جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کرزی: جامعه جهانی با طالبان همکاری کند

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 786230
رئیس جمهور سابق افغانستان با اظهار اینکه طالبان عملاً مقامات رسمی این کشور هستند، از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی با طالبان همکاری کند.
کرزی: جامعه جهانی با طالبان همکاری کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در افغانستان، بی‌اعتمادی به طالبان را کنار گذاشته و رساندن کمک‌ها به مردم افغانستان را در اولویت قرار دهد.

وی با اظهار اینکه «طالبان اکنون بالفعل مقامات رسمی افغانستان هستند» به  «سی‌ان‌ان» گفت: زمان آن رسیده که جامعه جهانی با طالبان برای جلوگیری از مرگ میلیون‌ها نفر از گرسنگی همکاری کند.

کرزی با اشاره به اتهامات «عمران خان» نخست وزیر پاکستان مبنی بر اینکه داعش از افغانستان تهدیدی علیه امنیت این کشور است، افزود: بین کمک به یک کشور و استفاده از موقعیت برای تضعیف کسی تفاوت وجود دارد. من امیدوارم که دولت پاکستان به دنبال مقصر دانستن افغانستان برای چیزی نباشد که افغانستان قربانی آن بوده است.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که پس از فرار مخفیانه و ناگهانی «اشرف غنی» از طالبان دعوت کردند به کابل بیایند تا با محافظت از مردم از سقوط کشور به هرج‌ومرج و چپاول اموال مردم توسط عناصر ناخواسته جلوگیری شود.

وی همچنین تصریح کرده بود که فرار اشرف غنی تلاش‌های او و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی سابق افغانستان را برای اینکه طالبان به‌عنوان بخشی از یک توافق مذاکره شده وارد پایتخت شوند را خنثی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *