کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخراج معلم محجبه از مدرسه‎

28 آذر 1400 ساعت 14:30

اقدام اخیر مقام‎های استان کبک کانادا علیه یک زن محجبه تنها نمونه‌ای از اقدامات اسلام ستیزانه علیه مسلمانان است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، رسانه‌های کانادا به تازگی گزارش دادند که «فاطمه انوری»، معلم محجبه پایه سوم ابتدایی در یکی از مدارس استان «کبک»، از کار خود اخراج شده است.

مقام‎های «کبک»، مدعی شدند که این اقدام بر اساس لایجه‎ای موسوم به «لایحه ۲۱» صورت گرفته است.

این لایحه در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده و کارکنان نهاد‌های رسمی «کبک» را از پوشیدن نماد‌های مذهبی منع می‌کند.
این قانون جنجالی به خصوص زنان مسلمان را در «کبک» هدف قرار داده است.

«لایحه ۲۱» اگرچه از زمان تصویب با چالش‌هایی مواجه بوده، اما اکنون اخراج «فاطمه انوری» از یک مدرسه ابتدایی در شهر «چلسی» استان «کبک»، واکنش‎ها و محکومیت گسترده‌ای علیه این لایحه به همراه داشته است.

پایگاه «سی تی‌ وی» در گزارشی به وضعیت زنان مسلمان در کانادا پرداخته و می‌نویسد «تبعیض و خشونت علیه آن‌ها در این کشور موضوعی جدید نیست.»

این گزارش می‌گوید «تبعیض علیه زنان با حجاب در کانادا چیز جدیدی نیست، اما آن‌ها می‌گویند که با افزایش اسلام هراسی و حملات علیه زنان مسلمان در سراسر این کشور، ترس آن‌ها بیشتر شده است.»

سخنران یکی از مساجد شهر «ادمونتون» می‌گوید که او با زنانی که در تلاش هستند راه‌هایی برای هوشیاری بیشتر در برابر این حملات بیابند، گفت‎وگو‌های بیشتری داشته است.

«جمال عثمان»، معاون جامعه مسلمانان مسجد «ادمونتون»، می‌گوید «من با برادران دیگر نیز گفت‎وگو‌های زیادی داشته‌ام؛ همسران، دختران، مادرانشان در معرض ابراز تنفر بوده‌اند؛ و ما همچنان قربانی می‌شویم.»

یکی از دختران مسلمان در «ادمونتون»، می‌گوید که می‌خواهد حجاب خود را داشته باشد، اما تجربیات و گزارش‌های او از حملات خشونت‌آمیز به زنان مسلمان - از جمله دستکم ۱۰ مورد در شش ماه گذشته - همچنان او را منصرف می‌کند.
این ترس زمانی تشدید شد که اخیرا ۴ عضو یک خانواده در شهر «لندن» ایالت اونتاریو، در یک حمله هدفمند کشته شدند.

۲ تن از زنان با حجاب بودند که مردی ۲۰ ساله با کامیون خود این خانواده را زیر گرفت و تنها یک پسر ۹ ساله زنده ماند.
این زن مسلمان کانادایی می‌گوید «این ترس ناخودآگاه، زیربنایی است که در تمام جنبه‌های زندگی شما نفوذ می‌کند و احساس امنیت واقعا سخت است؛ دوستانم که حجاب دارند همین احساس را دارند؛ برخی از آن‌ها به من گفته‎اند وقتی حجاب خود را در آغوش می‌گیریم، مرگ را در آغوش می‌گیریم.»

با این وجود «نادیا منصور»، دختر مسلمان ۱۸ ساله، از شهر «پرنس جورج» می‌گوید در حالی که گزارش‌های مربوط به حملات علیه زنان مسلمان برخی را ترسانده است، این امر آن‌ها را از اعتقادات مذهبی خود منصرف نکرده است.
وی با اشاره به «لایحه ۲۱» در «کبک»، می‌گوید «این نشانه بزرگی برای زنان مسلمانی است که حجاب را انتخاب می‌کنند.»

«نادیا منصور»، در بخش دیگری گفت «من در دبیرستان به دلیل داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفته‎ام؛ در واقع احساس می‌کنم که دیگر نمی‌ترسم؛ این دین من است و از آن دفاع خواهم کرد.»


کد مطلب: 785747

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/785747/اخراج-معلم-محجبه-مدرسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com