شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

خانم کارگردان: جشنواره امسال انقلابی‌تر است

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 786811
طبیعتا تا آثار را نبینیم نمی‌توانیم در مورد کیفیت آن‌ها صحبت کنیم، البته در نگاه اول کاملا مشهود است که جشنواره فجر امسال انقلابی‌تر از همیشه است.
خانم کارگردان: جشنواره امسال انقلابی‌تر است
به گزارش جهان نيوز، انسیه شاه‌حسینی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه فیلمسازی گفت: متاسفانه چندین سال است که به دنبال ساخت فیلم جدیدم هستم، اما هر بار به دلایلی مشکلات جلوی این کار را می‌گیرد، از سویی مشکلات مالی و نبود سرمایه و بعد از آن شیوع کرونا باعث شد تا نتوانم فیلمم را بسازم، اما در هر صورت هیچگاه ناامید نمی‌شوم و در نهایت «به کودکان شلیک نکنید» را می‌سازم.  
این کارگردان سینما در همین رابطه ادامه داد: فیلمسازی نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر شده است، سرمایه بیشتر برای فیلم‌های بفروش پرداخت می‌شود، به همین خاطر اگر فیلمی مقصدی غیر از گیشه داشته باشد باید برای یافتن سرمایه چندین برابر تلاش کند. 

وی درباره وضعیت سینمای دوران کرونا اضافه کرد: طبیعتا همه می‌دانیم برای من و همکارانم دوران سختی بود، نبود تولیدات و از سویی توقف پخش به دلیل تعطیلی سینما‌ها باعث شد تا بسیاری از هنرمندان بیکار شوند، اما از همه ناراحت کننده‌تر درگذشت بسیاری از هنرمندان به دلیل بیماری کرونا بود.

کارگردان و نویسنده فیلم «شب بخیر فرمانده» پیرامون تاثیر واکسیناسیون بر سینما اظهار کرد: طبیعتا واکسیناسیون نه تنها بر سینما بلکه در زندگی روزانه ما هم تاثیر مثبت داشته است، خوشخبتانه می‌بینیم که همین واکسیناسیون باعث شده تا دوباره سینما‌ها همچون گذشته با حضور مخاطبان روبرو شوند، البته به نظر من در شرایط حساسی قرار داریم، باید به شدت از این فرصت استفاده کنیم و نگذاریم بی احتیاطی باعث شود تا دوباره بیماری اوج بگیرد.  

وی درباره تلفیق این دوره از جشنواره فیلم فجر با بخش جهانی آن افزود: از همان ابتدا هم گفتم که این جداسازی کار درستی نیست، به نظر من جشنواره جهانی نتوانست آن طور که باید به موفقیت دست پیدا کند، حال که این دو جشنواره با یکدیگر تلفیق شده اند احتمال می‌دهم که آثار بهتر و با کیفیت تری راهی جشنواره شوند، به طور کلی در سال‌های قبل از جداسازی دو جشنواره هم می‌دیدیم که سینماگران از نقاط مختلف جهان در جشنواره حضور دارند پس به نظرم نیازی به جداسازی این دو بخش نبود.  

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» درباره آثار منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر افزود: طبیعتا تا آثار را نبینیم نمی‌توانیم در مورد کیفیت آن‌ها صحبت کنیم، البته در نگاه اول کاملا مشهود است که جشنواره فجر امسال انقلابی‌تر از همیشه است.

وی در همین رابطه ادامه داد: حضور تعداد زیادی از آثاری که به نوعی به تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده اند یکی از نیاز‌های همیشگی جشنواره بوده که گا‌ها فراموش شده است، اما در جشنواره امسال تعداد این آثار از همیشه بیشتر بوده و این اتفاق نویدبخش است.  

شاه حسینی در همین رابطه خاطرنشان کرد: وقتی از سینمای انقلابی حرف می‌زنیم به معنای این نیست که تنوع ژانر را پایین بیاوریم، اتفاقا باید در همه ژانر‌ها فیلم داشته باشیم و این نشان دهنده شکوفایی یک سینما است، اما نباید به سمتی برویم که صرفا سینمای اجتماعی راهی جشنواره شود، ما علاوه بر سینمای اجتماعی در سینمای دفاع مقدس و تاریخ معاصر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که امیدوارم در جشنواره امسال این حرف‌ها به خوبی زده شوند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *