جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هر آنچه درباره زونکنهای تبلیغاتی باید بدانید

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 786288
همه ما زونکن‌ها را می‌شناسیم و از آنها حداقل یک بار استفاده کرده‌ایم. زونکن یا کلاسور یکی از اصلی‌ترین لوازم‌های تحریری و اداری است، که برای نظم دهی به پوشه‌ها، برگه‌ها و مدارک استفاده می‌شود. زونکن‌ها در اماکن اداری بیشتر کاربرد دارند و جزو لوازم اداری مصرفی روزمره محسوب می‌شوند.

اما گاهی اوقات شرکت‌ها از این ابزار اداری، به‌عنوان تبلیغات یا حتی هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، ولی انتخاب هوشمندانه‌ای است؛ به‌ویژه برای تبلیغات در سازمان‌های بزرگی که ارباب رجوع دارند، و تردد افراد جدید در آنجا بیشتر است. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید چطور می‌توان از زونکن به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.
 

زونکن تبلیغاتی چیست؟
زونکن یکی از پرکاربردترین لوازمی است، که برای امور بایگانی اداری و نظم دهی به اسناد و اوراق استفاده می‌شود. جنس زونکن‌ها از پلاستیک و مقوا است، و در سایزهای A5، A4 و A3 با رنگ بندی‌های مختلف در بازار موجود هستند. اغلب زونکن‌ها یک گیره فلزی دارند که به‌وسیله آن اسناد و مدارک به‌صورت منظم، آرشیو و نگهداری می‌شوند. در واقع ماهیت طراحی و تولید زونکن‌ها، نظم دهی و مرتب کردن اوراق کاغذی است.

اما برویم سراغ زونکن تبلیغاتی. همان طور که می‌دانید جلد یا کاور زونکن این قابلیت را دارد که از آن برای چاپ هر طرحی استفاده کنید، چرا این طرح تبلیغات برند شما نباشد؟! چاپ لوگوی سازمانی یا طرحی از تبلیغات کسب و کار شما روی زونکن‌های آماده، و ارائه آن به‌عنوان هدیه تبلیغاتی در ایام خاص یا نمایشگاه‌ها به مشتریان سازمانی چیزی است که به‌عنوان زونکن تبلیغاتی شناخته شده است. مجموعه‌های مختلفی در زمینه چاپ زونکن برای مصارف تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، از جمله گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک که در نوع خود بهترین هستند.
 
 
 انواع زونکن‌های تبلیغاتی
چاپ زونکن تبلیغاتی یک انتخاب هوشمندانه برای تبلیغات نامحسوس در سازمان‌ها است. شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلفی که مشتریان سازمانی و شرکتی دارند، می‌توانند از جلد زونکن برای چاپ تبلیغات خود استفاده کنند. دلیل تأکید بر استفاده از این نوع زونکن‌ها برای مشتریان سازمانی این است که، زونکن در اداره‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. زونکن‌های تبلیغاتی از نظر هدف استفاده، به دودسته تقسیم می‌شوند:

هدیه تبلیغاتی
زونکن هایی که به‌عنوان هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در تیراژ بالا، سایز A4 و با برند سازمانی چاپ می‌شوند. معمولاً از این زونکن‌ها به‌عنوان جایگزینی برای کاتالوگ یا پوسترهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. هدف اصلی کاربرد این نوع زونکن‌ها، صرفاً تبلیغات است.

چاپ طرح و تصویر اختصاصی روی جلد زونکن در جلب توجه مشتری بسیار تاثیرگذار است، و باید در انتخاب طراحی و رنگ آن حتماً دقت نظر کافی داشت. دقیقاً مانند زمانی که برای طراحی جعبه محصول زمان می‌گذارید، و برایتان مهم است که متمایز باشد.

چاپ سفارشی
این نوع زونکن در سایزهای غیراستاندارد، تعداد محدود و به‌صورت کاملاً سفارشی چاپ می‌شوند. به‌عنوان مثال شرکت‌های تولیدکننده پارچه، پرده، موکت، پارکت و... برای نشان دادن نمونه واقعی محصولات خود به مشتریان، زونکن مخصوص نمونه محصولات را چاپ می‌کنند. طرح جلد، رنگ و ابعاد این نوع زونکن‌ها بر اساس نظر و سلیقه تیم طراحی کاملاً قابل تغییر است.


کاربردهای مختلف زونکن‌های تبلیغاتی
زونکن یا کلاسور کاربردهای مختلفی دارد، اما مهمترین و اصلی‌ترین کاربردی که اتفاقاً به همان منظور طراحی شده و شهرت پیدا کرده‌اند، بایگانی کردن اوراق و نظم دهی به آن هاست. اما زونکن کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:
  1. چاپ زونکنهای آلبومی
یکی از کاربردهای زونکن تبلیغاتی، استفاده از آن به‌عنوان آلبوم تصاویر یا نمونه محصول است. زونکن به خاطر گنجایش بالایی که دارد، می‌تواند تعداد زیادی عکس چاپ شده یا نمونه محصول باریک و ظریف را در خود جای دهد. عکاسان و شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی یکی از طرفداران این نوع زونکن‌ها هستند، زیرا از سایزهای کوچک آن برای آرشیو و نگهداری از تصاویر و سایزهای بزرگ‌تر آن برای آلبوم سمپل محصول استفاده می‌کنند.
  1. چاپ زونکن بهعنوان کیف CD و DVD
کاربرد دیگر زونکن‌های تبلیغاتی استفاده از آن به‌عنوان کیف سی‌دی و دی‌وی‌دی است. این نوع زونکن‌ها کاملاً کاربردی هستند، و از این جهت پتانسیل بالایی برای استفاده به‌عنوان ابزار تبلیغاتی دارند.
  1. زونکن برای آرشیو و بایگانی اسناد و مدارک
برای بایگانی و منظم کردن مدارک، و پیدا کردن سریع اسناد و اوراق مهم و ضروری در سازمان‌ها و اداره‌ها، زونکن انتخاب مناسبی است. این نوع زونکن‌ها برای هدیه دادن به سازمان‌ها چاپ می‌شوند. معمولاً سایز آنها A4 و A5 بوده و در تیراژ بالا چاپ می‌شوند.
 
مزایای استفاده از زونکن‌ها
زونکن‌ها پوشه‌هایی زیبا، مستحکم و جاداری هستند، که هر جا نیاز به دسته بندی و بایگانی اوراق وجود داشته باشد، استفاده می‌شوند. در خصوص مزیت‌های استفاده از زونکن می‌توان اشاره کرد به:
  1. استفاده از لوگو، نام برند و رنگ سازمانی در طراحی زونکن تبلیغاتی
    دسته بندی منظم، دقیق و سازماندهی شده اوراق و مدارک
    امکان استفاده از زونکن به‌عنوان جایگزینی برای سایر وسائل تبلیغاتی
    امکان چاپ زونکن در ابعاد و رنگ بندی سفارشی و دلخواه
 
هزینه و قیمت طراحی زونکن برای تبلیغات
قیمت طراحی زونکن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تیراژ سفارش، جنس زونکن و نوع چاپ آن. انتخاب سطح کیفی هر کدام از این فاکتورها در قیمت تمام شده کار تعیین کننده است. کیفیت مقوا یا پلاستیک زونکن، اندازه و جنس عطف، ضخامت بدنه زونکن، کیفیت، ابعاد و تعداد قفل‌ها، نوع چاپ و میزان وضوح گرافیکی آن، کیفیت و ابعاد حلقه‌های فلزی و نوع طراحی همگی در قیمت تمام شده نهایی مؤثر هستند.

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای چاپ زونکن بسیار مهم است، زیرا کیفیت محصولی که از آن برای تبلیغات یا ارائه به مشتریان استفاده می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک یکی از شرکت‌های معتبر و با سابقه در زمینه چاپ زونکن‌های اختصاصی و تبلیغاتی است. همچنین می‌توانید از سایر خدمات این مجموعه مانند چاپ هدایای تبلیغاتی، چاپ زونکن، جعبه هارد باکس و... نیز استفاده کنید. در afragraphic.com می‌توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *