کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی پرفروش‌ترین موکت‌های جهان

5 دی 1400 ساعت 10:23


موکت (به فرانسوی: moquette) یک نوع کف‌پوش است که از مواد آکریلیک و پلی‌پروپیلن یا پلی‌استر ساخته می‌شود. از موکت به‌عنوان پوشش کف اتاق و راهروهای ساختمان، اتوبوس، هواپیما، قطار و... استفاده می‌شود.

قبل از هر چیز شما می‌توانید برای خرید و مشاهده قیمت انواع موکت به صفحه https://gamantj.com/moquette-type/ مراجعه کنید و از مشاوران شرکت ما برای خرید موکت کمک بگیرید. باهم به سراغ پرفروش‌ترین کفپوش های موکتی می‌رویم و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

موکت تایل (کاشی موکت)



موکت تایل در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی روی زمین چید و با تلاش بسیار کم، الگوها و طرح‌های منحصربه‌فردی ایجاد کرد. بزرگ‌ترین مزیتی که موکت تایل نسبت به موکت‌های معمولی دارد این است که در صورت کثیف شدن یک قطعه مثلاً ریختن قهوه یا شیر، هر تکه را می‌توان بدون برداشتن کل موکت جدا کرد و شستشو کرد. موکت تایل که به‌عنوان موکت‌ مدولار یا موکت‌های مربعی نیز شناخته می‌شود، شامل مربع‌های جداگانه‌ای است که برای تشکیل کل موکت به هم متصل می‌شوند.

موکت تایل عموماً در اندازه‌های 48*48، 50*50، 60*60 و 96*96 سانتی‌متر موجود است. برخی از ارائه‌دهندگان موکت تایل اشکال و اندازه‌های دیگری مانند شش‌ضلعی و مثلث را نیز ارائه می‌دهند که نصب آن‌ها دقت بالاتری لازم دارد. تکه‌های موکت به‌عنوان یک گزینه کفپوش برای محیط‌های تجاری، مانند کافه‌ها و رستوران‌ها و... محبوب هستند. کاشی‌های موکت نه‌تنها به‌راحتی نصب می‌شوند بلکه به‌راحتی برداشته می‌شوند. یکی دیگر از مزایای نگهداری کاشی‌های موکت این است که در صورت نیاز به دسترسی به کف زیرین، مربع‌ها را می‌توان به‌راحتی بلند کرد.

موکت نمدی


این موکت‌ها از نظر تکنولوژی پیشرفته‌تر هستند. نمدهای سوزنی از در هم آمیختن و نمد کردن الیاف مصنوعی با استفاده از سوزن‌های خاردار و چنگال‌دار تولید می‌شوند و موکتی بسیار بادوام را تشکیل می‌دهند. این موکت‌ها معمولاً در مکان‌های تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها که در آن‌ها رفت‌وآمد مکرر وجود دارد، استفاده می‌شوند. این موکت‌ها نیازی به زیرانداز یا گیره ندارند و می‌توان آن‌ها را مستقیماً روی زمین چسباند و به‌طور کلی گزینه ارزان‌تری است. موکت‌های نمدی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

چاپی
در این روش طرح موکت با دستگاه چاپی رنگی روی آن چاپ می‌شود.

سوزنی
پرزهای موکت در این نوع موکت دارای اختلاف ارتفاع هستند مهم‌ترین نوع موکت سوزنی، موکت کبریتی است.

حرارتی
در این موکت قسمت‌هایی از موکت به‌صورت خیلی سطحی داغ می‌شود تا در آن قسمت از لحاظ رنگ و بافت تغییراتی ایجاد شود.
 
موکت تافتینگ (پرز بلند)


موکت پرزدار نوعی موکت با تکه‌های کوچک نخ بریده شده یا حلقه‌دار است که از پشتی بیرون می‌آید. موکت پرز بلند گامان تزئین جاوید که با استفاده از ماشین‌آلات ایجاد شده است، به محکم بودن و پوشیدن خوب در مدت‌زمان طولانی شهرت دارد. چندین سبک محبوب موکت از فرآیند تافتینگ استفاده می‌کنند، از جمله موکت‌های بربر.

این موکت‌ها نام خود را از تافت‌هایشان گرفته‌اند که اساساً مجموعه‌ای از الیاف نخ هستند که از درون یک بستر مانند پارچه طبیعی یا مصنوعی کشیده می‌شوند. تافت‌ها از سطح پایه بیرون می‌آیند و ممکن است مانند موکت بربری حلقه‌ای باشند یا مانند موکت‌های پرز بریده، بریده شوند. سپس یک تکه پشتی به محیطی که تافت ها از طریق آن کشیده می‌شوند اضافه می‌شود و موکت را کامل می‌کند. ایجاد موکت پرزدار نیازمند استفاده از دستگاه تافتینگ است.

مزایا
. ظاهر زیبا و متنوع
موکت تافتینگ در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. استفاده از موکت تافتینگ متناسب با رنگ دکوراسیون منزل، یک گزینه عالی برای ایجاد زیبایی منحصربه‌فرد در سالن پذیرایی و نشیمن است.

. عایق حرارت و صدا
موکت تافتینگ گرما را مانند یک عایق درون پرزهای بلند خود نگه می‌دارد و مانع از اتلاف آن می‌شود. علاوه بر این، با توجه به زندگی آپارتمانی امروزی، هنگام جابجایی وسایل منزل، این موکت مانند عایق صدا عمل می‌کند و مانع از ایجاد مزاحمت برای ساکنین طبقات پایین می‌شود.

. لطافت بالا
پرزهای بلند این نوع موکت، لطافت بالایی دارد و احساس آرامش و آسایش بیشتری در فضای خانه ایجاد می‌کند بنابراین یک گزنه بسیار عالی برای اتاق‌خواب است.
 
معایب
. نامناسب برای مکان‌های شلوغ
مکان‌های شلوغ که دارای رفت آمد بالای هستند به‌سرعت این موکت را از بین مبرند زیرا پرزهای بلند این نوع موکت به‌ویژه توسط کف کفش از بین می‌رود.

. دشواری نظافت
موکت تافتینگ به مراقبت بیشتر و نظافت مکرر نیاز دارد. برای نظافت این نوع موکت حتماً باید از جاروبرقی و بخارشوی استفاده کرد.
 
موکت اداری
موکت‌های اداری هنگام انتخاب کفپوش برای بسیاری از ادارات و سازمان‌ها همیشه در صدر فهرست قرار دارند. موکت‌های اداری، با طراحی‌های متنوع، کیفیت‌های آکوستیک عالی و مزایای فراوان دیگری که دارند، تمام نیازهای مختلف را پوشش می‌دهند. با این حال، این را از ما یاد بگیرید که انتخاب موکت اداری مناسب برای هر یک از پروژه‌های شما ممکن است آن‌طور که به نظر می‌رسد آسان نباشد. گزینه‌های خارق‌العاده زیادی وجود دارد بنابراین فاکتورهای زیادی را هم باید در نظر گرفت. اکثر موکت‌های تجاری از نایلون، الفین یا پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند. موکت الفین یا پلی پروپیلن معمولاً موکت انتخابی هستند در صورتی است که بودجه کمی دارید. این جنس موکت‌ها به‌خوبی در برابر میزان ترافیک «متوسط» مقاومت می‌کنند پس باید برای تعیین سطح دوام موردنیاز خود، میزان ترافیک پیاده‌روی خود را تجزیه و تحلیل کنید. موکت‌های الفین یا پلی‌پروپیلن به رنگ محلول دارند؛ بنابراین مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه دارند. این موکت‌ها همچنین در مناطق کم تردد یا دفتر مدیر یا فضایی که برای مدت طولانی در آن حضور ندارید به‌خوبی کار می‌کنند.

از طرف دیگر نایلون باکیفیت‌ترین موکت الیافی برای نصب در اداره است. این جنس گران‌تر اما بادوام‌تر هم است؛ بنابراین ذاتاً مدت طولانی‌تری کار می‌دهد مانند موکت الیاف الفین- پلی پروپلن، موکت‌های نایلونی نیز با رنگ محلول رنگ‌آمیزی شده‌اند و مقاومت در برابر لکه را به همان میزان ارائه می‌دهند. اگر مناطقی با ترافیک بالا دارید، با خرید موکت نایلونی در بلندمدت پول بیشتری ذخیره می‌کنید زیرا طول عمر موکت به نفع شما عمل می‌کند.
 

شرکت گامان تزئین جاوید
موکت ایران نه‌تنها در بازار داخلی محبوبیت زیادی دارد بلکه در بازار جهانی نیز جایگاه خوبی کسب کرده است. برای رفع نیاز این بازار، نمایندگی‌های رسمی و معتبر اقدام به عرضه بهترین موکت‌ها از تولیدکنندگان موکت می‌نمایند.

مجموعه گامان تزئین جاوید با هدف حمایت از تولید داخل، فعالیت‌های خود را در زمینه عرضه انواع موکت آغاز کرد و اکنون در حال عرضه محصولاتی شامل کفپوش و موکت به سراسر کشور از جمله شهرهای بزرگ تهران، اصفهان، مشهد، سنندج، شیراز و … است.

شرکت گامان تزئین جاوید نمایندگی انحصاری سه برند معتبر بازار موکت شامل The Best با محصولات موکت تایل و موکت اداری، برند ظریف مصور که با محصولات موکت و چمن مصنوعی و در آخر موکت و چمن مصنوعی آرتا است. چشم‌انداز این شرکت کسب رضایت مشتریان با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت دکوراسیون داخلی است.

آدرس: تهران - خیابان سید خندان- خیابان سهروردی شمالی- پایین‌تر از خیابان ابن یمین- مجتمع تجاری ابن یمین- طبقه اول- واحد 4- شرکت گامان تزیین جاوید


کد مطلب: 786424

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/786424/معرفی-پرفروش-ترین-موکت-های-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com