پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۳

بازدید رئیسی از منطقه محروم زنجان نتیجه داد +فیلم

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 785571
یکی از برنامه‌های از پیش تعیین نشده سفر رئیس جمهور در دهمین سفر استانی به زنجان بازدید از منطقه محروم کوی فلسطین در حاشیه این شهر بود، بازدیدی که این روزها شاهد نتیجه دادن آن هستیم به طوری که استاندار از جابه‌جایی اهالی این منطقه خبر داده است.
بازدید رئیسی از منطقه محروم نتیجه داد +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یکی از برنامه‌های از پیش تعیین نشده سفر رئیس جمهور در دهمین سفر استانی به زنجان بازدید از منطقه محروم کوی فلسطین در حاشیه این شهر بود، بازدیدی که این روزها شاهد نتیجه دادن آن هستیم به طوری که استاندار از جابه‌جایی اهالی این منطقه خبر داده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در این بازدید سرزده و در جمع اهالی این منطقه گفت: خوشحال هستم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسؤولان استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه ای مناسب برنامه‌ریزی و اقدام شود.

اما در حدود یک ماه پس از این بازدید خبرهای خوشی در مورد این منطقه و اهالی آن به گوش می‌رسد که نشان دهند همت دولتمردان برای عمل به گفته‌ها و قول‌هایشان دارد.

کوی فلسطین زنجان جابه‌جا می‌شود
محسن افشارچی، استاندار زنجان در ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به مشکل موجود در سکونت‌گاه‌های غیرمجاز استان، اظهار کرد: مناطقی همچون نجف‌آباد، اسلام‌آباد و سایان با توجه به اینکه به‌ عنوان سکونت‌گاه غیرمجاز شناخته می‌شود باید با بهسازی شرایط را برای زندگی ساکنان تسهیل کنیم ولی مناطقی همچون کوی فلسطین امکان بهسازی وجود نداشته و باید حتماً جابه‌جا شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اهالی کوی فلسطین باید نسبت به جابه‌جایی توجیه شوند و زمینه این کار هر چه سریع‌تر فراهم شود، افزود: در گام نخست باید نسبت به مسائل فرهنگی این جابه‌جایی توجه لازم را داشته باشیم و پس از آن با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن فضا را برای انتقال آن‌ها به منازل مناسب فراهم کنیم.

وی به ضرورت توسعه عدالت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: شعار اصلی انقلاب، توسعه عدالت است و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم با انجام ماموریت‌های خود در توسعه عدالت سهیم باشیم و قطعاً برنامه‌ریزی‌ها نیز در این مسیر خواهد بود.
 

جابه‌جایی کوی فلسطین
مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مشکلات کوی فلسطین گفت: این منطقه جزء بافت‌های ناکارآمد شهری محسوب می‌شود و از گذشته جز ساخت و سازهای نامناسب بوده و ملاحظات قانونی در ساخت آن‌ها رعایت نشده و به عنوان حاشیه‌نشینی محسوب می شود. 

وی با اشاره به اینکه 113 خانوار در کوی فلسطین وجود دارد گفت: خانه‌های مستقر در کوی فلسطین در ناحیه کارگاهی، مسیر سیلاب و راه آهن قرار گرفته‌اند که احتیاج به جابجایی کامل دارد و بررسی‌های لازم برای جابجایی انجام شده و این پروژه در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن تعریف شده است.

بیات‌منش با اشاره به اینکه افراد مستقر در کوی فلسطین به هیچ عنوان توان پرداخت مالی ندارند گفت: متولی اجرای این پروژه اداره‌کل راه و شهرسازی است و از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای اجرایی درخواست داریم که در این کار، وزارت راه و شهرسازی را همراهی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی جزء آسیب‌های اجتماعی است، گفت: سه شهرستان استان دارای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است و در شهر زنجان هشت سکونت‌گاه و ابهر دارای دو سکونت‌گاه غیر رسمی است که برخی احتیاج به بازآفرینی داشته و یک مورد در شهر زنجان(کوی فلسطین) احتیاج به جابجایی کامل دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: در بازآفرینی شهری در یک بازه زمانی 10 ساله در قالب دو برنامه زیرساختی و روبنایی باید این مناطق را به استانداردهای شهری برسانیم.
 

کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان
کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان و در کنار خط راه‌آهن قرار داشته و یکی از محروم‌ترین و کم برخوردارترین مناطق شهر است و حدود 120 خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند.

کوی فلسطین که در کنار میدانی به همین نام قرار دارد و ساکنان آن از امکانات اولیه زندگی محروم هستند  و تاکنون کمتر مسوولی حاضر شده بود با حضور در این منطقه مشکلات آنرا بررسی کند.

اما رئیس جمهور در سفر خود به استان زنجان با حضور در این منطقه محروم و سخنرانی در بین اهالی و همچنین حضور در منزل اهالی و بررسی مشکلات از نزدیک، نشان داد که کمر همت را برای محرومیت زدایی بسته و در این راه حضور در مناطق محروم را در اولویت خود قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امید اینکه تمام مشکلات مردم ایران با تلاشهای خادمان ملت رفع شود
محمدایوب
Romania
خدا بهت عمر با عزت بده دشمنانت را خار وذلیل کنه رییسی
Iran, Islamic Republic of
......