کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دام موسویان برای امیرعبداللهیان!

مشرق , 6 دی 1400 ساعت 14:26

منظور اینان از آمادگی ایران برای "عدم مداخله، نفی به کارگیری زور و احترام به تمامیت ارضی بر اساس نرم‌های بین‌المللی"، فروکاستن از پشتیبانی ایران نسبت به محور مقاومت و تنها گذاشتن متحدان ایران یعنی سوریه، یمن، عراق، ونزوئلا و... است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه شرق در شماره یکشنبه گذشته خود به انتشار مقاله مشترکی از حسین موسویان و فردی به نام یونس محمودیه پرداخته است.

در بخش پایانی این مقاله که پیرامون سرنوشت برجام و چیستی رفتار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نگارش شده است، می‌خوانیم:

"اگر آمریکا به‌طور درست و کامل به برجام برگردد، ایران هم به تعهدات کامل برجامی بازخواهدگشت. بازگشت صحیح آمریکا به برجام راه را برای تعاملات و گفت‌وگوهای منطقه بین ایران و عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در قالب قطع‌نامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل باز خواهد کرد. ایران آماده است با همسایگان خود وارد مشارکت و همکاری منطقه‌ای بر اساس نرم‌های بین‌المللی احترام به حاکمیت ملی، عدم مداخله، نفی به کارگیری زور و احترام به تمامیت ارضی است. در صورت تعهد آمریکا و قدرت‌های جهانی به برجام، ابتکار دبیر کل سازمان ملل برای تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای هشت کشور حوزه خلیج فارس در سطح وزرای خارجه برای تشکیل یک سیستم همکاری و امنیت جمعی در حوزه خلیج فارس، ضروری و موفق خواهد بود."

* این اظهارات حتما نیاز به توشیح و توضیح وزارت امور خارجه کشورمان دارد زیرا سیاست کشور را امثال حسین موسویان که در مظان جاسوسی بوده‌اند و برای ترویج برجام از کاخ سفید پول گرفته‌اند، تعیین نمی‌کنند!

دقت شود که به نظر می‌رسد منظور اینان از آمادگی ایران برای "عدم مداخله، نفی به کارگیری زور و احترام به تمامیت ارضی بر اساس نرم‌های بین‌المللی"، فروکاستن از پشتیبانی ایران نسبت به محور مقاومت و تنها گذاشتن متحدان ایران یعنی سوریه، یمن، عراق، ونزوئلا و... است.

و باز هم دقت شود که ایران بر اساس عقلانیت و حقوق بین‌المللی پای در راه محور مقاومت گذاشته است. به این معنی که هیچ حضوری بدون درخواست حاکمان این کشورها نبوده است و مداخلات عقلانی، حقوقی و امنیتی ایران نیز اثباتا به امنیت بیشتر در منطقه و جهان منجر شده است.


کد مطلب: 786602

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/786602/دام-موسویان-امیرعبداللهیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com