چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

درس بزرگ حذف حاج قاسم در شبکه‌های اجتماعی

يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 787212
شبکه های اجتماعی خارج پایه در دومین سالگرد شهات حاج قاسم سلیمانی، اقدام به حذف محتوای مرتبط با این شهید کردند. اما باید دید درس بزرگ این ترور ناجوانمردانه چیست؟
درس بزرگ حذف حاج قاسم در شبکه‌های اجتماعی
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت الله امام خامنه ای در دیدار دیروز خود با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی چنین فرمود:

امروز هم مستکبران از نام او (شهید حاج قاسم سلیمانی) وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی ــ لابد بیشتر از من ‌اطّلاع دارید دیگر؛ ــ با اسم او چه برخوردی دارند میکنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش میخواهد، با هر جایی که دلش میخواهد رفتار کند. و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسمش هم میترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛‌ الگو یعنی این؛ میترسند که تکثیر بشود.

حذف پست های مربوط به حاج قاسم توسط شبکه های اجتماعی بیگانه
حالا دو سال از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد و شبکه های اجتماعی صهیونیستی به خصوص توییتر، اینستاگرام و واتساپ، طی روزهای اخیر اقدام به حذف گسترده محتوای مرتبط با شهید سلیمانی کردند که این اقدام پلتفرم های خارجی، موج گسترده اعتراضات در فضای مجازی را رقم زد. گفتنی است حذف پست های مربوط به حاج قاسم از پلتفرم های خارجی در حالی  در هفته های اخیر اتفاق افتاد که  واژه قهرمان ( Hero )  به پرکاربردترین کلیدواژه در اینستاگرام و توییتر تبدیل شد.
اقدام ناجوانمردانه شبکه های اجتماعی بیگانه گویای این واقعیت است که به فرموده مقام معظم رهبری امروزه «شهید قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر از «قاسم  سلیمانی» است و به همین  خاطر،  خط اول و اصلی طرف مقابل این است که اسم و راه حاج قاسم باید به طور کامل در دنیا بایکوت شود چون آنها می دانند که اگر اسم حاج قاسم به همین شکل در پلتفرم ها پیش رود به یک زبان و نماد مشترک ظلم ستیزی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بین آزادگان کشورهای مختلف دنیا و از هر دین و آیینی تبدیل خواهد شد.

ترور شخصیت حاج قاسم سلیمانی از کجا آغاز شد؟
ترور شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از لحظه شهادت ایشان در بامداد جمعه 13 دی 1398 توسط شبکه های اجتماعی خارج پایه و با محوریت اینستاگرام و توییتر شروع شد. پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد، کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را با این فاجعه نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

استوری‌ها و پست‌های کاربران حکایت از این داشت که اینستاگرام هر پستی را که در آن عکس یا هشتگی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، حذف می‌کند. اینستاگرام نه‌تنها عکس‌های حاج قاسم، حتی نماز خواندن رهبری بر پیکر مطهر شهید سلیمانی و فیلم هوایی از جمعیت میلیونی تهران هم را از صفحات رسمی در اینستاگرام حذف کرد و همچنین صفحات رسانه‌های رسمی کشور در اینستاگرام بسته شد.

البته اینستاگرام فقط به پاک کردن پست کاربران و بستن صفحات خبرگزاری‌ها اکتفا نکرد و هر صفحه پردنبال‌کننده‌ای را که در آن اسمی از حاج قاسم بود، بست؛ مثل صفحه آستان قدس رضوی با نیم‌میلیون مخاطب که پس از پوشش مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی بسته شد، یا صفحه سیداحمد خمینی که بیش از 900 هزار فالوئر داشت. اینستاگرام حتی صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر را به‌دلیل انتشار خبر اهدای تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دسترس خارج کرد!

بیشتر بخوانید:
نقطه زنی آمریکا در فضای مجازی ایران/ غفلت مسئولان عمدی است یا سهوی؟
ترور فیزیکی در آبسرد؛ ترور مجازی در اینستاگرام +تصاویر
مسئولان آمریکایی در پی منافع ملی؛ مسئولان ما گرفتار رودربایستی!

حکومت خودمختار اینستاگرام در دل جمهوری اسلامی!
چرا مسئولان فضای مجازی ده‌ها سال از افق نگاه رهبری عقب هستند؟!
بفرمایید تولید و انتشار «حقایق تحریف شده» با خیال راحت!
آقای رئیسی هنوز یک نفر از آن مثلث «ول» باقیمانده/ ماجرا چیست؟


البته این سانسور شدید منحصر به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نبود؛ بلکه در همین زمینه بسیاری از هنرمندان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام چندین پست در رابطه با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گذاشتند که اینستاگرام اقدام به حذف این پست‌ها کرد، پست‌هایی که در همان ساعت اولیه از سوی اینستاگرام و از صفحاتی که تیک آبی و فالوئر بالا داشتند حذف شد اما بعضی از هنرمندان بار دیگر با تکرار پست‌هایشان به این کار این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.

متاسفانه اقدام مغرضانه و غیر قانونی پلتفرم های خارجی در سانسور محتوای انقلابی، پس از شهادت حاج قاسم و در زمان شهادت فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی: شهید فخری زاده، سرلشگر شهید حجازی و همچنین در جریان جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز تکرار شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت های تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

درس بزرگ ترور حاج قاسم توسط پلفترم های خارجی چیست؟
نکته پایانی اینکه درس بزرگ اقدام ناجوانمرانه و غیرقانونی مدعیان آزادی و حقوق بشر در حذف محتواهای انقلابی به خصوص حذف پست های مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آن است که طبق توصیه های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت استقلال و حاکمیت ملی بر فضای مجازی و به منظور پیشگیری از تحریف واقعیت ها و حقایق در فضای مجازی -که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کلید آن به دست مستکبران عالم است- مدیریت صحیح فضای مجازی و اعمال حاکمیت بر شبکه های اجتماعی خارج پایه به صورت جدی در دستور کار واقع شود و با حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی برای مقابله با جنگ تبلیغاتی سهمگین دشمنان و همچنین اهتمام بیشتر مسئولان در تکمیل شبکه ملی اطلاعات، ابتکار عمل در عرصه مدیریت فضای مجازی به دست نیروهای انقلابی افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این درس را چندین ساله که دارن به ما میدن ولی نمی گیریم!
بازم دوستانی تصور می کنن باید در زمینی باز کنند که دشمن طراحی کرده و قوانین بازی را به نفع خودش با قدرت و تسلط پیاده می کنه! تازه میخوان اینجوری بازی را ببرند و انقلاب هم کنند! نمیشه! بقول معروف در زمین دیگران لانه مکن! باید زمین را بسازیم.