کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی در سازمان ملل

باشگاه خبرنگاران , 27 آذر 1400 ساعت 11:42

مجمع عمومی سازمان ملل علی رغم مخالفت آمریکا به قطعنامه حاکمیت فلسطین بر منابع طبیعی این کشور رای موافق داد.


به گزارش جهان نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۶ رای موافق در مقابل تنها ۷ رای مخالف رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونیزیا، پالائو و نائورو، قطعنامه‌ای را با عنوان حاکمیت فلسطینیان و ساکنان عرب جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحث اشغال رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

در این قطعنامه که روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ به وقت محلی نیویورک، به تصویب رسید، بر حق مسلم مردم فلسطین و نیز جمعیت عرب ساکن در جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی تاکید شده و از رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر خواسته شده است، بهره‌برداری نامشروع از این منابع را در سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی متوقف کند.

این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که به تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی عمل و فوری و به طور کامل سیاست‌ها و اقداماتی را که با هدف تغییر وضعیت و ماهیت سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کرده است، متوقف کند.

در بخش دیگری از این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده، همه اقداماتی که به محیط زیست مناطق اشغالی آسیب وارد آورده است و بهداشت و سلامت مردم تحت اشغال را تهدید می‌کند، از جمله فعالیت‌های شهرک‌نشینان در این خصوص را تعلیق کند.

توقف تخریب زیرساخت‌های حیاتی از جمله لوله‌کشی آب، شبکه‌های فاضلاب، خطوط برق، تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان، زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب، از دیگر موارد خواسته شده از رژیم صهیونیستی در این قطعنامه است.
این قطعنامه ماه گذشته توسط گروه ۷۷ بعلاوه چین در کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و تصویب شده بود که امروز، مجمع عمومی با رای اکثریت بر تصمیم کمیته دوم صحه گذاشت.


کد مطلب: 785597

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/785597/تصویب-قطعنامه-ضد-صهیونیستی-سازمان-ملل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com