شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۷

شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران

يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 785751
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، جزئیات خبر مربوط به مشاهده سویه اومیکرون در کشورمان را تشریح کرد.
شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی گویا، روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در گفتگو با شبکه خبر سیما، گفت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد یکشنبه مثبت بود، چند مورد مشکوک نیز وجود دارد که در حال بررسی آن‌ها هستیم و به محض اینکه تشخیص آزمایش آن‌ها تأیید شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که چندین نوع کیت تشخیص ویروس داریم که پیچیده‌ترین سویه‌ها را تشخیص می‌دهند، افزود: فرد مبتلا، هموطن (آقا) است که اخیراً از یکی از کشور‌های همسایه وارد کشور شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فرد مبتلا در تهران شناسایی شده و حال عمومی او خوب است و همه مراقبت‌های لازم از بیمار به عمل آمده است.

گویا با تاکید بر این موضوع که واکسن‌های مورد استفاده برای سویه اومیکرون نیز اثربخشی دارند، تصریح کرد: افرادی که ۳ دوز واکسن دریافت کرده اند، ایمنی بیشتری دارند.

وی افزود: کسانی که قبلاً مبتلا شده اند این تصور پیش نیاید که دیگر مبتلا نمی‌شوند، برعکس کسانی که قبلاً مبتلا شده اند، امکان دارد بیشتر درگیر سویه اومیکرون شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از کدوم کشور چرا شفاف صحبت نمیکنن
احمد
Iran, Islamic Republic of
از امارات وارد شده
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش رحم کند والا این واکسن ها اثری ندارد. تا حالا دو دوز می گفتن لازمه الان میگن 3 دوز چند روز دیگه هم 3 دوز میگن به درد نمیخوره و 4، 5، و.... دوز
بیجهت هم دارن سختگیری میکنن
Iran, Islamic Republic of
خدایا رحم کن ،تازه داریم نفسی میکشیم،بچه هامون میرن مدرسه...
...
جالب توجه متولیان بازگشایی های فله ای و غیرکارشناسی حالا بیایید ومسئله را در عمل نه اینکه روی کاغذ حل کنید
برای یکماه مدارس را تعطیل ومشاغل را بصورت دورکاری در بیاورید.این سویه ی جدید واکسن فایزر هم ناکارآمد بوده چه برسه واکسن های دیگه