پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

ضربه امنیتی مقاومت به موساد؛ عامل ترور دانشمند فلسطینی بازداشت شد

يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 787941
دستگاه‌های اطلاعات مقاومت با شنود مکالمه یکی از عاملان ترور دانشمند فلسطینی در مالزی، وی را طی عملیاتی امنیتی بازداشت کردند.
ضربه امنیتی مقاومت به موساد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع امنیتی جزئیات بازداشت عامل ترور دانشمند فلسطینی «فادی البطش» در مالزی را فاش کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، این منابع ضمن اعلام اینکه فرد مذکور در یک عملیات امنیتی پیچیده بازداشت شده، گفتند، قاتل شهید البطش اخیرا وارد نوار غزه شد و نیاز به پول داشت. وی با افسری اسرائیلی که او را مأمور به کشتن فادی البطش کرده بود، تماس گرفت. افسر مذکور از وی پرسید کجا هستی؟ او پاسخ داد من در غزه هستم. افسر اسرائیلی از این اقدام فرد مذکور و اینکه چگونه به غزه بازگشته، بسیار عصبانی شد.

منابع مذکور افزودند، قاتل شهید البطش از اینکه دستگاه‌های اطلاعات مقاومت مکالمه وی را شنود کرده‌ و او را فورا بازداشت کردند، غافلگیر شد.

در ادامه این گزارش آمده، عامل ترور اعتراف کرده که این مأموریت را به دستور موساد به همراه شخص دومی انجام داده و فرد دوم عامل تیراندازی و کشتن شهید البطش بوده است.


در سحرگاه ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ دو موتورسوار به سمت شهید فادی البطش ۱۰ گلوله شلیک کردند؛ شهید در حال رفتن به مسجدی در نزدیکی محل اقامتش در پایتخت مالزی جهت اقامه نماز صبح بود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، البطش در دوران تحصیلش ۱۸ پژوهش و تحقیق علمی را در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر کرد و با ارائه پروژه‌ها و پژوهش‌های علمی در تعدادی از کنفرانس‌های بین‌المللی که در ژاپن، انگلیس، فنلاند، اسپانیا و عربستان برگزار شده بود، شرکت کرد.

او همچنین جایزه بهترین پژوهش را در اجلاس Saudi Arabia Smart Grid conference (SASG - ۲۰۱۴) در عربستان سعودی کسب کرد.

دکتر فادی محمد البطش پس از اخذ مدرک دکترای مهندسی برق از دانشگاه مالایا مالزی و انجام تعدادی پژوهش عملی موفق به دریافت چندین جایزه علمی شد. بر اساس سایت (Researchgate)، تعداد افرادی که پژوهش های عملی این دکتر شهید را مطالعه کرده و از آنها استفاده کرده‌اند به ۵۵۰۰ تن می‌رسد و بیش از ۶۰ پژوهشگر از وی نقل قول کرده‌اند. وی جزء اولین کسانی بود که طرح تاسیس اتحادیه بین‌المللی مهندسان فلسطینی را به عنوان نماینده مالزی ارائه کرد.
شهید فادی محمد البطش رتبه اول مسابقه (University of Malaya Three-Minute-Thesis Competition ۲۰۱۵) را نیز کسب کرده است.

البطش امام مسجد «العباس» بود و در انجمن خیریه «MyCare» در مالزی نیز مشغول به فعالیت بود. موسسات خیریه زیادی از جمله انجمن الاقصی و موسسه خیریه «i۴Syria» از جمله زیرشاخه‌های انجمن «MyCare» هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قاتل او را به صد گلوله تکه تکه کنید