجتهدین مدرسه امام خمینی(س) به حساب می آمد و چه بسیار می توان در این باره گفت و شنید.


کد مطلب: 788066

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/788066/هاشمی-اولین-سیاستمدار-مجتهدی-همسر-فرزندانش-نام-کوچک-یاد-می-کرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com