کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پشت کنکوری ها از کی باید شروع کنند؟

28 آذر 1400 ساعت 10:37


کنکور سراسری برای دانش‌آموزان ایرانی بسیار مهم است. دانش‌آموزان بعد از گذراندن سال‌های تحصیلی‌شان در انتظار موفقیت در آزمونی به نام کنکور هستند. برای موفقیت در کنکور باید برنامه‌ریزی کرد. یکی از دلایل موفقیت نشدن دانش‌آموزان در کنکور سراسری عدم برنامه‌ریزی صحیح و دسترسی به کتاب‌های کمک آموزشی معتبر است. اگر شما هم حداقل یک‌بار تجربه کنکور سراسری را دارید احتمالاً به نقاط ضعف خود آگاه هستید و می‌خواهید این بار با قدرت و یک برنامه مشخص به پیشواز کنکور بروید. با توجه به این توضیحات، پشت کنکوری‌ها از کی باید شروع کنند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا این سوال مهم را بشکافیم و مسیر درست را بهتر و دقیق‌تر بررسی کنیم.

قبل از اینکه زمان را برای شروع تعیین کنید، باید یک تصمیم جدی بگیرید!
فرض کنید باید از شهر A به شهر B بروید که 2000 کیلومتر مسافت دارد! قبل از هر چیز باید از خودتان بپرسید آیا حاضرید 2000 کیلومتر را بپیمایید؟ اگر جواب بله است به مرحله دوم وارد می‌شوید. حالا با چه وسیله‌ای می‌خواهید بروید؟ هواپیما، قطار، تاکسی یا ماشین شخصی خودتان؟ فرض کنیم که می‌خواهید با خودروی شخصی‌تان مسیر 2000 کیلومتری را طی کنید. باید قبل از هر چیز خوب بخوابید، لوازم سفر مورد نیاز خود را همراه داشته و برای رسیدن به مقصد به اندازه کافی بنزین داشته باشید! اگر حجم باک خودرو شما 50 لیتر باشد و در هر 100 کیلومتر هم 8 لیتر سوخت مصرف کند؛ شما بیش از 160 لیتر بنزین برای 2000 کیلومتر نیاز خواهید داشت. با یک برنامه‌ریزی مشخص می‌توانید مسیر 2000 کیلومتری را در مدت زمان مشخصی طی کنید؛ به شرطی که در مسیر، کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی را رعایت کنید.

واقعیت این است که برای موفقیت در کنکور نیز ابتدا باید تصمیم جدی بگیرید که هدف شما چیست و چرا می‌خواهید دوباره آزمون بدهید. سپس باید تصمیم بگیرید که آیا به‌صورت خودخوان ادامه می‌دهید یا با شرکت در آزمون‌های آزمایشی موسسات معتبر پیش می‌روید. در ادامه اقلام مورد نیاز که شامل خرید کتاب کنکور می‌شود را باید تهیه کنید و با یک برنامه‌ریزی مشخص پیش بروید. زمان شروع همان روزی است که دوباره تصمیم گرفته‌اید که کنکور دهید. حالا راند دوم آغاز شده است و چرایی کنکور دادن‌تان مشخص است در ادامه همراه ما باشید تا چگونگی درس خواندن برای کنکور را بیشتر بررسی کنیم.
 


نکاتی برای پشت کنکوری‌ها؛ سال گذشته خود را بررسی و آنالیز کنید!
احتمالاً برای بار دوم است که می‌خواهید در کنکور شرکت کنید، پس تا حدی با روال کنکور آشنایی دارید. سوالات کنکور معمولاً طبق بودجه‌بندی خاصی مطرح می‌شوند. قدم اول بررسی بودجه‌بندی سوالات کنکور سال‌های پیش است. باید بدانید از هر بخش کتاب چه تعداد سوالاتی مطرح می‌شود. قدم دوم شناسایی نقاط ضعف و قوت است. باید بدانید که برای چه دروسی نیاز به آموزش بیشتر دارید. در کدام درس قوی هستید و سبک خواندن شما چه ایرادات و اشکالاتی دارد. برای این کار ممکن است به یک مشاور تحصیلی مجرب نیاز داشته باشید.
زمان برای پشت کنکوری‌ها بسیار مهم است و باید برای هر چیزی که باعث می‌شود زمانتان هدر برود را کنار بگذارید. یکی از چالش‌های دانش‌آموزان تهیه کتاب کنکور است. قدم سوم خرید کتاب مناسب با سطح خودتان است. در فروشگاه بانک کتاب می‌توانید کلیه کتاب‌های کمک درسی و دی وی دی‌های آموزشی مورد نیاز خود را به‌صورت یکجا خریداری و در زمان خود صرفه‌جویی کنید!

پشت کنکوری‌ها چگونه درس بخوانند؟ سبک مطالعاتی خود را بشناسید!
دانش‌آموزان پشت کنکوری با کتاب‌های متوسطه و سوالات کنکور آشنایی دارند. اما در خصوص روش خواندن خود باید یک بازبینی اساسی داشته باشند. پشت کنکوری‌ها باید با واقعیت سطح دانش خود روبه‌رو شوند؛ به‌طوری‌که اگر دانش‌آموزی در درسی مشکل آموزشی دارد باید هر چه سریع‌تر با دوره، کتاب کمک درسی یا دی وی دی مشکل آموزشی خود را رفع کند! کتاب‌های پیش نیاز را باید اولویت قرار داد؛ استفاده از کتاب کمک آموزشی استاندارد و معتبر می‌تواند در درک مفاهیم درسی به شما کمک ویژه‌ای کند! توجه کنید که حتماً کتاب و منابعی که استفاده می‌کنید باید مطابق با سطح و توانایی‌های شما باشد.

بعد از اینکه کتاب درسی را با استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی فرا گرفتید باید میزان یادگیری خود را با سوالات کنکور و تالیفی بسنجید. به همین دلیل ضروری است که برای هر درس از کتاب تستی معتبری استفاده کنید. خوشبختانه در طول سال تحصیلی بانک کتاب مارکا از هوش کمپلکس برای تیزهوشان گرفته تا کلیه کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان کنکوری را موجود دارد. با خرید آنلاین می‌توانید سریع‌تر کتاب‌های کمک درسی خود را تهیه کنید.
 

از تجربیات پشت کنکوری‌ها بهره بگیرید! بشنوید، تحلیل کنید بعد تصمیم بگیرید!
 سعی کنید با دانش‌آموزان پشت کنکوری دیگر ارتباط بگیرید. دانش‌آموزانی پشت کنکوری نسبت به موفقیت در آزمون سراسری حساس‌تر هستند و نمی‌خواهند فرصت را از دست بدهند! چراکه تمام تمرکز خود را برای قبولی در کنکور آتی خواهند گذاشت.

با استفاده از تجربیات پشت کنکوری‌ها می‌توانید کتاب‌های کمک درسی معتبری پیدا کنید و شیوه‌های آسان‌تری برای یادگیری مفاهیم سخت درسی به دست‌آورید.

تجربیات دیگران در برخی موارد راهگشا است. اما باید بررسی کنید که آیا چنین توصیه‌هایی با سبک و سیاق خواندنی شما همسو هست یا نه. در ادامه باید تصمیم بگیرید با تجربیاتی که به دست می‌آورید چه کنید. می‌توانید روش‌ها و تکنیک‌هایی که فکر می‌کنید با سبک شما هم راستا هستند را به مدت محدودی تست کنید. سپس اگر خروجی مثمر ثمری گرفتید آن را ادامه دهید تا بهره‌وری خود را بالا ببرید.

بانک کتاب مارکا مرجع معتبر خرید کتاب کنکور در ایران
در این مقاله بررسی کردیم که پشت کنکوری‌ها از کی باید شروع کنند. واقعیت آن است که وقت برای یک کنکوری‌ها حکم طلا را دارد و باید از هر زمانی برای مطالعه و درک همه مفاهیم کتاب درسی استفاده کند. شناسایی دروس سخت و پیدا کردن نقاط ضعف‌تان بسیار مهم است. با کتاب کمک درسی، دی وی دی و دوره‌های آموزشی می‌توانید مشکلات آموزشی خود را برطرف کنید.

سعی کنید خلاصه‌نویسی کنید و نکات مهم را در دفترچه یادداشتی بنویسید. تا در دوران جمع‌بندی از نکات مهم در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

برای تهیه کتاب درسی و کمک آموزشی نیازی نیست به فروشگاه‌های حضوری مراجعه کنید. بانک کتاب مارکا کلیه کتاب‌های مورد نیار کنکوری‌ها را را موجود دارد. اگر برای تهیه کتاب درسی و کمک درسی خود با چالش عدم موجودی و نایاب بودن مواجه شدید با کارشناسان مارکا کتاب به شماره تماس 66400400-021 تماس بگیرید.


کد مطلب: 785711

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/785711/پشت-کنکوری-کی-باید-شروع-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com