پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جایگاه و نقش مبلمان اداری از نگاه طراحان دکوراسیون فضای اداری

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 785844
غالب افراد معمولاً بیش از یک سوم از روز خود را در محل کارشان می‌گذرانند. برخلاف زمانی که دفاتر فقط به اتاقک نیاز داشتند، اخیراً شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای به فضاهای کاری مدرن و تعاملی نیاز دارند تا بتوانند نیروهای مستعد خود را حفظ کنند و از سویی دیگر به رشد و بهبود بهره‌وری بیندیشند. فضای داخلی فرهنگ، چشم‌انداز فرهنگ کلی شرکت و مهم‌تر از عامل تشویق کننده در جهت بهبود همکاری است. طی سال‌های اخیر، به دلیل پیشرفت‌های فناوری، الگوی طراحی مبلمان اداری نیز همگام باتغییرات فضاهای اداری دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا  با جایگاه و نقش مبلمان اداری از نگاه طراحان دکوراسیون فضای اداری آشنا شویم.

نقش مبلمان اداری در بهبود وضعیت کاری کارمندان
ما طبیعتاً با محیط خود درگیر هستیم. خلق‌وخوی ما منعکس کننده محیط اطرافمان است، زمانی که خودمان را با فضایی پر جنب‌وجوش احاطه کنیم انرژی‌مان بالا می‌رود و زمانی که دنیای اطراف ما کسل‌کننده می‌شود در خودمان فرو می‌رویم. از آنجایی که بهره‌وری ما اغلب از وضعیت ذهنی ما سرچشمه می‌گیرد، زیبایی‌شناسی اداری نه تنها به عنوان یک سبک، بلکه به عنوان ابزاری برای الهام بخشیدن به کارمندان اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 اهمیت نوآوری در طراحی مبلمان اداری جدید بسیار چشم‌گیر است، چرا که طراحی مبلمان‌های کاربردی و جذاب به ایجاد ارتباطات قوی‌تر، همکاری و تعامل بین کارمندان کمک می‌کند. نیروی کار امروزی به کاری هوشمندانه‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر اعتقاد دارد. از این رو بسیار مهم است که طراحی مبلمان اداری هماهنگ و مکمل سایر عناصر تأثیرگذار بر بهره‌وری باشد. کارمندان امروزی فضاهایی را ترجیح می‌دهند که تعاملات غیررسمی و کار متمرکز را برای آن‌ها امکان پذیر می‌کند. نیروی کار امروزی می‌خواهد آزادی بیشتری در مورد زمان و نحوه کار در یک محیط اداری داشته باشد و از طرفی هم افراد حریم خصوصی خود را می‌خواهند و نیاز به فضاهایی برای همکاری دارند.
 

اهمیت مبلمان اداری در طراحی داخلی فضای اداری

نقش مهم جزئیات
هنگامی‌که در مورد جزئیات تصمیم می‌گیرید، باید عملکرد دفتر خود را نیز مشخص کنید. تعداد افرادی که استخدام می‌کنید تعداد فضاهای کاری مورد نیاز را تعیین می‌کند. همچنین باید تصمیم بگیرید که چه نوع میزهایی را ترجیح می‌دهید فضای شما دارای اتاقک است یا سبک باز را برای دفتر خود انتخاب کرده‌اید. اگر قصد دارید میزبان مشتریانی در دفتر خود باشید باید راحتی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید مکانی برای معاشرت و غذا خوردن کارمندان خود داشته باشید، باید فضای جداگانه‌ای را برای آن طراحی کنید و مبلمان مناسب آن را هم تهیه کنید.

تعادل شکل و عملکرد
مبلمان اداری شیک چیزی بیش از یک نمای زیبا ارائه می‌دهد. طراحی چشم‌گیر یک دفتر بر هر چیزی که در محل کار اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد، از اولین برداشت‌های مشتریان و استعدادهای بالقوه گرفته تا کارهای انجام شده در دفتر. در حالی که بسیاری به باز طراحی محل کار به عنوان هزینه‌ی اضافی نگاه می‌کنند، صاحبان کسب و کار باهوش اهمیت سرمایه‌گذاری را بر مبلمان اداری را به خوبی تشخیص می‌دهند.
دکور جالب و جذاب همراه با مبلمان اداری کاربردی و مدرن، کارمندان را تشویق می‌کند که ازنظر ذهنی با محیط اطراف خود درگیر شوند. فضای خسته کننده و غیر جالب الهام بخش هیچ کسی نیست و همچنین کارکنان را تشویق نمی‌کند تا با انرژی به وظایف خود عمل کنند. کارمندان علاقه‌مند هیجان انکارناپذیری برای کار خود دارند که در هر چیزی که تولید می‌کنند نیز به خوبی نمایان است.
 

ارگونومی کلید بهره‌وری
مبلمانی اداری با طراحی ارگونومیک بهترین انتخاب برای تجهیزات اداری شما هستند. طراحی ارگونومیک در مورد خرید قطعات مبلمان و تجهیزاتی است که به طور خاص باهدف به حداکثر رساندن کارایی و راحتی بیشتر در محیط کار طراحی شده‌اند. ارگونومی به‌اندازه زیبایی شناسی مهم است، زیرا اگر کارکنان شما راحت نباشند، هرگز نمی‌توانند از ساعات کاری خود بهترین استفاده را ببرند.

جذابیت و آسایش
فناوری چهره دفاتر مدرن را تغییر داده است و کارمندان با انتخاب نحوه انجام وظایف خود، گزینه‌های بیشتری نسبت به همیشه پیش روی خود دارند. به‌خصوص فناوری‌های تلفن همراه بسیاری از کارمندان را از حضور روزمره در محل کار دور کرده است. اکنون کارفرمایان باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای آوردن نیروی کار با استعداد خود برای انجام وظایف روزانه خود به محل کار، به‌جای کافه‌های راحت و پر نور ارائه کنند. مبلمان اداری ارگونومیک باید راحتی زیادی را برای ساعات کار طولانی فراهم کند و گزینه‌های ذخیره‌سازی شخصی باید بتواند مطابق نیاز کارمندان باشد.

افزایش شادی و سلامتی
مبلمان اداری نه‌تنها سطح بهره‌وری را تعیین می‌کند، بلکه نقش مهمی در سلامت کارکنان دارد. هیچ کس نمی‌تواند در شرایط اداری ناخوشایند به خوبی کار کند. طراحی نامناسب میز و صندلی می‌تواند باعث درد و بیماری‌های غیرمنتظره شود. انتخاب مبلمانی مختص فضای شما که برای ایجاد یک محیط بهینه در محل کار طراحی شده باشد باید از اولویت بالایی برای شما برخوردار باشد. درواقع شما با مراقبت از سلامت و رفاه کارکنان خود آن‌ها را برای موفقیت آماده می‌کنید و ابزارهایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید تا توانایی خود را ثابت کنند.
 

کلام پایانی
برای یک کارمند معمولی که احتمالاً نیم بیشتری  از روز خود را در فضای کاری اداری می‌گذراند چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند بر خلق‌وخو و بهره‌وری آن‌ها تأثیر بگذارد.  یکی از مهم‌ترین این عوامل انتخاب مبلمان اداری مناسب است. از یک سو انتخاب مبلمان اداری با طراحی خوب می‌تواند روحیه و بهره‌وری کارکنان شما را افزایش دهد. از طرفی ایجاد انگیزه در کارمندان برای کار سخت در ساعات کاری، به‌خصوص زمانی که نمی‌خواهند درجایی که هستند احساس راحتی کنند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. عدم راحتی و بی‌انگیزگی دلیل بیکاری کارمندان زیادی است؛ اما خرید مبلمان اداری و میز و صندلی مناسب برای دفترتان می‌تواند زمان بیکاری محیط شرکت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بهره‌وری را در میان همه کارمندان افزایش دهد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *