پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۴

آخرین صحبت‌های غواص شهید «رحیم پور ازغدی» +عکس

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 786756
استاد رحیم‌پور روایت می‌کند که برادرش در آخرین سخنان خود شب قبل از عملیات کربلای ۴ خطاب به وی‌ می‌گوید:‌ «وقت رفتن است ، عملیات بسیار نزدیک و چند شب بیشتر تا دیدار دوست نمانده است...»
آخرین صحبت‌های غواص شهید «رحیم پور ازغدی» +عکس
به گزارش جهان نيوز، استاد «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از صاحب نظران شناخته شده‌ی انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. سوابق حضور این اندیشمند فرزانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بر کسی پوشیده نیست. برادرِ کوچک‌تر وی به نام «حمید» این افتخار را داشت که در عملیات «کربلای۴» یکی از هزاران غواص خط شکن بود و در همین نبرد، بال در بال ملائک گشود.
   
استاد «حسن رحیم پور ازغدی» درباره شهادت اخوی اش چنین می گوید: «من و حمید هر دو در کربلای ۴ غواص بودیم. حمید در جزیره بوارین و در حالی که دو سنگر دشمن بعثی را با رشادت هرچه تمام با نارنجک منهدم کرد، پس از نبردی شرافتمندانه خلعت شهادت پوشید.»


استاد رحیم‌پور روایت می‌کند که برادرش در آخرین سخنان خود شب قبل از عملیات کربلای ۴ خطاب به وی‌ می‌گوید:‌ «وقت رفتن است، عملیات بسیار نزدیک و چند شب بیشتر تا دیدار دوست نمانده است. برویم و دنیا را برای هر که به معرکه نیامد، بگذاریم. عاقبت با اهل تقوی است و خواهند دید که وعده خداوند ، درست است  نه وعده های شیطان...»
 

 پیکر «حمید رحیم پور ازغدی» سه سال پس از شهادتش تفحص شد و به میهن اسلامی بازگشت.
   
در این روزها که سالگرد «عملیات کربلای ۴»  است، ضمن آرزوی عاقبت به خیری و خصوصا شهادت برای استاد «حسن رحیم پور ازغدی» (ایشان در سه عملیات بدر، «والفجر ۸» و «کربلای چهار» توفیق خط شکنی در لباس غواصی را داشت)، تصاویری از این بسیجی شهید را به علاقمندان تقدیم می کنیم.

    روحمان با یادش شاد
    هدیه به روح بلندپروازش صلوات
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم







مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه برادرشهیدشون رو.
رضا
Iran, Islamic Republic of
استاد ازغدی از ذخایر انقلاب هستند. خدا حفظشان کند
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد دست ما را هم بگیرند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که امثال این شهید، جان و جوانی شان فدای میهن کردند امثال زیباکلام .....کجا بودند