جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در رقابت با مسکو؛

انگلیس هم به سمت توسعه موشک فراصوت رفت

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 787818
همزمان با پرتاب های موفقیت آمیز موشک های فراصوت روسیه و پیشرفت این کشور در توسعه و تولید این نوع موشک‌ها، انگلیس نیز به صرافت تولید این موشک ها افتاد.
انگلیس هم به سمت توسعه موشک فراصوت رفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «تونی راداکین» رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس از برنامه‌های کشورش برای توسعه موشک‌های فراصوت برای رقابت با قدرت نظامی رو به رشد روسیه خبر داد.

وی در این باره به روزنامه تایمز انگلیس گفت: ما (آن موشک‌ها را) نداریم و باید داشته باشیم.

راداکین همچنین طی اظهاراتی از تشدید تنش‌ها در امتداد مرز روسیه و اوکراین ابراز نگرانی کرد.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر، افزود که «گزینه های نظامی» را جهت پاسخ به احتمال وقوع درگیری‌ها، در اختیار کابینه قرار داده است.

موشک «زیرکان» روسیه اولین موشک کروز فراصوت جهان است که قادر به پروازهای آیرودینامیکی طولانی و مانور دادن در لایه‌های متراکم جو تنها با استفاده از نیروی پیشران خود است. حداکثر سرعت این موشک حدود ۹ برابر سرعت صوت و حداکثر برد آن هزار کیلومتر است.

موشک‌های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می‌دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملاً غیر ممکن می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *