کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد

فارس , 25 آذر 1400 ساعت 12:10

وزیر خارجه مجارستان امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، پیترسیارتو وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان که در رأس هیأتی اقتصادی به تهران سفر کرده امروز (پنجشنبه) ۲۵ آذر ماه با مضور در محل وزارت امورخارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزیر امور خارجه مجارستان پس از آن به گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی با همتای ایرانی پرداخت.

پیتر سیارتو سال ۱۳۹۴ نیز به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان و سیارتو وزرای خارجه ایران و مجارستان در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. دو وزیر خارجه در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی و همکاری‌های آموزشی و رفع مسائل مربوط به آن‌ و همچنین آخرین تحولات افغانستان با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان تلاش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را از اولویت‌های اصلی مناسبات ایران با مجارستان برشمرد و در این چارچوب پیشنهاد برگزاری کمیسیون ‌مشترک در اولین فرصت و تهیه نقشه راه روابط را ارائه داد.

وی با اشاره به این‌که برخی توافقات قبلی با سرعتی که پیش بینی می‌شد جلو نرفته است، بر ضرورت تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکلات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار ابتدا با اشاره به سفر سال ۱۳۹۴ خود به تهران و توافقات در این سفر اعلام آمادگی کرد کمیسیون مشترک اقتصادی را در سفر آتی به تهران برگزار کند.


کد مطلب: 785447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/785447/وزیر-خارجه-مجارستان-امیرعبداللهیان-دیدار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com